Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka rosyjskiego [02-FL-RWT-S1-PNJR01] semestr zimowy 2017/2018
Ćwiczenia 3, grupa nr 6

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Praktyczna nauka języka rosyjskiego [02-FL-RWT-S1-PNJR01]
Zajęcia: semestr zimowy 2017/2018 [2017/2018Z] (zakończony)
Ćwiczenia 3 [C3], grupa nr 6 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 5
Limit miejsc: 30
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Izabela Nowak
Literatura:

POZIOM ZAAWANSOWANY:

Leksyka

1. Ginter A., Tulina-Blumental I., Вот лексика! Repetytorium leksykalne z języka rosyjskiego z ćwiczeniami, Warszawa: Wydawnictwo Szkolne PWN, 2015.

2. Gołubiewa A., Czeczuga W., Węcławiak P., Słownictwo rosyjskie w ćwiczeniach, Warszawa: PWN, 2011.

Gramatyka:

1. Chuchmacz D., Ossowska H.: Вот грамматика! Repetytorium gramatyczne z języka rosyjskiego z ćwiczeniami. PWN. Warszawa 2010.

2. Gołubiewa A., Kuratczyk M.: Gramatyka języka rosyjskiego z ćwiczeniami. Warszawa 2009.

3.Kowalska N., Samek D.: Praktyczna gramatyka języka rosyjskiego. Morfologia. REA. 2004.

Fonetyka:

1. Henzel J., Szędzielorz E.: Wymowa i intonacja rosyjska dla uczniów szkół średnich. WSiP. Warszawa 1997.

2. Marciszewska M., Sładkiewicz Ż.: Ćwiczenia z fonetyki języka rosyjskiego dla początkujących. Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego. Gdańsk 2014.

Materiały własne prowadzącego.

Materiały z Internetu.

Zakres tematów:

LEKSYKA:

1.Etykieta językowa;

2.Informacje o sobie i najbliższym otoczeniu;

3.Mój dzień powszedni i świąteczny;

GRAMATYKA:

1.Zaimki osobowe i dzierżawcze.

2.Czasowniki (czas teraźniejszy, przeszły, przyszły prosty, tryb rozkazujący)

3.Liczebniki główne i porządkowe.

FONETYKA:

1.Kształtowanie nawyków prawidłowej wymowy, akcentuacji, intonacji.

Metody i kryteria oceniania:

Ocenianiu podlegają prace pisemne sprawdzające stopień przyswojenia materiału leksykalno-gramatycznego (testy leksykalno-gramatyczne, dyktanda, stawianie akcentów, zadania sprawdzające rozumienie ze słuchu, wypracowania) i wypowiedzi ustne.

PRACE PISEMNE:

Test leksykalno-gramatyczny:

za każdą poprawną formę gramatyczną i leksykalną przyznawane są punkty, których liczba uzależniona jest od stopnia trudności danej formy. Za popełnione błędy odejmowane są punkty:

•zasadniczy błąd leksykalny i gramatyczny: – 1 pkt.

•błąd ortograficzny: – 0,5 pkt.

•błąd interpunkcyjny: - 0,25 pkt.

Dyktando:

przyznawane punkty są uzależnione od zasadniczej reguły

ortograficznej, którą sprawdza dyktando. Od maksymalnej liczby punktów możliwej do zdobycia odejmuje się punkty za popełnione błędy:

•zasadniczy błąd ortograficzny: – 1 pkt.

•pozostałe błędy: – 0,5 pkt.

Stawianie akcentu:

za poprawnie postawiony akcent przyznawany jest jeden punkt. Od maksymalnej liczby punktów możliwej do zdobycia odejmuje się punkty za błędnie postawiony akcent.

Zadania na rozumienie ze słuchu, wypracowanie:

za ten typ prac przyznawane są dwie oceny. Pierwsza weryfikuje poprawność językową i jest wyliczana według tych samych kryteriów, co ocena z testu gramatyczno-leksykalnego. Druga ocena jest przyznawana za przekaz informacji, styl językowy.

Prace pisemna uważa się za zaliczoną, jeżeli student zdobędzie 65% punktów.

Skala ocen:

100 - 93% - bardzo dobry

92 - 86% - dobry plus

85 - 79% - dobry

78 - 72% - dostateczny plus

71 - 65% - dostateczny

64% i mniej - niedostateczny

WYPOWIEDZI USTNE:

Za wypowiedź ustną przyznaje się maksymalnie 30 pkt., z czego:

- za znajomość słownictwa z danego tematu: 0 – 10 pkt;

- za poprawność gramatyczną: 0 – 10 pkt;

-za prawidłową wymowę, akcentuację i intonacje : 0 – 10 pkt.

Wypowiedź ustną uważa się za zaliczoną, jeżeli student zdobędzie 65% punktów.

Czytanie tekstów ciągłych z zaznaczonym akcentem:

Przy ocenie uwzględnia się: prawidłową artykulację, intonację, zachowaną akcentuację i płynność czytania. Student otrzymuje ocenę pozytywna, jeżeli liczba błędnie przeczytanych wyrazów nie przekracza 20 procent objętości całego tekstu.

Uwagi:

Studenci I semestru /stacjon. I st./ - specjaln. j. rosyjski w turystyce (GZ)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)