Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka rosyjskiego [02-FL-JRB-S1-PNJR03] semestr zimowy 2017/2018
Ćwiczenia 1, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Praktyczna nauka języka rosyjskiego [02-FL-JRB-S1-PNJR03]
Zajęcia: semestr zimowy 2017/2018 [2017/2018Z] (zakończony)
Ćwiczenia 1 [C1], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 15
Limit miejsc: 30
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Izabela Nowak
Literatura:

Leksyka

1. Ginter A., Tulina-Blumental I., Вот лексика! Repetytorium leksykalne z języka rosyjskiego z ćwiczeniami, Warszawa: Wydawnictwo Szkolne PWN, 2015.

2. Gołubiewa A., Czeczuga W., Węcławiak P., Słownictwo rosyjskie w ćwiczeniach, Warszawa: PWN, 2011.

Gramatyka

1. Chuchmacz D., Ossowska H., Вот грамматика, Warszawa: PWN, 2010.

2. Dobrowolski J., 300 ćwiczeń z gramatyki języka rosyjskiego (B1), Warszawa: Polskie Centrum Edukacji, 2004.

3. Gołubiewa A., Kuratczyk M., Gramatyka języka rosyjskiego z ćwiczeniami, Warszawa: PWN, 2011.

Pisanie

1. Bartkiewicz W., Jak piszemy po rosyjsku, Warszawa: Wydawnictwo Poltext, 2011.

2.Dziewanowska D., Ćwiczenia z ortografii rosyjskiej, Warszawa: WSiP, 1999.

3. Jahn M., Korycińska L., Poradnik ortograficzny dla Polaków, Warszaw: PWN, 1996.

4.Makarewicz H., Pisanie po rosyjsku to proste, Warszawa: Wydawnictwo Eremis, 2007.

5. Rumińska K., Waszkielewicz H., Mały podręcznik tekstów pisanych, Warszawa: PWN, 1996.

Materiały własne prowadzącego.

Źródła internetowe

Zakres tematów:

1.Jedzenie i żywienie (w restauracji, w kawiarni, fast foody w Rosji, kuchnia rosyjska, zapraszanie i przyjmowanie gości w Rosji, sprzęty w kuchni);

2. Zakupy i usługi (sklepy, zakupy przez Internet, moda, trendy w modzie, u fryzjera, u kosmetyczki, u szewca, na poczcie, u lekarza, w szpitalu, pierwsza pomoc, podstawowe badania, podstawowe choroby);

4. Wybór miejsca zamieszkania (miasto vs. wieś, wizyta w biurze nieruchomości – wynajem, kupno domu / mieszkania, przeprowadzka, remont domu / mieszkania);

Gramatyka:

usystematyzowanie wiadomości z zakresu morfologii (rzeczownik, przymiotnik i zaimek).

Pisanie:

1.Formy gatunkowe tekstu w ramach realizowanych bloków tematycznych;

2.Ortografia (pisownia znaku miękkiego, grup spółgłoskowych, spółgłosek podwójnych, przedrostków).

Metody dydaktyczne:

Metody praktyczne (ćwiczenia przedmiotowe) realizowane w oparciu o bezpośrednie metody nauczania języków obcych: metodę komunikacyjną, audiolingwalną. Techniki pracy uwzględniają wykorzystanie nowych technologii.

Metody i kryteria oceniania:

Ocenianiu podlegają prace pisemne sprawdzające stopień przyswojenia materiału leksykalno-gramatycznego (testy leksykalno-gramatyczne, dyktanda, zadania sprawdzające rozumienie ze słuchu, wypracowania) i wypowiedzi ustne.

PRACE PISEMNE:

Test leksykalno-gramatyczny:

za każdą poprawną formę gramatyczną i leksykalną przyznawane są punkty, których liczba uzależniona jest od stopnia trudności danej formy. Za popełnione błędy odejmowane są punkty:

•zasadniczy błąd leksykalny i gramatyczny: – 1 pkt.

•błąd ortograficzny: – 0,5 pkt.

•błąd interpunkcyjny: - 0,25 pkt.

Dyktando:

przyznawane punkty są uzależnione od zasadniczej reguły

ortograficznej, którą sprawdza dyktando. Od maksymalnej liczby punktów możliwej do zdobycia odejmuje się punkty za popełnione błędy:

•zasadniczy błąd ortograficzny: – 1 pkt.

•pozostałe błędy: – 0,5 pkt.

Rozumienie ze słuchu, formy gatunkowe tekstu:

ocena weryfikuje poprawność językową i jest wyliczana według tych samych kryteriów, co ocena z testu gramatyczno-leksykalnego.Dodatkowo może być przyznana druga ocena za przekaz informacji, styl językowy.

Prace pisemna uważa się za zaliczoną, jeżeli student zdobędzie 65% punktów.

Skala ocen:

100 - 93% - bardzo dobry

92 - 86% - dobry plus

85 - 79% - dobry

78 - 72% - dostateczny plus

71 - 65% - dostateczny

64% i mniej - niedostateczny

WYPOWIEDZI USTNE:

Za wypowiedź ustną przyznaje się maksymalnie 25 pkt., z czego:

- za znajomość słownictwa z danego tematu: 0 – 10 pkt;

- za poprawność gramatyczną, prawidłową wymowę, akcentuację i intonację: 0 – 10 pkt;

- za ujęcie tematu i swobodę wypowiedzi: 0 – 5 pkt.

Wypowiedź ustną uważa się za zaliczoną, jeżeli student zdobędzie 65% punktów.

Czytanie tekstów ciągłych:

Przy ocenie uwzględnia się: prawidłową artykulację, intonację, zachowaną akcentuację i płynność czytania. Student otrzymuje ocenę pozytywna, jeżeli liczba błędnie przeczytanych wyrazów nie przekracza 20 procent objętości całego tekstu.

Uwagi:

Studenci III semestru /stacjon. I st./ - specjaln. j. rosyjski, progr. j. biznesu (G2)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)