Praktyczna nauka języka angielskiego [02-FL-RA-S1-PNJA03]
semestr zimowy 2017/2018
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Praktyczna nauka języka angielskiego [02-FL-RA-S1-PNJA03] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2017/2018 [2017/2018Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 14 |
Limit miejsc: | 30 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Katarzyna Banaś-Sieradzka |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: •Hall, D., Foley, M., Crace, A., Roberts, R. 2013. New Total English-advanced. Coursebook. Pearson. •Hall, D., Foley, M., Crace, A., Roberts, R. 2013. New Total English-advanced. Workbook. Pearson Literatura uzupełniająca: •Foley, M, Hall, D.2012. My Grammar Lab. Advanced C1/C2. Pearson. •Gairns, R. Redman, S. 2008. Oxford Word Skills advanced. Oxford University Press. •Mann, M. Taylore-Knowles,S.2007.Destination C1&C2, Grammar & Vocabulary. Macmillan. •McCarthy, M. O`Dell, F. 2002. English Idioms in Use. Cambridge University Press •McCarthy, M. O`Dell, F. 2005. English Collocations in Use. Cambridge University Press. •McCarthy, M. O`Dell, F. 2005. English Vocabulary in Use, upper-intermediate. Cambridge University Press •Vince, M. 2009. Macmillan English Grammar in Context-advanced. Macmillan •CAE Exam practice tests opublikowane przez: Cambridge University Press, Oxford University Press, Pearson, Macmillan, Express Publishing. •Materiały ze stron internetowych wydawnictw: Pearson, Oxford University Press, Macmillan, a także BBC, British Council i inne (artykuły on-line) •Inne materiały: oryginalne teksty z czasopism, ulotki, rozkłady jazdy, instrukcje •Dodatkowe materiały przygotowane przez prowadzącego |
Zakres tematów: |
•Poszerzenie słownictwa zawiązanego ze sztuka i architekturą •Wypowiadanie się na temat tradycyjnej i nowoczesnej architektury, opisywanie ważnych budowli architektonicznych (użycie rodzajników) •Dyskusja na temat charyzmatycznych postaci, cech dobrego przywódcy (użycie wyrazów łączących: link words of time and contrast) •Wypowiadanie się na temat cech osobowościowych •Użycie: whenever, whoever, whatever, however w konstrukcjach emfatycznych •Stosowanie wyrażeń idiomatycznych w opowiadanych historiach •Usystematyzowanie zasad użycia przedimków określonych i nieokreślonych (zastosowanie i wymowa przedimka „the” w nazwach geograficznych). •Utrwalenie słownictwa związanego ze światem zwierząt i roślin •Podawanie instrukcji obsługi urządzeń (użycie wyrażeń: firstly, secondly, finalny, …) •Opisywanie miejsc, krain geograficznych (użycie zdań względnych) •Opisywanie wyrażeń rzeczownikowych (defining and non-defining relative clauses) •Wypowiadanie się na temat podróżowania, ekstremalnych podróży z zastosowaniem struktur czasownikowych: „czasownik +bezokolicznik”, „czasownik +forma gerundialna” •Opisywanie i porównywanie różnic (stopniowanie i inne konstrukcje gramatyczne wyrażające duże i małe różnice) •Stosowanie sufiksów z różnymi częściami mowy i wskazanie jaki mają wpływ na ich znaczenie •Wypowiadanie się na temat problemów współczesnego świata - Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. -Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikatywnej metody nauczania i metody łączone, z pisemną i ustną informacją zwrotną, z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. 60 godz. pracy własnej studenta. Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ciągłe ocenianie (continuous assessment). Ocena wypowiedzi ustnych i zadań pisemnych wykonywanych przez studenta w trakcie zajęć oraz w ramach pracy własnej studenta. Do uzyskania zaliczenia wymagane jest aktywne uczestnictwo w zajęciach, oceny pozytywne z testów, prac pisemnych, odpowiedzi ustnych, prezentacji etc. Średnia ocen cząstkowych z całego semestru, ocena aktywności studenta na zajęciach Aktywne uczestnictwo w zajęciach, oceny pozytywne z testów, prac pisemnych, odpowiedzi ustnych, prezentacji Ocena bdb – wypowiedzi ustne i pisemne studenta są poprawne gramatycznie, wyczerpujące, oddające pełny zakres umiejętności i wiedzy. Student w 90% - 100% opanował materiał zrealizowany w danym semestrze. Ocena db – student wykazuje się umiejętnościami w stopniu obejmującym 80% zrealizowanego materiału, tzn.: w wypowiedziach ustnych i pisemnych mogą wystąpić nieliczne błędy, które nie utrudniają komunikacji. Potrafi samodzielnie poprawić własne błędy. Ocena dst - student powinien wykazać się umiejętnościami w stopniu dostatecznym - ok. 65% zrealizowanego materiału. Potrafi wykonać typowe ćwiczenia o średnim stopniu trudności. Wypowiada się i pisze z licznymi błędami - utrudniają one, ale nie uniemożliwiają komunikacji. Ocena ndst – student nie opanował zrealizowanego materiału nawet w minimalnym stopniu (< 65%). Nie zaliczył prac pisemnych i ustnych, nie jest w stanie wykonać ćwiczeń o małym stopniu trudności. Skala ocen: 100-93% = bdb (bardzo dobry) 92-86% = db+ (plus dobry) 85-79% = db (dobry) 78-72% = dst+ (plus dostateczny) 71-65% = dst (dostateczny) 64% i mniej = ndst (niedostateczny) Dopuszczalne są 3 nieobecności nieusprawiedliwione w semestrze. Każdą kolejną nieobecność należy zaliczyć na konsultacjach w terminie nie przekraczającym 2 tygodni od daty nieobecności. Jeżeli liczba nieobecności przekroczy 5 nieobecności w semestrze (włącznie z 3 dopuszczalnymi nieusprawiedliwionymi nieobecnościami), prowadzący ma prawo nie dopuścić studenta do zaliczenia. W przypadku nieobecności z powodu choroby wymagane jest przedstawienie zwolnienia lekarskiego. |
Uwagi: |
Studenci III semestru /stacjon. I st./ - specjaln. języki stosowane: j.ros. z j.ang. (C1) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.