Rysunek mediów [13-EPSP-S2-RM1]
semestr zimowy 2017/2018
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Rysunek mediów [13-EPSP-S2-RM1] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2017/2018 [2017/2018Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 0 |
Limit miejsc: | 10 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Krzysztof Kula |
Literatura: |
Jarosław Kozłowski. Doznania rzeczywistości i praktyki konceptualne 1965–1980 Nowoczesność od czasu postmodernizmu oraz inne eseje Higgins Dick Wydawnictwo: SŁOWO/OBRAZ TERYTORIA Esej o rysunku Współwydawca: MOCAK Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie przy udziale: BWA w Lublinie i Wydziału Artystycznego UMCS w Lublinie. Dyskurs Online - Akademia Sztuk Pięknych we Wrocławiu „Modlitwa do bytu” Koji Kamojiego w Galerii Foksal — SZUM NATURA RYSUNKU - Wojewódzki Ośrodek Animacji Kultury w Toruniu woak.torun.pl/pl/artykul/natura-rysunku/ |
Zakres tematów: |
Appendix Rysunek jako autonomiczny język sztuki. Program dla pracowni rysunku' J a r o s ł a w Kozłowski 1. Ślad rysunkowy – rysunek jako symbol – rysunek jako znak: a) rysunek jako zapis aktu emocjonalnego (uczucia spokoju, złości, gniewu, zadowolenia, agresji, radości, smutku) b) rysunek jako rytuał (codzienna rutyna, ceremonia, czynność magiczna) c) rysunek jako konstrukcja intelektualna (osobisty „znak”, „podpis”) 2. Rysunek funkcjonalny: – jako notatka – jako szkic – jako diagram – jako instrukcja – jako projekt – jako list. 3. Rysunek jako maska (kamuflaż, przebranie, kostium, tatuaż). 4. Rysunek jako proces w czasie: dziennik, pamiętnik, zapis ulegający transformacji wraz z upływem czasu. 5. Rysunek jako działanie w przestrzeni i czasie – performance rysunkowy. 6. Rysunek jako interwencja w tzw. rzeczywistości (określonym porządku rzeczy) a) na ścianie b) w wybranej przestrzeni poza pracownią. 7. Instalacja rysunkowa. 8. Książka jako niezależna forma wypowiedzi artystycznej: a) książka jako przedmiot fizyczny b) jako nośnik treści c) jako szczególny przypadek fragmentaryczności czasu i przestrzeni. 9. Rysunek i jego ślady w innych, nierysunkowych językach sztuki (np. w malarstwie, rzeźbie, fotografii, wideo, działaniach typu performance). 10. Rysunek jako artykulacja indywidualnej postawy artystycznej. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia w pracowni (metoda projektów, metody podające, metody eksponujące) przygotowanie do samodzielnej i świadomej realizacji indywidualnych projektów z rysunku mediów (wszyscy studenci) oraz konsultacje indywidualne w formie bezpośredniej. |
Metody i kryteria oceniania: |
Weryfikacja wiedzy i umiejętności w oparciu o stopień realizacji samodzielnego projektu z zakresu rysunku mediów realizowanego przez studenta. Zajęcia są prowadzone dla studentów I roku /2 stopnia/ kierunku Edukacja artystyczna. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.