Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Rysunek mediów [13-EPSP-S2-RM1] semestr zimowy 2017/2018
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Rysunek mediów [13-EPSP-S2-RM1]
Zajęcia: semestr zimowy 2017/2018 [2017/2018Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 0
Limit miejsc: 10
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Krzysztof Kula
Literatura:

Jarosław Kozłowski. Doznania rzeczywistości i praktyki konceptualne 1965–1980

Nowoczesność od czasu postmodernizmu oraz inne eseje

Higgins Dick

Wydawnictwo: SŁOWO/OBRAZ TERYTORIA

Esej o rysunku

Współwydawca: MOCAK Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie przy udziale: BWA w Lublinie i Wydziału Artystycznego UMCS w Lublinie.

Dyskurs Online - Akademia Sztuk Pięknych we Wrocławiu

„Modlitwa do bytu” Koji Kamojiego w Galerii Foksal — SZUM

NATURA RYSUNKU - Wojewódzki Ośrodek Animacji Kultury w Toruniu

woak.torun.pl/pl/artykul/natura-rysunku/

Zakres tematów:

Appendix Rysunek jako autonomiczny język sztuki. Program dla pracowni rysunku'

J a r o s ł a w Kozłowski

1. Ślad rysunkowy – rysunek jako symbol – rysunek jako znak: a) rysunek jako zapis aktu emocjonalnego (uczucia spokoju, złości, gniewu, zadowolenia, agresji, radości, smutku) b) rysunek jako rytuał (codzienna rutyna, ceremonia, czynność magiczna) c) rysunek jako konstrukcja intelektualna (osobisty „znak”, „podpis”)

2. Rysunek funkcjonalny: – jako notatka – jako szkic – jako diagram – jako instrukcja – jako projekt – jako list.

3. Rysunek jako maska (kamuflaż, przebranie, kostium, tatuaż).

4. Rysunek jako proces w czasie: dziennik, pamiętnik, zapis ulegający transformacji wraz z upływem czasu.

5. Rysunek jako działanie w przestrzeni i czasie – performance rysunkowy.

6. Rysunek jako interwencja w tzw. rzeczywistości (określonym porządku rzeczy) a) na ścianie b) w wybranej przestrzeni poza pracownią.

7. Instalacja rysunkowa.

8. Książka jako niezależna forma wypowiedzi artystycznej: a) książka jako przedmiot fizyczny b) jako nośnik treści c) jako szczególny przypadek fragmentaryczności czasu i przestrzeni.

9. Rysunek i jego ślady w innych, nierysunkowych językach sztuki (np. w malarstwie, rzeźbie, fotografii, wideo, działaniach typu performance).

10. Rysunek jako artykulacja indywidualnej postawy artystycznej.

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia w pracowni (metoda projektów, metody podające, metody eksponujące) przygotowanie do samodzielnej i świadomej realizacji indywidualnych projektów z rysunku mediów (wszyscy studenci) oraz konsultacje indywidualne w formie bezpośredniej.

Metody i kryteria oceniania:

Weryfikacja wiedzy i umiejętności w oparciu o stopień realizacji samodzielnego projektu z zakresu rysunku mediów realizowanego przez studenta.

Zajęcia są prowadzone dla studentów I roku /2 stopnia/ kierunku Edukacja artystyczna.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)