Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka angielskiego [02-FL-JRB-S1-PNJA02] semestr letni 2017/2018
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Praktyczna nauka języka angielskiego [02-FL-JRB-S1-PNJA02]
Zajęcia: semestr letni 2017/2018 [2017/2018L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 11
Limit miejsc: 30
Zaliczenie: Egzamin
Prowadzący: Katarzyna Banaś-Sieradzka
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

•Latham-Koenig,Ch. Oxenden, C. 2013. English File Intermediate Student’s Book 3rd Edition. OUP

•English File intermediate Workbook. 2013.OUP

Literatura uzupełniająca:

•Dooley, J. Evans, V. 1998. Grammarway 3. Express Publishing

•Gairns, R. Redman, S. 2008. Oxford Word Skills-intermediate. Oxford University Press

•Vince, M. 2008. Macmillan English Grammar in Context-intermediate. Macmillan

•Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora

•Materiały ze stron internetowych wydawnictw: Pearson, Oxford University Press, Macmillan, a także BBC, British Council i inne (artykuły on-line)

•Inne materiały: oryginalne teksty z czasopism, ulotki, rozkłady jazdy, instrukcje

•Dodatkowe materiały przygotowane przez prowadzącego

Zakres tematów:

1. Porównywanie odległości, częstotliwości, szybkości, opisywanie podróży przez miasto z wykorzystaniem różnych środków transportu, na podstawie analizy tekstu ‘Top Gear Challenge’ (zastosowanie przymiotników w stopniu wyższym, np. Riding a motorbike is quicker than cycling, wykorzystanie wyrażenia as... as..., zastosowanie zwrotu How long does it take ).

2. Rozwinięcie zakresu leksyki z tematu transport, np. rodzaje transportu, transport publiczny, wykorzystanie czasowników frazalnych związanych z przemieszczaniem się, np. set off, end up).

3. Wypowiadanie się na temat najbardziej niebezpiecznej rzeczy podczas kierowania samochodem, opisywanie pozytywnych i negatywnych doświadczeń na drodze (zastosowanie przymiotników w stopniu najwyższym, wykorzystanie przymiotników dzierżawczych i rodzajnika określonego, tworzenie zdań z przysłówkiem ever, np. It’s the best car I have ever had).

4. Rozwijanie umiejętności narracyjnych: opisywanie systemu transportu publicznego (wykorzystanie stopnia wyższego i najwyższego przymiotników, używanie zaimków osobowych i zaimków dopełnieniowych po słowie than w stopniu wyższym).

5. Formułowanie wypowiedzi pisemnej: opisywanie podróży w trakcie której się zgubiło (wykorzystanie czasów przeszłych, przypomnienie zasad interpunkcji, sekwencja wydarzeń przeszłych, wykorzystanie spójników, np. although, as soon as).

6. Wyrażanie opinii na temat stereotypów dotyczących roli kobiet i mężczyzn na podstawie tekstu ‘Commando dad’( wykorzystanie słownictwa w zakresie kolokacji: czasownik + przyimek, np. spend money on, believe in oraz przymiotnik + przyimek np. excited about, bored with.

7. Nabywanie umiejętności dyskutowania na temat obowiązujących stereotypów (wyrażanie własnej opinii, pytanie o opinie i reagowanie na nie; zgadzanie się/nie zgadzanie się, wykorzystanie zwrotów personally, in my opinion, to be honest, if you ask me).

8. Usystematyzowanie wiadomości na temat rodzajników ( rodzajnik określony, nieokreślony, rodzajnik zerowy, rodzajniki z rzeczownikami policzalnymi i niepoliczalnymi, zależność rodzajnika od wymowy, np. a university, an hour).

9. Dyskutowanie na temat umiejętności wykonywania czynności w teraźniejszości i w przeszłości, opowiadanie o czynności którą chciałoby się umieć wykonywać, np. nurkowanie, znajomość języków obcych ( wykorzystanie czasowników modalnych can/can’t, could/couldn’t, i wyrażenia be able to, zastosowanie zaimków zwrotnych, np. I could learn it myself ).

10. Opisywanie stanów emocjonalnych (przymiotniki zakończone na -ed) oraz osób i zjawisk, które je wywołują (przymiotniki zakończone na -ing).

11. Wzbogacenie leksyki w zakresie stosowania telefonów komórkowych ( wykorzystanie czasowników frazalnych, np. hang up, call back, turn off, rzeczowniki złożone, np. ringtone, screensaver).

12.Doskonalenie wymowy, nabywanie umiejętności rozpoznania głosek niewymawianych, tzw silent consonants, (np. nieme ‘b’ dumb, nieme ‘l’ calm).

13. Dyskutowanie na temat norm zachowania się w różnych sytuacjach, nazywanie dobrych i złych manier, wyrażanie przymusu, obowiązku i powinności (wykorzystanie czasowników modalnych should/shouldn’t, must/mustn’t, i zwrotu have to/don’t have to, zastosowanie wyrażenia potocznego have got to).

•Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

•Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video.

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikatywnej metody nauczania i metody łączone, z pisemną i ustną informacją zwrotną, z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Metody i kryteria oceniania:

OKM

Ciągłe ocenianie (continuous assessment). Ocena wypowiedzi ustnych i zadań pisemnych wykonywanych przez studenta w trakcie zajęć oraz w ramach pracy własnej studenta. Do uzyskania zaliczenia wymagane jest aktywne uczestnictwo w zajęciach, oceny pozytywne z testów, prac pisemnych, odpowiedzi ustnych, prezentacji etc.

Ocena bdb – wypowiedzi ustne i pisemne studenta są poprawne gramatycznie, wyczerpujące, oddające pełny zakres umiejętności i wiedzy. Student w 100% opanował materiał przewidziany w danym semestrze.

Ocena db – student wykazuje się umiejętnościami w stopniu obejmującym 80% przewidzianego materiału, tzn.: w wypowiedziach ustnych i pisemnych mogą wystąpić nieliczne błędy, które nie utrudniają komunikacji. Potrafi samodzielnie poprawić własne błędy.

Ocena dst - student powinien wykazać się umiejętnościami w stopniu dostatecznym - ok. 65%. Potrafi wykonać typowe ćwiczenia o średnim stopniu trudności. Wypowiada się i pisze z licznymi błędami - utrudniają one, ale nie uniemożliwiają komunikacji.

Ocena ndst – student nie opanował wiadomości i umiejętności nawet w minimalnym stopniu (< 65%). Nie zaliczył prac pisemnych i ustnych, nie jest w stanie wykonać ćwiczeń o małym stopniu trudności

Skala ocen:

100-93% = bdb (bardzo dobry)

92-86% = db+ (plus dobry)

85-79% = db (dobry)

78-72% = dst+ (plus dostateczny)

71-65% = dst (dostateczny)

64% i mniej = ndst (niedostateczny)

EGZAMIN

1.Część pisemna obejmująca test z rozumienia tekstu czytanego i słuchanego, część leksykalno-gramatyczna, i krótka forma pisemna (krótki tekst użytkowy).

2.Część ustna w oparciu o materiał zrealizowany w czasie obydwu semestrów. Ta część egzaminu jest zdawana przez studentów w parach (lub grupach trzyosobowych w przypadku gdy liczba studentów jest nieparzysta). Studenci indywidualnie odpowiadają na pytania wylosowane i/lub zadane przez prowadzącego, a także wspólnie rozwiązują problem.

Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie każdej części na ocenę co najmniej dostateczną.

Uwagi:

Studenci II semestru /stacjon. I st./ - specjaln. j. rosyjski, progr. j. biznesu (B1)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)