Praktyczna nauka języka angielskiego [02-FL-RA-S1-PNJA04]
semestr letni 2017/2018
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Praktyczna nauka języka angielskiego [02-FL-RA-S1-PNJA04] |
Zajęcia: |
semestr letni 2017/2018 [2017/2018L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 12 |
Limit miejsc: | 30 |
Zaliczenie: | Egzamin |
Prowadzący: | Jadwiga Nabielska |
Literatura: |
•Grace,A., Acklam, R., 2011. New Total English, Upper Intermediate, Pearson Longman •Foley, M., 20111, NEW Total English, Upper Intermediate Workbook, Pearson Longman iteratura uzupelniająca: •Dooley, J. Evans, V. 1998. Grammarway 3. Express Publishing •Gairns, R. Redman, S. 2008. Oxford Word Skills-intermediate. Oxford University Press •McCarthy, M. O`Dell, F. 2002. English Idioms in Use. Cambridge University Press •McCarthy, M. O`Dell, F. 2005. English Collocations in Use. Cambridge University Press. •Vince, M. 2008. Macmillan English Grammar in Context-intermediate. Macmillan •Materiały ze stron internetowych wydawnictw: Pearson, Oxford University Press, Macmillan, a także BBC, British Council i inne (artykuły on-line) •Inne materiały: oryginalne teksty z czasopism, ulotki, rozkłady jazdy, instrukcje •Dodatkowe materiały przygotowane przez prowadzącego |
Zakres tematów: |
1. Jedzenie, sposoby odżywiania - rzeczowniki policzalne i niepoliczalne. 2. Food and cooking - ćwiczenia leksykalne. Poznawanie wyrażeń idiomatycznych związanych z jedzeniem 3. Skarga, reklamacje- strona bierna - ćwiczenia gramatyczne. 4. Super size me - czytanie teksu i odpowiedzi na pytania. 5. Emfaza - ćwiczenia z zastosowaniem parafrazy. 6. Towary luksusowe, luksusowy styl życia- dyskusja w grupach. 7. Sukces vs. porażka - słuchanie i czytanie. 8. Mowa niezależna / i zależna - ćwiczenia gramatyczne 9. Opis - cechy osobowe (przymiotniki i wyrażenia idiomatyczne) 10. Ankieta - formułowanie wniosków na podstawie przeprowadzonej ankiety. 11. Trzyczęściowe wyrażenia frazeologiczne- ćwiczenia 12. Dodatkowe materiały wzbogacające wiedzę z zakresu gramatyki, oraz słownictwo. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikatywnej metody nauczania i metody łączone, z pisemną i ustną informacją zwrotną, z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. 60 godz. pracy własnej studenta. Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena końcowa modułu (OKM) dla semestru letniego stanowi średnią oceny z zaliczenia i oceny z egzaminu Metody: kontrola bieżąca i końcowa (ustna i pisemna); ewaluacja formatywna ZALICZENIE: aktywne uczestnictwo w zajęciach, oceny pozytywne z testów, prac pisemnych, odpowiedzi ustnych, prezentacji Ocena bdb – wypowiedzi ustne i pisemne studenta są poprawne gramatycznie, wyczerpujące, oddające pełny zakres umiejętności i wiedzy. Student w 90% - 100% opanował materiał zrealizowany w danym semestrze. Ocena db – student wykazuje się umiejętnościami w stopniu obejmującym 80% zrealizowanego materiału, tzn.: w wypowiedziach ustnych i pisemnych mogą wystąpić nieliczne błędy, które nie utrudniają komunikacji. Potrafi samodzielnie poprawić własne błędy. Ocena dst - student powinien wykazać się umiejętnościami w stopniu dostatecznym - ok. 65% zrealizowanego materiału. Potrafi wykonać typowe ćwiczenia o średnim stopniu trudności. Wypowiada się i pisze z licznymi błędami - utrudniają one, ale nie uniemożliwiają komunikacji. Ocena ndst – student nie opanował zrealizowanego materiału nawet w minimalnym stopniu (< 65%). Nie zaliczył prac pisemnych i ustnych, nie jest w stanie wykonać ćwiczeń o małym stopniu trudności. Skala ocen: 100-93% = bardzo dobry 92-86% = plus dobry 85-79% = dobry 78-72% = plus dostateczny 71-65% = dostateczny 64% i mniej = niedostateczny EGZAMIN 1.Część pisemna obejmująca test z rozumienia tekstu czytanego i słuchanego, część leksykalno-gramatyczna, i krótka forma pisemna (krótki tekst użytkowy). 2.Część ustna w oparciu o materiał zrealizowany w czasie obydwu semestrów. Ta część egzaminu jest zdawana przez studentów w parach (lub grupach trzyosobowych w przypadku gdy liczba studentów jest nieparzysta). Studenci indywidualnie odpowiadają na pytania wylosowane i/lub zadane przez prowadzącego, a także wspólnie rozwiązują problem. Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie każdej części na ocenę co najmniej dostateczną. |
Uwagi: |
Studenci IV semestru /stacjon. I st./ - specjaln. języki stosowane: j.ros. z j.ang. (B2) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.