Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka angielskiego [02-FL-JRB-S1-PNJA04] semestr letni 2017/2018
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Praktyczna nauka języka angielskiego [02-FL-JRB-S1-PNJA04]
Zajęcia: semestr letni 2017/2018 [2017/2018L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 2
Limit miejsc: 30
Zaliczenie: Egzamin
Prowadzący: Katarzyna Banaś-Sieradzka
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

•Hall, D., Foley, M., Crace, A., Roberts, R. 2013. New Total English-advanced. Coursebook. Pearson.

•Hall, D., Foley, M., Crace, A., Roberts, R. 2013. New Total English-advanced. Workbook. Pearson

Literatura uzupełniająca:

•Foley, M, Hall, D.2012. My Grammar Lab. Advanced C1/C2. Pearson.

•Gairns, R. Redman, S. 2008. Oxford Word Skills advanced. Oxford University Press.

•Mann, M. Taylore-Knowles,S.2007.Destination C1&C2, Grammar & Vocabulary. Macmillan.

•McCarthy, M. O`Dell, F. 2002. English Idioms in Use. Cambridge University Press

•McCarthy, M. O`Dell, F. 2005. English Collocations in Use. Cambridge University Press.

•McCarthy, M. O`Dell, F. 2005. English Vocabulary in Use, upper-intermediate. Cambridge University Press

•Vince, M. 2009. Macmillan English Grammar in Context-advanced. Macmillan

•CAE Exam practice tests opublikowane przez: Cambridge University Press, Oxford University Press, Pearson, Macmillan, Express Publishing.

•Materiały ze stron internetowych wydawnictw: Pearson, Oxford University Press, Macmillan, a także BBC, British Council i inne (artykuły on-line)

•Inne materiały: oryginalne teksty z czasopism, ulotki, rozkłady jazdy, instrukcje

•Dodatkowe materiały przygotowane przez prowadzącego

Zakres tematów:

•Wypowiadanie się na temat innowacji i wynalazków, ich zalet i wad

•Relacjonowanie wydarzeń przy użyciu mowy zależnej

•Dyskusja na temat stylów różnych życia (użycie czasów: Present Continuous, Past Continuous, Present Perfect Continuous, Past Perfect Continuous, Future Continuous, present participle clause)

•Opisywanie codziennych problemów (użycie: fronting)

•Wprowadzenie elementów języka akademickiego

•Argumentowanie wypowiedzi

•Wyrażanie pewności lub jej braku ( użycie: without a doubt, unqestionably, it’s debatable, indisputable, certain, etc)

•Poszerzenie słownictwa związanego ze sztuką, opisywanie obrazów (zastosowanie znaczników dyskursu: regarding, as regards, as far as…., anyway, at any rate, still, on the other hand, etc)

•Użycie przyimków (np.: contribute to, range from, supper from, etc)

•Wyrażanie żalu lub życzenia, przeszłość nierzeczywista (wish,if only, suppose, it’high time, it’s about time, would rather, would sooner)

•Wypowiadanie się na temat uczuć (wyrażenia idiomatyczne: at one’s wits, buzzing with energy, in two minds, over the moon, a bit down in the dumps, etc)

•Użycie czasowników modalnych do wyrażenia dedukcji (must, might, may, could, can)

•Użycie czasowników modalnych i czasowników o podwójnym znaczeniu

•Opisywanie wspomnień z dzieciństwa (użycie: used to, would)

-Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

-Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego,

z wykorzystaniem materiałów audio i video.

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikatywnej metody nauczania i metody łączone, z pisemną i ustną informacją zwrotną, z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

60 godz. pracy własnej studenta.

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Ocena końcowa modułu (OKM) dla semestru letniego stanowi średnią oceny z zaliczenia i oceny z egzaminu

Metody: kontrola bieżąca i końcowa (ustna i pisemna); ewaluacja formatywna

ZALICZENIE: aktywne uczestnictwo w zajęciach, oceny pozytywne z testów, prac pisemnych, odpowiedzi ustnych, prezentacji

Ocena bdb – wypowiedzi ustne i pisemne studenta są poprawne gramatycznie, wyczerpujące, oddające pełny zakres umiejętności i wiedzy. Student w 90% - 100% opanował materiał zrealizowany w danym semestrze.

Ocena db – student wykazuje się umiejętnościami w stopniu obejmującym 80% zrealizowanego materiału, tzn.: w wypowiedziach ustnych i pisemnych mogą wystąpić nieliczne błędy, które nie utrudniają komunikacji. Potrafi samodzielnie poprawić własne błędy.

Ocena dst - student powinien wykazać się umiejętnościami w stopniu dostatecznym - ok. 65% zrealizowanego materiału. Potrafi wykonać typowe ćwiczenia o średnim stopniu trudności. Wypowiada się i pisze z licznymi błędami - utrudniają one, ale nie uniemożliwiają komunikacji.

Ocena ndst – student nie opanował zrealizowanego materiału nawet w minimalnym stopniu (< 65%). Nie zaliczył prac pisemnych i ustnych, nie jest w stanie wykonać ćwiczeń o małym stopniu trudności.

Skala ocen:

100-93% = bardzo dobry

92-86% = plus dobry

85-79% = dobry

78-72% = plus dostateczny

71-65% = dostateczny

64% i mniej = niedostateczny

EGZAMIN

1.Część pisemna obejmująca test z rozumienia tekstu czytanego i słuchanego, część leksykalno-gramatyczna, i krótka forma pisemna (krótki tekst użytkowy).

2.Część ustna w oparciu o materiał zrealizowany w czasie obydwu semestrów. Ta część egzaminu jest zdawana przez studentów w parach (lub grupach trzyosobowych w przypadku gdy liczba studentów jest nieparzysta). Studenci indywidualnie odpowiadają na pytania wylosowane i/lub zadane przez prowadzącego, a także wspólnie rozwiązują problem.

Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie każdej części na ocenę co najmniej dostateczną.

Uwagi:

Studenci IV semestru /stacjon. I st./ - specjaln. j. rosyjski, progr. j. biznesu (C1)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)