Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka angielskiego: moduł 3 [02-FA-S1-TLX-PNJA3-3] semestr zimowy 2017/2018
Ćwiczenia 4, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Praktyczna nauka języka angielskiego: moduł 3 [02-FA-S1-TLX-PNJA3-3]
Zajęcia: semestr zimowy 2017/2018 [2017/2018Z] (zakończony)
Ćwiczenia 4 [C4], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 21
Limit miejsc: 35
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Justyna Jajszczok
Literatura:

Evans, V. (2006). Successful Writing Proficiency. Newbury: Express Publishing

Jordan, R. R. (1999). Academic Writing Course. London: Longman

Macpherson, R. (1996). English for Writers and Translators. Wydawnictwo Naukowe PWN

Oshima, A., Hogue, A. (2006). Writing Academic English. Pearson/Longman

Stephens, M. (2002). New Proficiency Writing. London: Longman

Wolff, Jurgen (2007). Your Writing Coach. Boston and London: Nicholas Brealey Publishing

501 Writing Prompts (2003). New York: Learning Express,

Stephens, M.1992. Practise Advanced Writing. Essex: Longman

Zakres tematów:

1. Wprowadzenie do kursu.

2. Formy narracyjne, style narracji. Rola dialogu.

3. Rejestr formalny i nieformalny. Ćwiczenia leksykalne.

4. Wypracowanie narracyjne - plan i struktura pracy.

5. Artykuł – formułowanie tytułu, wstępu i zakończenia.

6. Artykuł – struktura i styl.

7. Praca nad ortografią, interpunkcją i spójnością wypowiedzi pisemnej w języku angielskim.

8. Recenzja – plan i struktura pracy.

9. Recenzja – ćwiczenia leksykalne.

10. Ćwiczenia ortograficzne. Dyktando.

11. Analiza i poprawa błędów leksykalnych, gramatycznych i stylistycznych na podstawie prac studentów

12. Podsumowanie kursu.

Metody dydaktyczne:

- ćwiczenia pisemne przy zastosowaniu różnych rejestrów językowych;

- ćwiczenia interpunkcyjne;

- analiza tekstów pisemnych pod kątem stosowania struktur argumentacyjnych;

- komponowanie krótkich tekstów pisemnych reprezentujących wybrane gatunki;

- prace kontrolne

Metody i kryteria oceniania:

Ocena prac pisemnych uwzględnia:

- aspekt merytoryczny (dobór i trafność argumentacji; sposób przekazania

argumentów);

- aspekt językowy (poprawność językowa; bogactwo zastosowanych struktur).

Zaliczenie przedmiotu w oparciu o systematyczną ocenę rozwoju umiejętności

kompozycyjnych studenta na podstawie:

- ćwiczeń wykonywanych w trakcie zajęć;

- wypowiedzi pisemnych przygotowywanych w trakcie zajęć (różne formy eseju

akademickiego i/ lub innych form wypowiedzi) i/ lub wypowiedzi pisemnej

przygotowywanej w domu.

Uwagi:

język pisany, II rok filologii angielskiej, specjalność tłumaczeniowa z j. chińskim /sIs/

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)