Praktyczna nauka języka angielskiego: moduł 3 [02-FA-S1-TLX-PNJA3-3]
semestr zimowy 2017/2018
Ćwiczenia 4,
grupa nr 2
Przedmiot: | Praktyczna nauka języka angielskiego: moduł 3 [02-FA-S1-TLX-PNJA3-3] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2017/2018 [2017/2018Z]
(zakończony)
Ćwiczenia 4 [C4], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 21 |
Limit miejsc: | 35 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Justyna Jajszczok |
Literatura: |
Evans, V. (2006). Successful Writing Proficiency. Newbury: Express Publishing Jordan, R. R. (1999). Academic Writing Course. London: Longman Macpherson, R. (1996). English for Writers and Translators. Wydawnictwo Naukowe PWN Oshima, A., Hogue, A. (2006). Writing Academic English. Pearson/Longman Stephens, M. (2002). New Proficiency Writing. London: Longman Wolff, Jurgen (2007). Your Writing Coach. Boston and London: Nicholas Brealey Publishing 501 Writing Prompts (2003). New York: Learning Express, Stephens, M.1992. Practise Advanced Writing. Essex: Longman |
Zakres tematów: |
1. Wprowadzenie do kursu. 2. Formy narracyjne, style narracji. Rola dialogu. 3. Rejestr formalny i nieformalny. Ćwiczenia leksykalne. 4. Wypracowanie narracyjne - plan i struktura pracy. 5. Artykuł – formułowanie tytułu, wstępu i zakończenia. 6. Artykuł – struktura i styl. 7. Praca nad ortografią, interpunkcją i spójnością wypowiedzi pisemnej w języku angielskim. 8. Recenzja – plan i struktura pracy. 9. Recenzja – ćwiczenia leksykalne. 10. Ćwiczenia ortograficzne. Dyktando. 11. Analiza i poprawa błędów leksykalnych, gramatycznych i stylistycznych na podstawie prac studentów 12. Podsumowanie kursu. |
Metody dydaktyczne: |
- ćwiczenia pisemne przy zastosowaniu różnych rejestrów językowych; - ćwiczenia interpunkcyjne; - analiza tekstów pisemnych pod kątem stosowania struktur argumentacyjnych; - komponowanie krótkich tekstów pisemnych reprezentujących wybrane gatunki; - prace kontrolne |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena prac pisemnych uwzględnia: - aspekt merytoryczny (dobór i trafność argumentacji; sposób przekazania argumentów); - aspekt językowy (poprawność językowa; bogactwo zastosowanych struktur). Zaliczenie przedmiotu w oparciu o systematyczną ocenę rozwoju umiejętności kompozycyjnych studenta na podstawie: - ćwiczeń wykonywanych w trakcie zajęć; - wypowiedzi pisemnych przygotowywanych w trakcie zajęć (różne formy eseju akademickiego i/ lub innych form wypowiedzi) i/ lub wypowiedzi pisemnej przygotowywanej w domu. |
Uwagi: |
język pisany, II rok filologii angielskiej, specjalność tłumaczeniowa z j. chińskim /sIs/ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.