Praktyczna nauka języka angielskiego [02-FL-JRB-S2-PNJA04]
semestr letni 2017/2018
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Praktyczna nauka języka angielskiego [02-FL-JRB-S2-PNJA04] |
Zajęcia: |
semestr letni 2017/2018 [2017/2018L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 11 |
Limit miejsc: | 30 |
Zaliczenie: | Egzamin |
Prowadzący: | Jadwiga Nabielska |
Literatura: |
Cotton D, Falvey D, Kent S. 2000. Market Leader, Intermediate , Course book. Pearson Longman • Rogers J. 2000. Market Leader, Intermediate, Business English Practice File. Pearson Longman • Dooley, J. Evans. J.1999 Grammarway 2. Express Publishing • Gairns, R. Redman, S. 2008. Oxford Word Skills- basic, intermediate. Oxford University Press • Murphy, R. 2008. Essential Grammar in Use. Cambridge University Press • Vince, M. 2008. Macmillan English Grammar in Context-intermediate. Macmillan • Materiały ze stron internetowych wydawnictw: Pearson, Oxford University Press, Macmillan, a także BBC, British Council i inne (artykuły on-line) • Dodatkowe materiały przygotowane przez prowadzącego |
Zakres tematów: |
1. Jak ważne są różnice kulturowe w kontaktach biznesowych - wypowiedz ustna 2. Wywiad z menadżerem centrum kształcenia kulturowego- rozumienie ze słuchu. 3. Szok kulturowy - rozumienie tekstu czytanego, dyskusja w grupach. 4. relacje biznesowe- wyrażenia idiomatyczne. Ćwiczenia. 5. Raport- ćwiczenia z pisania. 6. Rozmowa kwalifikacyjna- jak się przygotować, przebieg, pierwszy dzień w pracy - praca w grupach. 7. Women at work - cwiczenia leksykalne 8. Gerund vs. infinitive - cwiczenia gramatyczne 9. List formalny biznesowy- pisanie 10. Prezentacja multimedialna. 11. Czaownik modalny - parafraza zdań. 12. Materiały dodatkowe rozwijające mówienie, rozumienie teksu czytanego oraz poszerzanie zakresu słownictwa. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikatywnej metody nauczania i metody łączone, z pisemną i ustną informacją zwrotną, z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. |
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywne uczestnictwo w zajęciach, oceny pozytywne z testów, prac pisemnych, odpowiedzi ustnych, prezentacji Ocena bdb – wypowiedzi ustne i pisemne studenta są poprawne gramatycznie, wyczerpujące, oddające pełny zakres umiejętności i wiedzy. Student w 100% opanował materiał przewidziany w danym semestrze. Ocena db – student wykazuje się umiejętnościami w stopniu obejmującym 80% przewidzianego materiału, tzn.: w wypowiedziach ustnych i pisemnych mogą wystąpić nieliczne błędy, które nie utrudniają komunikacji. Potrafi samodzielnie poprawić własne błędy. Ocena dst - student powinien wykazać się umiejętnościami w stopniu dostatecznym - ok. 65%. Potrafi wykonać typowe ćwiczenia o średnim stopniu trudności. Wypowiada się i pisze z licznymi błędami - utrudniają one, ale nie uniemożliwiają komunikacji. Ocena ndst – student nie opanował wiadomości i umiejętności nawet w minimalnym stopniu (<65%). Nie zaliczył prac pisemnych i ustnych, Uniwersytet Śląski w Katowicach str. 4 Wydział Filologiczny nie jest w stanie wykonać ćwiczeń o małym stopniu trudności Skala ocen: 100-93% = bdb (bardzo dobry) 92-86% = db+ (plus dobry) 85-79% = db (dobry) 78-72% = dst+ (plus dostateczny) 71-65% = dst (dostateczny) 64% i mniej = ndst (niedostateczny |
Uwagi: |
semestr 4, j. rosyjski, program język biznesu /stacj. II stopnia/ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.