Psychologia rozwojowa [06-PE-OG-N1-08]
semestr zimowy 2017/2018
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Psychologia rozwojowa [06-PE-OG-N1-08] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2017/2018 [2017/2018Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 33 |
Limit miejsc: | 35 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Joanna Góźdź |
Literatura: |
Bee H. (2004), Psychologia rozwoju człowieka, Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwo. Birch A., Malim T. (1998), Psychologia rozwojowa w zarysie. Od niemowlęctwa do dorosłości. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Harwas – Napierała B., Trempała J. (2002), Psychologia rozwoju człowieka. Rozwój funkcji psychicznych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN (tom 3; red.) Harwas – Napierała B., Trempała J. (2005), Psychologia rozwoju człowieka. Charakerystyka okresów życia człowieka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN (tom2; red.) Przetacznik-Gierowska M., Makiełło-Jarża G. (1992), Psychologia rozwojowa i wychowawcza wieku dziecięcego. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne Przetacznik-Gierowska M., Makiełło-Jarża G. (1980), Psychologia rozwojowa. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne. Przetacznik-Gierowska M., Tyszkowa M. (1996), Psychologia rozwoju człowieka. Zagadnienia ogólne. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. (tom1; red.) Schaffer D.R., Kipp K. (2015). Psychologia rozwoju. Od dziecka do dorosłości. Gdańsk: Harmonia Uniwersalis. Trempała J. (2011). Psychologia rozwoju człowieka. Podręcznik akademicki. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN (red.) Turner J. S., Helms D. B. (1999), Rozwój człowieka. Warszawa: WSiP. Zimbardo P.G., Johnson R.L., McCann V. (2010), Psychologia. Kluczowe koncepcje. Tom 1. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Zimbardo P.G., Gerrig R.J. (2011), Psychologia i Życie. Wydanie Nowe. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. |
Zakres tematów: |
Periodyzacja rozwoju człowieka: 1. Okres prenatalny 2. Okres wczesnego dzieciństwa - wiek niemowlęcy i wiek poniemowlęcy 3. Okres średniego dzieciństwa 4. Okres późnego dzieciństwa 5. Okres adolescencji - dorastanie i wiek młodzieńczy 6. Okres wczesnej dorosłości 7. Okres średniej dorosłości – wiek średni 8. Okres późnej dorosłości – starzenie się |
Metody dydaktyczne: |
Przygotowanie prezentacji oraz zreferowanie wybranego okresu życia człowieka, praca zespołowa, dyskusja |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena w oparciu o opracowanie i zaprezentowanie jednego z okresów w cyklu życia człowieka; obecność oraz aktywność na zajęciach |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.