Język niemiecki - poziom początkujący [31-NS-L30-NIEM-A1.2]
semestr letni 2017/2018
lektorat,
grupa nr 2
Przedmiot: | Język niemiecki - poziom początkujący [31-NS-L30-NIEM-A1.2] |
Zajęcia: |
semestr letni 2017/2018 [2017/2018L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 12 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Anna Machura-Szczerba |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: DaF kompakt A1, opracowanie zbiorowe, wyd. Ernst Klett Sprachen 2011 Literatura uzupełniająca: Studio 21 A2 , H. Funk, Ch. Kuhn, wyd. Cornelsen 2013. Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora |
Zakres tematów: |
Tematyka, zakres słownictwa, elementy kulturoznawcze: Rodzina i obowiązki domowe Nazywanie prac/obowiązków wykonywanych w gospodarstwie domowym - stosowanie czasowników modalnych. Zapoznanie się z nazwami podstawowych artykułów spożywczych, określanie opakowań, podawanie ceny sprzedaży i wagi produktów spożywczych - użycie zdań pytających: Wie viel .../ Wie viele...? Sporządzanie listy zakupów, formułowanie potrzeb zakupowych. Określanie stopnia pokrewieństwa i zawodów/zajęć najbliższych członków rodziny - stosowanie zaimków dzierżawczych. Analizowanie danych statystycznych dot. podziału obowiązków domowych w Szwajcarii. Doskonalenie wymowy, intonacja i akcent zdaniowy. Czas wolny Zapoznanie się ze słownictwem dot. możliwości spędzania czasu wolnego. Wyrażanie zainteresowania/braku zainteresowania formami spędzania czasu wolnego - użycie spójników: denn, oder, aber, und. Wypowiadanie się na temat minionego weekendu - użycie czasu przeszłego Präteritum czasowników sein i haben. Poprowadzenie rozmowy o możliwościach spędzania wolnego czasu w klubie sportowym. Relacjonowanie wydarzenia sportowego np. bieg maratonowy - zapoznanie się z zasadami tworzenia imiesłowu czasu przeszłego Perfekt dla czasowników słabych. Doskonalenie wymowy, intonacja i akcent zdaniowy. |
Metody dydaktyczne: |
- Metody prowadzenia zajęć: Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, prezentacji). - Liczba godzin pracy własnej studenta: 24 - Opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie: Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen : - z minimum 2 testów na semestr (sprawdzających umiejętności i wiedzę) - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych - innych form pracy własnej studenta Skala ocen: 90 – 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 – 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 – 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 – 68% = dst (dostateczny) 0 – 59% = ndst (niedostateczny) |
Uwagi: |
Wydział Nauk Społecznych - Ścieżka KPSS Weryfikacja Efektów Kształcenia przeprowadzana jest w Uniwersytecie Śląskim w SPNJO |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.