Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język niemiecki - poziom początkujący/średnio zaawansowany [31-NS-L30-NM-A1/B1.2] semestr letni 2017/2018
lektorat, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język niemiecki - poziom początkujący/średnio zaawansowany [31-NS-L30-NM-A1/B1.2]
Zajęcia: semestr letni 2017/2018 [2017/2018L] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 11
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Jerzy Gzara
Literatura:

Literatura obowiązkowa B1:

Optimal B1, Martin Müller, wyd. Langenscheidt 2006

Literatura uzupełniająca:

„Nowe repetytorium z gramatyki języka niemieckiego”, Stanisław Bęza, wyd. Wydawnictwo Szkolne PWN, 1998;

A1: Literatura obowiązkowa:

Zusammen in Europa A1, Sławomira Kołsut i in., Warszawa, Poltext, 2004

Literatura uzupełniająca:

„Nowe repetytorium z gramatyki języka niemieckiego”, Stanisław Bęza, wyd. Wydawnictwo Szkolne PWN, 1998;

„Wielki słownik polsko-niemiecki, niemiecko-polski” – wyd. Langenscheidt, 2005,

„PONS Groβwörterbuch – Deutsch als Fremdsprache” – wyd. Ernst Klett Sprachen GmbH, Stuttgart, 2004

Adres strony www zajęć: http://el.us.edu.pl/spnjo- kurs dla studentów administracji niestacjonarnej NIEM ADM B1 Moduł2(2)/ NIEM ADM A1 Moduł2(2)/

Zakres tematów:

A1:

1. Opisywanie czynności dnia codziennego , określanie dnia tygodnia, pór dnia, godziny ( przysłówki miejsca, czasu, sposobu, określanie kierunku)

2. Przeprowadzanie wywiadu i udzielanie odpowiedzi ( zdania pytajne, zaimki osobowe w bierniku, użycie celownika)

3. Realioznawstwo – Berlin i jego atrakcje

4. Stosowanie leksyki i struktur dotyczących wskazywania drogi

5. Opanowanie i utrwalanie słownictwa związanego ze środkami lokomocji

(dwa dopełnienia w zdaniu)

6. Opisywanie aktywności związanych z pracą Au-pair ( używanie czasowników modalnych, przyimki)

7. Dokonywanie opisu czynności związanych ze spędzaniem czasu wolnego (leksyka: czas wolny, aktywności sportowo- kulturalne, przyimki z celownikiem i biernikiem)

8. Sporządzanie menu ( leksyka: żywność, gramatyka: czasowniki zwrotne)

9. Tradycje kulinarne – utrwalania przyswojonego słownictwa i struktur

10. Opis planów wakacyjnych ( leksyka: pogoda, pory roku; gramatyka: Imperfekt czasowników modalnych oraz haben i sein, odmiana słaba rzeczownika)

11. Wprowadzenie leksyki związanej z życiem zawodowym ( leksyka: nazwy zawodów; gramatyka: zaimek nieokreślony man, język pisany: krótkie formy typu e-mail)

12. Opisywanie różnych aspektów życia w Unii Europejskiej ( gramatyka: czasownik werden, tworzenie czasu Futur I)

B1:

1. Opisywanie kultur i tradycji w zjednoczonej Europie

2. Wprowadzenie pojęć z zakresu życia uczuciowego ( zawieranie małżeństwa, związki nieformalne; gramatyka: zdanie z użyciem zaimka względnego)

3. Opisywanie czynności związanych z działalnością kulturalną ( przygotowanie wystawy, rozmowa telefoniczna ; gramatyka: zdania podrzędnie złożone)

4. Określanie różnych postaci szczęścia ( wyrażanie opinii, gramatyka: tworzenie czasu przyszłego Futur)

5. Odczytywanie i odbieranie wiadomości

6. Wprowadzenie leksyki i struktur związanych z odżywianiem i zdrową żywnością ( leksyka: odżywianie, przygotowywanie posiłków; gramatyka: imiesłów w funkcji przymiotnika)

7. Wprowadzenie słownictwa dotyczącego zawodów społecznie użytecznych i opisywanie wypadków ( słownictwo: zawody, udzielanie pomocy; gramatyka: czasowniki zwrotne, różne funkcje bezokolicznika)

8. Opisywanie problemów międzysąsiedzkich, planowanie przeprowadzki

leksyka: środowisko międzysąsiedzkie, miejsce zamieszkania;

zdania z je …desto)

9. Wypowiadanie się na temat wypoczynku w mieście (leksyka: sporty miejskie, wypoczynek w mieście; gramatyka: struktury związane z wyrażaniem nakazu

i zakazu, czas Plusquamperfekt, tworzenie zdań z nachdem, zdania podrzędnie złożone)

10. Relacjonowanie wydarzeń (składanie doniesienia o popełnieniu przestępstwa, pytania sformalizowane)

Metody dydaktyczne:

Metody prowadzenia zajęć:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Liczba godzin dydaktycznych (kontaktowych): 30

Liczba godzin pracy własnej studenta: 30

Opis pracy własnej studenta:

Realizacja kursu zdalnego na platformie elearningowej http://el2.us.edu.pl/spnjo (kurs: „NIEM PR B1 MODUŁ 2 ( 2) w trybie asynchronicznym i synchronicznym: wykonywanie ćwiczeń gramatyczno-leksykalnych, przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych, przygotowywanie form pisemnych takich jak wywiad, list, opis, prowadzenie rozmów w formie „czatu”.

Praca z podręcznikiem podręcznik: Optimal B1, Martin Müller, wyd. Langenscheidt 2006 i inną literaturą uzupełniającą wskazaną przez lektora.

Przygotowanie do testu końcowego z zakresu leksykalno-gramatycznego.

organizacja zajęć

Praca na platformie e-learningowej oraz zajęcia w sali ( 3 x 90 min.).

A1: Realizacja kursu zdalnego na platformie elearningowej http://el2.us.edu.pl/spnjo (kurs: „NIEM ADM A1 MODUŁ2 (2)” w trybie asynchronicznym i synchronicznym: wykonywanie ćwiczeń gramatyczno-leksykalnych, przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych, przygotowywanie form pisemnych takich jak wywiad, list, opis, prowadzenie rozmów w formie „czatu”.

Praca z podręcznikiem podręcznik: Zusammen in Europa A1, Sławomira Kołsut i in., Warszawa, Poltext i inną literaturą uzupełniającą wskazaną przez lektora.

Przygotowanie do testu końcowego z zakresu leksykalno-gramatycznego.

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie: Uzyskanie minimum 51% punktów za wszystkie zadania na platformie elearningowej.

Skala ocen:

91-100% = bdb ( bardzo dobry)

81-90% = db+ ( dobry plus)

71-80% = db ( dobry)

61-70% = dst+ ( dostateczny plus)

51-60% = dst ( dostateczny)

0-50% = ndst (niedostateczny)

Sprawdzanie przesyłanych zadań pisemnych, analiza rozwiązywanych quizów oraz test obejmujący treści zajęć z całego semestru i

test pisemny z treści zajęć modułu 2(2).

Skala ocen:

91-100% = bdb ( bardzo dobry)

81-90% = db+ ( dobry plus)

71-80% = db ( dobry)

61-70% = dst+ ( dostateczny plus)

51-60% = dst ( dostateczny)

0-50% = ndst (niedostateczny)

Uwagi:

Wydział Prawa i Administracji - ADMINISTRACJA - ROK I [gr. nr 3]

Terminy zjazdów: wg harmonogramu

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)