Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język obcy 4 [09-OF-N1-LANG4] semestr letni 2017/2018
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język obcy 4 [09-OF-N1-LANG4]
Zajęcia: semestr letni 2017/2018 [2017/2018L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 16
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Egzamin z modułu
Prowadzący: Lucyna Niedobecka
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

- Clare A., Wilson JJ “Speakout Intermediate Student’s Book 2nd Edition”, Pearson, 2015

Literatura uzupełniająca:

- Clare A., Wilson JJ, Dimond-Bayir S. “Speakout Intermediate Workbook 2nd Edition”, Pearson 2015

- Swan M., Walters C. „Oxford English Grammar Course” , OUP 2011

- dodatkowe materiały przygotowane przez lektora

Zakres tematów:

1. Poszerzenie słownictwa związanego z odnoszeniem sukcesów (master a skill, be a high achiever, be world-class at sth), rozmowa o sławnych osobach i ich sukcesie na podstawie tekstu słuchanego „The Secret of Success”.

2. Opisywanie doświadczeń życiowych z zastosowaniem czasów Present Perfect Simple i Present Perfect Continuous oraz wyrażeń czasownikowych takich jak: cope with, rely on, pay attention to.

3. Wypowiadanie się na temat umiejętności – na podstawie tekstów „The human computer” i „The human camera”, poszerzenie zasobu słownictwa związanego z tematem (be gifted at sth, have an aptitude for sth, skillful, hopeless).

4. Wyrażanie umiejętności przeszłych i teraźniejszych z użyciem czasowników modalnych (can/could) oraz zwrotów be able to, manage to, succeed in.

5. „Are you qualified?” - rozmowa na temat posiadanych kwalifikacji;

wyrażanie i uzasadnianie opinii na temat najodpowiedniejszych

osób do podanych zawodów.

6. Rozmowa o sąsiadach i relacjach międzyludzkich na podstawie tekstu „Neighbours”; poszerzenie zasobów słownictwa dot. relacji międzyludzkich (np. mind your own business, get on my nerves, be a nuisance); właściwe zastosowanie przedimków: określonego, nieokreślonego, zerowego oraz określników ilościowych (quantifiers).

7. Rozmowa na temat najciekawszych stron internetowych; wyrażanie i uzasadnianie opinii na temat portali społecznościowych z zastosowaniem zdań przydawkowych (defining and non-defining relative clauses).

8. Opowiadanie o swoich doświadczeniach związanych z przyjmowaniem gości i byciem gościem; zastosowanie zwrotów typu: Make yourself at home. / Excuse the mess. / Do I need to bring a dish?

9. Rzeczowniki złożone (compound nouns), np. post code, suntan, cell phone.

10. Powtórzenie i utrwalenie wiadomości.

• Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

• Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video.

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach i parach, metody projektowej, prezentacji ) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Liczba godzin dydaktycznych (kontaktowych) 30

Liczba godzin pracy własnej studenta 30

Opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie:

Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nie uzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z minimum 2 testów na semestr (waga 2),

- z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1),

- krótkich sprawdzianów leksykalnych (waga 1),

- innych form pracy własnej studenta.

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

0 - 59% = ndst (niedostateczny)

Egzamin:

Opanowanie materiału gramatyczno-leksykalnego oraz nabycie sprawności językowych określonych w treściach zajęć wszystkich 4 modułów „Język obcy”.

Oceną końcową egzaminu jest ocena z testu pisemnego.

Skala ocen:

90-100% = bdb ( bardzo dobry)

84-89% = db+ ( dobry plus)

75-83% = db ( dobry)

69-74% = dst+ ( dostateczny plus)

60-68% = dst ( dostateczny)

0-59%= ndst ( niedostateczny)

Egzamin pisemny zgodny ze wzorcem egzaminu końcowego przyjętym w SPNJO, zawiera następujące elementy:

1.Rozumienie tekstu słuchanego

2.Rozumienie tekstu pisanego

3.Leksyka

4.Gramatyka

5.Krótka wypowiedź pisemna

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)