Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Intermedialność w kulturze [02-KM-N1-016] semestr letni 2017/2018
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Intermedialność w kulturze [02-KM-N1-016]
Zajęcia: semestr letni 2017/2018 [2017/2018L] (zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co druga niedziela (nieparzyste), 16:45 - 18:15
sala 205
Plac Sejmu Śląskiego jaki jest adres?
co druga niedziela (parzyste), 16:45 - 18:15
sala 205
Plac Sejmu Śląskiego jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 18
Limit miejsc: 30
Prowadzący: Piotr Aptacy
Literatura:

Y. Spielmann, Klocki do teorii intermedialności obrazu. W: Od projektora do komputera. Współczesna niemiecka myśl filmowa, wybór., wstęp, oprac. A. Gwóźdź, Katowice 1999.

P. Zawojski, Od obrazów pisma do pisma obrazów. W: Słowo w kulturze mediów, red. Z. Suszczyński, Białystok 1999.

M. Michałowska, Fotografia – pismo sztuk intermedialnych, w: Słowo w kulturze mediów, red. Z. Suszczyński. Białystok 1999.

J. Musiał, Intermedialne relacje fotografii. Fotografia między mediami, w: Konteksty intermedialności, red. M. Popczyk, Katowice 2013.

T. Stępień, T. Bielak, Książka, literatura, intermedialność, w: Konteksty intermedialności, red. M. Popczyk, Katowice 2013.

H. Jenkins, Kultura konwergencji, Warszawa 2007, rozdz.: Wstęp.

A. Gwóźdź, Obrazy i rzeczy. Film między mediami, Kraków 2008 (rozdz. 1 i 2).

K. Chmielecki, Intermedialność jako fenomen ponowoczesnej kultury, "Kultura Współczesna" 20007, nr 2.

Zakres tematów:

Przedmiotem poruszanych zagadnień jest szerokie spektrum badań nad kulturą w perspektywie mediów: technokultury, technoestetyki, intermedialności jako nowej dyscypliny (transdyscyplinarność oraz interdyscyplinarność). Tradycyjne formacje i zjawiska medialne ukazywane są jako przedmiot transformacji oraz adaptacji transmedialnych. Poszczególne wykłady poświęcone są wybranym zagadnieniom, takim jak:

- początki multimedialnego preformance'u

- estetyka wideoartu

- technologia wideo w rękach amatorów

- przestrzeń miejska jako ekran

- idea hipertekstu i jej realizacja w mediach cyfrowych

- początki grafiki i animacji cyfrowej

- wybrane realizacje performatywności (escape room itp.)

- intermedialne formy reklamy.

Metody dydaktyczne:

02-MO1N-13-f_w

Wykład prezentujący problematykę.

20 godzin

Praca własna studenta

Samodzielne przyswojenie wiedzy przekazanej na wykładzie, lektura zadanych tekstów oraz wybranych tekstów poszerzających wiedzę.

50 godzin

Metody i kryteria oceniania:

02-MO1SN-13-w_e

Praca pisemna - weryfikacja wiedzy i umiejętności w oparciu o treść zajęć i wskazaną w sylabusie literaturę.

Kryteria oceniania:

Bdb - praca została napisana w dobrym stylu, całkowicie (lub niemal całkowicie) pozbawiona błędów stylistycznych, gramatycznych i edycyjnych. Dobór bibliografii i jej wykorzystanie nie budzą zastrzeżeń. Autor sprawnie wykorzystuje otrzymaną wiedzę jasno formułuje tezy, prezentuje ciekawe wnioski i spostrzeżenia, wykazuje znajomość wiedzy wykraczającej poza bibliografię przerabianą na zajęciach.

Db plus - praca spełnia podobne kryteria jak wyżej, jednak od strony formalnej (stylistycznej, gramatycznej i edycyjnej) widoczne są niedociągnięcia i błędy mające wpływ na obniżenie oceny.

Db - praca została napisana w poprawnym stylu, z akceptowalną ilością błędów stylistycznych, gramatycznych i edycyjnych. Dobór bibliografii odpowiadający poruszanej tematyce. Autor poprawnie wykorzystuje otrzymaną wiedzę.

Dst plus - praca spełnia kryteria stawiane przy ocenie dobrej, jednak wykazuje zwiększony udział niedoskonałości formalnych.

Dst - praca napisana w sposób dający podstawy do oceny pozytywnej, posiadająca jednak wyraźne niedostatki formalne i merytoryczne (takie jak: słabe umiejętności pisarskie, spora ilość błędów formalnych, nieumiejętne dobranie i wykorzystanie bibliografii, zastrzeżenia do formułowanych tez).

Ndst - praca prezentuje niewystarczający poziom formalny i merytoryczny, występują w niej błędy gramatyczne, stylistyczne. Autor nie potrafi sformułować jasnych tez i pracować ze źródłami bibliografcznymi.

Uwagi:

Uwagi zostały podane w sekcji Laboratorium - Informacje o grupie 1.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)