Edukacja w instytucjach penitencjarnych [06-PE-RT-S1-08]
semestr letni 2017/2018
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Edukacja w instytucjach penitencjarnych [06-PE-RT-S1-08] |
Zajęcia: |
semestr letni 2017/2018 [2017/2018L]
(zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 37 |
Limit miejsc: | 42 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Andrzej Czerkawski |
Literatura: |
Arends R. I., Uczymy się nauczać. Warszawa 1994 Borowski R., Wysoki D. : Instytucje wychowania resocjalizującego. - Płock : "Novum", 2001 Iwanicki H. Zasady nauczania w procesie kształcenia osób dorosłych odbywających karę pozbawienia wolności, Szkoła Specjalna, Nr 3 (254) 2010 Kuć M., Indywidualizacja wykonywania kary pozbawienia wolności. Lublin 2007 Machel Henryk., Sens i bezsens resocjalizacji penitencjarnej - casus polski. Kraków 2006. Niewiadomska I., Osobowościowe uwarunkowania skuteczności kary pozbawienia wolności. Lublin 2007 Mazur M., Praca wychowawcy w zakładzie karnym. Założenia teoretyczne a praktyka wybranej jednostki penitencjarnej. „Opieka, Wychowanie, Terapia” 2005, nr 3/4, s. 42-46. Petty G., Nowoczesne nauczanie. Sopot 2013 Szymanowska A., Więzienie i co dalej? Warszawa 2003 Widelak D., Edukacja osadzonych w polskich jednostkach penitencjarnych. W: Jasiński Z., Mudrecka I. (red), Studia i rozprawy z pedagogiki resocjalizacyjnej. Opole 2004 |
Zakres tematów: |
1. Charakterystyka systemu penitencjarnego 2. Współczesne przesłanki kształcenia osób dorosłych 3. Zasady nauczania resocjalizującego a zasady nauczania osób dorosłych. Cele kształcenia osób dorosłych, cele edukacji w resocjalizacji - analiza porównawcza. 4. Edukacja osadzonych jako środek oddziaływania penitencjarnego – przesłanki stosowania 5. Historia rozwoju kształcenia w zakładach karnych 6. Specyfika nauczania osadzonych 7. Indywidualizacja nauczania osadzonych |
Metody dydaktyczne: |
Wykład |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie przedmiotu: praca pisemna o resocjalizacyjnych funkcjach kształcenia osadzonych. W pracy będą oceniane takie elementy jak: syntetyczność ujęcia problemu, odwołania do badań, zwięzłość i logika wywodu. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.