Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia kliniczna [06-PC-S1-16] semestr letni 2017/2018
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Psychologia kliniczna [06-PC-S1-16]
Zajęcia: semestr letni 2017/2018 [2017/2018L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 28
Limit miejsc: 34
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Andrzej Czerkawski
Literatura:

Alekszndrowicz J., Psychopatologia zaburzeń nerwicowych i osobowości. Kraków 2002

Biała M., Problemy z zachowaniem dzieci i młodzieży, Warszawa 2006

Carson R. C., Butcher J. N., Mineka S., Psychologia zaburzeń. Gdańsk 2003

Cierpiałowska L. (red), Psychologia zaburzeń osobowości. Poznań 2004

Cierpiałowska L., Psychopatologia. Warszawa 2007

Kaplan H., Sadock B., Psychiatria kliniczna. Wrocław 1998.

Kendall P. C., Zaburzenia okresu dzieciństwa i adolescencji, Gdańsk 2012

Meyer R., Psychopatologia, Warszawa 2003

Radochoński M., Podstawy psychopatologii dla pedagogów. Rzeszów 2001

Radziwiłowicz W., Sumiła A. (red), Psychopatologia okresu dorastania. Wybrane zagadnienia, Kraków 2006

Seligman M. E. P., Walker E. F., Rosenham D. L., Psychopatologia, Warszawa 2003.

Sęk H. (red), Psychologia kliniczna. Warszawa 2005

Sęk H., Wprowadzenie do psychologii klinicznej. Warszawa 2001

Strelau J. (red), Psychologia. Jednostka w społeczeństwie i elementy psychopatologii stosowanej, Gdańsk 2003

Zakres tematów:

1. Wprowadzenie do psychologii klinicznej - przedmiot zainteresowania, podział, pojęcie normy.

2. Zaburzenia psychiczne z perspektywy różnych paradygmatów psychologicznych.

3. Zaburzenia w zachowaniu, klasyfikacja, etiologia powstawania.

4. Zaburzenia w zachowaniu uczniów - wskazania do pracy nauczyciela.

5. Pojecie zdrowia psychicznego, higiena zdrowia psychicznego.

6. Rodzaje i charakterystyka pomocy psychologicznej

7. Psychoterapia i jej zróżnicowanie.

Metody dydaktyczne:

dyskusja, praca zespołowa,

Metody i kryteria oceniania:

Na zaliczenie składać się będą (średnia) oceny z wygłoszenie referatu (zespołowego), aktywności na zajęciach, ocena z kolokwium pisemnego.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 6.8.0.0-3 (2022-08-19)