Seminarium (sem.1) [06-PE-EWP-N1-36]
semestr zimowy 2017/2018
seminarium,
grupa nr 2
Przedmiot: | Seminarium (sem.1) [06-PE-EWP-N1-36] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2017/2018 [2017/2018Z]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 11 |
Limit miejsc: | 15 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Anna Brosch |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Juszczyk S.: Metodologiczne podstawy badań empirycznych w informatyce. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 1998. Juszczyk S.: Statystyka dla pedagogów. Wydawnictwo „Adam Marszałek”, Toruń 2004. M. Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wyd. IMPULS, Kraków 2000 M. Łobocki, Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Oficyna Wyd. IMPULS, Kraków 1999 T. Pilch, T. Bauman, Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Wyd. Akademickie śak, Warszawa 2001 Wł. Zaczyński, Praca badawcza nauczyciela, WSiP S.A, Warszawa 1995 Literatura uzupełniająca: J.Boć, J.Miodek (konsultacja filologiczna), Jak pisać pracę magisterską, Kolonia Limited, Wrocław 2006 K. Duraj – Nowakowa, Studiowanie literatury przedmiotu, Wyd. U. J., Kraków 2003 M. Węglińska, Jak pisać pracę magisterską, Oficyna Wydawnicza IMPULS, Kraków 1997 |
Zakres tematów: |
TEMATYKA SEMINARIUM: 1. Poznanie zasad przygotowania pracy dyplomowej, zgodnie z ustaleniami obowiązującymi w UŚ w Katowicach. Prawne aspekty przygotowywania pracy. 2. Usystematyzowanie wiedzy na temat etapów postępowania badawczego 3. Wybór problematyki badań własnych – prezentowanie przedmiotu i celów projektowanych badań własnych 4. Gromadzenie i analiza literatury przedmiotu 5. Prezentowanie problemów badawczych w badaniach własnych 6. Dobór metod, technik i narzędzi badawczych 7. Czynności organizacyjne związane z przeprowadzeniem badań (wybór terenu badań, przygotowanie narzędzi do badań) 8. Analiza ilościowa i jakościowa uzyskanych danych empirycznych OBSZARY TEMATYCZNE PRAC DYPLOMOWYCH Proponowana tematyka seminarium licencjackiego koncentruje się wokół zagadnień związanych z edukacją przedszkolną i wczesnoszkolną. W szczególności: 1. Różne aspekty funkcjonowanie dziecka w grupie rówieśniczej – klasie szkolnej i grupie przedszkolnej. 2. Trudności i sukcesy edukacyjne dzieci w wieku wczesnoszkolnym. 3. Funkcjonowanie dziecka w rodzinie. 4. Czas wolny dzieci w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym. 5. Oddziaływanie przekazów medialnych na zachowania dzieci. 6. Komunikacja za pośrednictwem mediów elektronicznych. |
Metody dydaktyczne: |
Wykład, dyskusja w grupie, dyskusja indywidualna, prezentacja indywidualna. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.