Konwersatorim monograficzne: Współczesne trendy w nauce o mediach i komunikowaniu [05-BM-N1-KM5.14]
semestr letni 2017/2018
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Konwersatorim monograficzne: Współczesne trendy w nauce o mediach i komunikowaniu [05-BM-N1-KM5.14] |
Zajęcia: |
semestr letni 2017/2018 [2017/2018L]
(zakończony)
Konwersatorium [K], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 26 |
Limit miejsc: | 27 |
Zaliczenie: | Zaliczenie lub ocena |
Prowadzący: | Katarzyna Brzoza-Kolorz |
Literatura: |
1. M. Molęda-Zdziech: Czas celebrytów. Mediatyzacja życia publicznego. Warszawa 2013 (fragmenty). 2. O. Białek-Szwed: Voyeuryzm medialny w kontekście współczesnej prasy polskiej. Toruń 2012 (fragmenty). 3. Zbigniew Bauer: „Twój głos w Twoim domu”: cztery typy tabloidyzacji; materiały po konferencji Oblicza Komunikacji; Język i kultura tabloidów; Wrocław czerwiec 2009 str. 1-24. 4. Hanna Karp: Terroryzm medialny [w:] Maryniarczyk A. Jaroszyński P (red.) Terroryzm dawniej i dziś, Lublin 2010. 5. T. Goban-Klass: Media i terroryści czy zastraszą nas na śmierć? Kraków 2009 (fragmenty). 6. Komunikowanie o zdrowiu, chorobie i leczeniu : między psychologią a medycyną / red. nauk. Barbara Jacennik, Aleksandra Hulewska, Agnieszka Piasecka; Warszawa 2012 7. M. Lisowska-Magdziarz: „Feniksy, łabędzie, motyle. Media i kultura transformacji”, Kraków 2012 8. M. Juza, Memy internetowe- tworzenie, rozpowszechnianie, znaczenie społeczne, „Studia Medioznawcze”, nr 4, Warszawa 2013 9. Ł. Wawrowski, „Zintegrowany model wyjaśniania” – w poszukiwaniu przyczyn niedoreprezentowania kobiet w strukturach politycznych [w:] Płeć w życiu politycznym. Red. M. Jeziński, M. Wincławska, B. Brodzińska, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2009. 10. M. Szpunar, Kultura cyfrowego narcyzmu, Kraków 2016 11. O. Kłusek, Trywializacja feminizmu, Gdańsk 2017 |
Zakres tematów: |
1. Celebrytyzacja, tabloidyzacja, skandalizacja. Voyeuryzm medialny i makeover show. 2. Polityka vs. mass media. 3. Komunikowanie o zdrowiu. 4. Nowe media i zjawisko cyfrowego narcyzmu oraz memy we współczesnym dyskursie. 5. Przemoc i terroryzm w mediach. 6. Kobieta w badaniach medioznawczych. 7. Reklama i kampanie społeczne. |
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia prowadzone są z użyciem następujących metod: - dyskusja moderowana - opis wyjaśniający, - aranżowanie dyskusji - prezentacje multimedialne - wystąpienia ustne - analizowanie i rozwiązywanie problemów praktycznych i teoretycznych. |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę końcową z konwersatorium monograficznego składają się następujące elementy: 1. Na każdych zajęciach będzie wykorzystywana metoda dyskusji moderowanej, w trakcie której student będzie miał możliwość zabrania głosu, a składową oceny końcowej z konwersatorium monograficznego będzie aktywność studenta na poszczególnych zajęciach, w czasie całej realizacji modułu. 2. Ocena prezentacji lub innych materiałów przygotowywanych przez studenta na zajęcia. Akcent zostanie położony na umiejętność wyciągania wniosków oraz zdolność wykorzystania wiedzy teoretycznej w praktyce. Ponadto będzie brana pod uwagę zgodność prezentowanych danych z tematem, dokładność analiz, uwzględnienie wskazówek prowadzącego zajęcia, zrozumienie omawianego zagadnienia. 3. Przygotowywanie materiałów wymaganych na poszczególne zajęcia. Zapoznanie się z literaturą naukową lub wybranymi przekazami medialnymi. |
Uwagi: |
6 semestr bezpieczeństwo narodowe i międzynarodowe niestacjonarne I stopnia |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.