Profilaktyka z elementami poradnictwa i wczesnego wspomagania rozwoju dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych 06P-TP-NP-PPWW
semestr zimowy 2017/2018
Ćwiczenia,
grupa nr 1
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Profilaktyka z elementami poradnictwa i wczesnego wspomagania rozwoju dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych 06P-TP-NP-PPWW | |||
Zajęcia |
semestr zimowy 2017/2018 (2017/2018Z)
(zakończony)
Ćwiczenia (C), grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
|||
![]() |
Termin i miejsce: | (brak danych) | ||
Liczba osób w grupie: | 35 | |||
Limit miejsc: | (brak danych) | |||
Prowadzący: | Bogumiła Bobik | |||
Literatura: |
Cieszyńska J., Korendo M., Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka od noworodka do 6 roku życia, Kraków 2007. Eisnberg A., Murkoff H. E., Hathaway S. DE.: Pierwszy rok życia dziecka. Poznań 2002. Eisnberg A., Murkoff H. E., Hathaway S. DE.: Drugi rok życia dziecka. Poznań 2002. Jaczewski A.: Biologiczne i medyczne podstawy rozwoju i wychowania. Warszawa 2001. Kielar-Turska M.: Jak pomagać dziecku w poznawaniu świata. Warszawa 1992. Obuchowska I., Dziecko niepełnosprawne w rodzinie, Warszawa 1991. Rogers Sally J. Dawson G., Vismara Laurie A., Metoda wczesnego startu dla dziecka z autyzmem (ESDM). Jak wykorzystać codzienne aktywności, aby pomóc dzieciom worzyć więxi, komunikować się i uczyć, Kraków 2012. |
|||
Zakres tematów: |
1. Specjalne potrzeby edukacyjne i ich profilaktyka. 2. Metody kontroli i oceny rozwoju dziecka, diagnoza funkcjonalna. 3. Wybrane metody stymulacji rozwoju dziecka. 4. Praca z rodziną (opiekunami) małego dziecka niepełnosprawnego. |
|||
Metody dydaktyczne: |
Metody słowne - mini wykład, dyskusja; metody aktywizujące. |
|||
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywny udział w zajęciach. Prowadzenie ćwiczeń w formie symulacji metodycznej. Opracowanie programu profilaktycznego wspomagającego rozwój dziecka. |
|||
Uwagi: |
brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.