Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Profilaktyka z elementami poradnictwa i wczesnego wspomagania rozwoju dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych [06P-TP-NP-PPWW] semestr zimowy 2017/2018
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Profilaktyka z elementami poradnictwa i wczesnego wspomagania rozwoju dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych [06P-TP-NP-PPWW]
Zajęcia: semestr zimowy 2017/2018 [2017/2018Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 35
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Bogumiła Bobik
Literatura:

Cieszyńska J., Korendo M., Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka od noworodka do 6 roku życia, Kraków 2007.

Eisnberg A., Murkoff H. E., Hathaway S. DE.: Pierwszy rok życia dziecka. Poznań 2002.

Eisnberg A., Murkoff H. E., Hathaway S. DE.: Drugi rok życia dziecka. Poznań 2002.

Jaczewski A.: Biologiczne i medyczne podstawy rozwoju i wychowania. Warszawa 2001.

Kielar-Turska M.: Jak pomagać dziecku w poznawaniu świata. Warszawa 1992.

Obuchowska I., Dziecko niepełnosprawne w rodzinie, Warszawa 1991.

Rogers Sally J. Dawson G., Vismara Laurie A., Metoda wczesnego startu dla dziecka z autyzmem (ESDM). Jak wykorzystać codzienne aktywności, aby pomóc dzieciom worzyć więxi, komunikować się i uczyć, Kraków 2012.

Zakres tematów:

1. Specjalne potrzeby edukacyjne i ich profilaktyka.

2. Metody kontroli i oceny rozwoju dziecka, diagnoza funkcjonalna.

3. Wybrane metody stymulacji rozwoju dziecka.

4. Praca z rodziną (opiekunami) małego dziecka niepełnosprawnego.

Metody dydaktyczne:

Metody słowne - mini wykład, dyskusja; metody aktywizujące.

Metody i kryteria oceniania:

Aktywny udział w zajęciach. Prowadzenie ćwiczeń w formie symulacji metodycznej. Opracowanie programu profilaktycznego wspomagającego rozwój dziecka.

Uwagi:

brak

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-7 (2025-06-25)