Dydaktyka ogólna [06-PE-OG-N1-19]
semestr letni 2017/2018
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Dydaktyka ogólna [06-PE-OG-N1-19] |
Zajęcia: |
semestr letni 2017/2018 [2017/2018L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 22 |
Limit miejsc: | 32 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Agata Cabała |
Literatura: |
Clifford H. Edwards: Dyscyplina i kierowanie klasą. Warszawa 2006. R.Arends: Uczymy się nauczać. Warszawa 2005. Sztuka nauczania. T.1 i 2. Red. K.Kruszewski. Warszawa 2004 i 2005. H.P.Nolting: Jak zapewnić ład i uwagę w klasie. Gdańsk 2004. Pedagogika. Podręcznik akademicki. Red. Z.Kwieciński, B.Śliwerski. Warszawa 2003. J.Brophy: Motywowanie uczniów do nauki. Warszawa 2002, r.4 i 8. G.Mietzel: Psychologia kształcenia. Gdańsk 2002. J.Półturzycki: Dydaktyka dla nauczycieli. Płock 2002. Dydaktyka ogólna. Wyzwania a rzeczywistość. Red. K.Denek, F.Bereźnicki, J.Świrko-Pilipczuk. Szczecin 2001. F.Bereźnicki: Dydaktyka kształcenia ogólnego. Kraków 2001. G.D.Fenstermacher, J.F.Soltis: Style nauczania. Warszawa 2000. B.Joyce, E.Calhoun, D.Hopkins: Przykłady modeli uczenia się i nauczania. Warszawa 199 A.Ornstein, F.Hunkins: Program szkolny. Założenia, zasady, problematyka. Warszawa 1998. Sztuka nauczania. Red. K.Kruszewski, K.Konarzewski. T.II, r.4, T.I. Warszawa 1997. W.Okoń: Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej. Warszawa 1995. Cz.2, r.9. |
Zakres tematów: |
1. Motywacja w procesie kształcenia; 2. Utrzymywanie ładu i dyscypliny podczas zajęć edukacyjnych; 3. Planowanie zajęć edukacyjnych; 4. Projektowanie sytuacji dydaktycznych; 5. Ewaluacja elementów programów edukacyjnych; 6. Mikronauczanie – modele kształcenia w ujęciu teorii wielostronnego kształcenia W.Okonia. |
Metody dydaktyczne: |
Metody uczenia się we współpracy, metoda symulacyjna, dyskusja |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.