Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Dydaktyka ogólna [06-PE-OG-N1-19] semestr letni 2017/2018
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Dydaktyka ogólna [06-PE-OG-N1-19]
Zajęcia: semestr letni 2017/2018 [2017/2018L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 22
Limit miejsc: 32
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Agata Cabała
Literatura:

Clifford H. Edwards: Dyscyplina i kierowanie klasą. Warszawa 2006.

R.Arends: Uczymy się nauczać. Warszawa 2005.

Sztuka nauczania. T.1 i 2. Red. K.Kruszewski. Warszawa 2004 i 2005.

H.P.Nolting: Jak zapewnić ład i uwagę w klasie. Gdańsk 2004.

Pedagogika. Podręcznik akademicki. Red. Z.Kwieciński, B.Śliwerski. Warszawa 2003.

J.Brophy: Motywowanie uczniów do nauki. Warszawa 2002, r.4 i 8.

G.Mietzel: Psychologia kształcenia. Gdańsk 2002.

J.Półturzycki: Dydaktyka dla nauczycieli. Płock 2002.

Dydaktyka ogólna. Wyzwania a rzeczywistość. Red. K.Denek, F.Bereźnicki, J.Świrko-Pilipczuk. Szczecin 2001.

F.Bereźnicki: Dydaktyka kształcenia ogólnego. Kraków 2001.

G.D.Fenstermacher, J.F.Soltis: Style nauczania. Warszawa 2000.

B.Joyce, E.Calhoun, D.Hopkins: Przykłady modeli uczenia się i nauczania. Warszawa 199

A.Ornstein, F.Hunkins: Program szkolny. Założenia, zasady, problematyka. Warszawa 1998.

Sztuka nauczania. Red. K.Kruszewski, K.Konarzewski. T.II, r.4, T.I. Warszawa 1997.

W.Okoń: Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej. Warszawa 1995. Cz.2, r.9.

Zakres tematów:

1. Motywacja w procesie kształcenia;

2. Utrzymywanie ładu i dyscypliny podczas zajęć edukacyjnych;

3. Planowanie zajęć edukacyjnych;

4. Projektowanie sytuacji dydaktycznych;

5. Ewaluacja elementów programów edukacyjnych;

6. Mikronauczanie – modele kształcenia w ujęciu teorii wielostronnego kształcenia W.Okonia.

Metody dydaktyczne:

Metody uczenia się we współpracy, metoda symulacyjna, dyskusja

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)