Język francuski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-FRAN-B1.2]
semestr letni 2017/2018
lektorat,
grupa nr 2
Przedmiot: | Język francuski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-FRAN-B1.2] |
Zajęcia: |
semestr letni 2017/2018 [2017/2018L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każda środa, 10:10 - 11:40
sala 47 Wydział Prawa i Administracji (Katowice, ul. Bankowa 11b) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 4 |
Limit miejsc: | 25 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Agata Adamczyk-Gzara |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Podręcznik “Alter Ego B1” , Dollez Catherine, Pons Sylvie, wyd. Hachette Livre 2006 Literatura uzupełniająca: „Gramatyka francuska dla młodzieży” Bescherelle Junior, opracowanie zbiorowe, wyd. Wydawnictwo Szkolne PWN; „Vocabulaire progressif du français – Niveau intermédiaire”, Claire Miquel, wyd. CLE International 2010 Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora Platforma e-learningowa Moodle |
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 3-4 podręcznika podstawowego (Alter Ego B1, Hachette) 1. Opisywanie wspomnień związanych z poprzednimi cyklami kształcenia ( leksyka: wspomnienia, mnemotechniki; gramatyka: użycie czasów przeszłych) 2. Opisywanie uczuć i stanów w kontekście wspomnień 3. Dokonywanie opisu systemu szkolnictwa we Francji ( leksyka: system szkolnictwa; kierunki studiów; gramatyka: zgodność czasów) 4. Określanie formalności związanych z przyjęciem na studia, zgłaszanie kandydatury (leksyka: administracja uczelni, język pisany: wypełnianie formularza) 5. Relacjonowanie przebiegu ścieżki zawodowej ( leksyka: kariera, przebieg pracy zawowodej; gramatyka: czasy przeszłe - rozwinięcie; uzgadnianie participe passé) 6. Wyrażanie aprobaty/sprzeciwu ( leksyka: koszty studiowania; gramatyka: konstrukcje związane z wyrażaniem sprzeciwu/ aprobaty) 7. Określanie źródeł informacji ( leksyka: prasa) 8. Redagowanie korespondencji i organizacja wypowiedzi pisemnej udzielającej informacji, relacjonującej wydarzenie 9. Odczytywanie, komentowanie i redagowanie nagłówków prasowych (gramatyka: zdanie nominalne, strona bierna) 10. Odczytywanie tekstów narracyjnych ( leksyka: prasowa kronika kryminalna, gramatyka: konstrukcje przyczynowo-skutkowe) 11. Relacjonowanie wydarzeń medialnych, wyrażanie hipotezy ( gramatyka: stosowanie trybu conditionnel passé) Doskonalenie wymowy, intonacja i akcent zdaniowy, łączenie słów Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
Metody dydaktyczne: |
Metody prowadzenia zajęć: Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin pracy własnej studenta :30 Opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr (umiejętnościowych i wiedzowych) (waga 2), - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1), - innych form pracy własnej studenta. Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0-59% = ndst (niedostateczny) |
Uwagi: |
PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; I ROK [WYDZIAŁ FILOLOGICZNY: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo, Dziennikarstwo i public relations, Filologia polska, Informacja w instytucjach e-społeczeństwa, Kultury mediów, Kulturoznawstwo, Mediteranistyka, Międzynarodowe studia polskie, Sztuka pisania; WYDZIAŁ NAUK SPOŁECZNYCH: Bezpieczeństwo narodowe i międzynarodowe, Doradztwo filozoficzne i coaching, Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, Doradztwo polityczne i publiczne, Filozofia, Historia, Historia sztuki, Doradztwo i infobrokerstwo historyczne, Kognitywistyka, Politologia, Stosowane nauki społeczne, Socjologia, Praca socjalna, Turystyka historyczna; WYDZIAŁ PRAWA I ADMINISTRACJI: Administracja, Prawo [gr. F13], Przedsiębiorczość; WYDZIAŁ RADIA I TELEWIZJI: Organizacja produkcji filmowej i telewizyjnej, Realizacja obrazu filmowego, telewizyjnego i fotografia, Reżyseria] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.