Język francuski - poziom początkujący [31-ST-L30-FRAN-A1.2]
semestr letni 2017/2018
lektorat,
grupa nr 2
Przedmiot: | Język francuski - poziom początkujący [31-ST-L30-FRAN-A1.2] |
Zajęcia: |
semestr letni 2017/2018 [2017/2018L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy poniedziałek, 10:10 - 11:40
sala 47 Wydział Prawa i Administracji (Katowice, ul. Bankowa 11b) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 17 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Agata Adamczyk-Gzara |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Podręcznik “Alter Ego A1” , Dollez Catherine, Pons Sylvie, wyd. Hachette Livre 2006 Literatura uzupełniająca: „Gramatyka francuska dla młodzieży” Bescherelle Junior, opracowanie zbiorowe, wyd. Wydawnictwo Szkolne PWN; „Vocabulaire progressif du français – Niveau débutant”, Claire Miquel, wyd. CLE International 2010 Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora Platforma e-learningowa Moodle |
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 3-4 podręcznika podstawowego (Alter Ego A1, Hachette) 1. Wyrażanie preferencji, określanie zainteresowań ( leksyka: hobby, nazwy zawodów; gramatyka: rodzajnik ściągnięty w konstrukcjach z czasownikami wyrażającymi preferencje, forma męska i żeńska zawodów) 2. Opisywanie codziennych aktywności ( leksyka: ulubione zwierzęta, sport, kultura; gramatyka: czasownik aller + rodzajnik ściągnięty) 3. Redagowanie anonsu towarzyskiego (gramatyka: rodzaj męski i żeński przymiotnika) 4. Charakteryzowanie postaci, rozbudowanie autoprezentacji, prezentacja sławnej postaci ( leksyka: przymiotniki opisujące cechy psychofizyczne, gramatyka: liczba mnoga przymiotnika) 5. Składanie propozycji, adekwatne formułki grzecznościowe - wyrażanie akceptacji i sprzeciwu ( gramatyka: zaimek „on”, czasowniki modalne) 6. Formułowanie zaproszenia, precyzowanie miejsca i daty spotkania; forma ustna i pisemna zaproszenia ( leksyka: miejsca spotkań; gramatyka: tryb rozkazujący) 7. Realioznawstwo : zachowania społeczne i aktywności sportowe Francuzów 8. Określanie porządku dnia, godzin pracy instytucji, pory dnia ( gramatyka: pytania o godzinę, przyimek w podawaniu godziny) 9. Opisywanie czynności dnia codziennego ( leksyka: prace domowe, program TV; gramatyka: czasowniki zwrotne) 10. Opisywanie sekwencji zdarzeń (gramatyka: wyrażenia czasowe określające regularność i częstotliwość zdarzeń) 11. Relacjonowanie zdarzeń w przeszłości ( gramatyka: przyimek „chez”, czas passé composé, zaimek akcentowany) 12. Wypełnianie ankiety ( leksyka: dni świąteczne we Francji) 13. Opisywanie bliskiej przyszłości (leksyka: zwyczaje świąteczne; gramatyka: czas futur proche, czasownik dire) 14. Realioznawstwo: Europa wielokulturowa, symbolika świąt w różnych kulturach 15. Doskonalenie wymowy, intonacja i akcent zdaniowy, łączenie słów Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
Metody dydaktyczne: |
Metody prowadzenia zajęć: Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin pracy własnej studenta :30 Opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr (umiejętnościowych i wiedzowych) (waga 2), - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1), - innych form pracy własnej studenta. Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0-59% = ndst (niedostateczny) |
Uwagi: |
PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; I ROK [WYDZIAŁ FILOLOGICZNY: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo, Dziennikarstwo i public relations, Filologia polska, Informacja w instytucjach e-społeczeństwa, Kultury mediów, Kulturoznawstwo, Mediteranistyka, Międzynarodowe studia polskie, Sztuka pisania; WYDZIAŁ NAUK SOPŁECZNYCH: Bezpieczeństwo narodowe i międzynarodowe, Doradztwo filozoficzne i coaching, Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, Doradztwo polityczne i publiczne, Filozofia, Historia, Historia sztuki, Doradztwo i infobrokerstwo historyczne, Kognitywistyka, Politologia, Stosowane nauki społeczne, Socjologia, Praca socjalna, Turystyka historyczna; WYDZIAŁ PRAWA I ADMINISTRACJI: Administracja, Prawo, Przedsiębiorczość; WYDZIAŁ RADIA I TELEWIZJI: Organizacja produkcji filmowej i telewizyjnej, Realizacja obrazu filmowego, telewizyjnego i fotografia, Reżyseria] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.