Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy - specjalistyczny [31-ST-L30-ANG-B2.2S]
semestr letni 2017/2018
lektorat,
grupa nr 4
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy - specjalistyczny [31-ST-L30-ANG-B2.2S] |
Zajęcia: |
semestr letni 2017/2018 [2017/2018L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy wtorek, 11:15 - 12:45
sala 121 (SALA RADY INS.) Wydział Nauk Przyrodniczych (Katowice, ul. Bankowa 9) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 21 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Katarzyna Radzięda |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: R.Pickering, Complete Biology for Cambridge IGCSE, Oxford 2015 Microbiology and biotechnology, P.Lowrie, Cambridge 2008 Literatura uzupełniająca: K.Kelly, Science, Macmillan 2008 T.Phillips, Technical English, Garnet Education 2011 P.Dummett, Life, National Geographic Heinle 2013 R.Lee, English for Environmental Science, Garnet Education 2009 M.McCarthy & F.O’Dell, Academic Vocabulary in Use, Cambridge 2008 M.Vince, FCE Language Practice, Macmillan 2009 Materiały własne lektora Kurs e-learningowy na platformie SPNJO „English for Natural Sciences” |
Zakres tematów: |
1. Rozmowa o zagrożeniach dla bioróżnorodności oraz problemie wymierania gatunków po wysłuchaniu wykładu „ Threats to biodiversity” i na podstawie przykładu krytycznie zagrożonego goryla górskiego ( types of extinction, causes of anthropogenic extinction, viability of species). Definiowanie zagrożeń dla środowiska na podstawie lekcji „Environment at stake” w kursie języka specjalistycznego EFNS na platformie SPNJO. 2. Zastosowanie języka prezentacji (signpost language ) w formułowaniu wypowiedzi na temat wybranych bieżących zagrożeń środowiska (pollution, global warming, waste disposal, ozone layer depletion). Powtórzenie i zastosowanie okresów warunkowych. 3. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych: przedstawienie charakterystyki organizmów: Prokarionty – bakterie, cyjanobakterie: struktura, reprodukcja, znaczenie dla ekonomii. 4. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych: przedstawienie charakterystyki organizmów: Protisty – typy oraz znaczenie. 5. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych: przedstawienie charakterystyki organizmów: Grzyby – budowa, typy, znaczenie dla człowieka. 6. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych: przedstawienie charakterystyki organizmów: Wirusy i retrowirusy – struktura, cykl rozwojowy, typy, zagrożenia dla ludzi i roślin. 7. Wypowiadanie się na temat zwyczajowego pożywienia człowieka i zmian w odżywianiu w przyszłości, na podstawie filmu „Eating insects” (caterpillars, crickets, mealworm fruits, revolting food, bug munching). Powtórzenie i zastosowanie struktur strony biernej. 8. Wprowadzenie frazeologii związanej z tematem diety człowieka ( macronutrients, vitamins minerals). Rozmowa na temat zbilansowanej diety i wymagań energetycznych. 9. Wprowadzenie leksyki dotyczącej biomolekuł ( starch, glucose, lipids, biochemical reactions, reagent, carry out, sample), rozmowa na temat testów wykrywania substancji organicznych ( np. test biuretyczny, próba Benedicta). 10. Wypowiadanie się na temat pracy w laboratorium, sprzętu laboratoryjnego i technik (safety and asepsis, culture medium, growth factors, agar plates, inoculating loop). 11. Formułowanie wypowiedzi na temat metod badań ( experimental study, correlational study, field study, case study), zastosowanie umiejętności projektowania i opisu eksperymentu biologicznego ( variables, control, aim, hypothesis). 12. Dyskutowanie na temat najnowszych badań/odkryć w zakresie nauk biologicznych na podstawie forum w kursie języka specjalistycznego EFNS na platformie SPNJO. |
Metody dydaktyczne: |
Metody prowadzenia zajęć: Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin pracy własnej studenta: 30 Opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład prezentacja, streszczenie tekstu). Przygotowanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nie uzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z 2 testów śródsemestralnych (umiejętnościowych i wiedzowych) ( waga 2), - z wypowiedzi ustnych/ prac pisemnych (waga 1) - za aktywne uczestnictwo w zajęciach (waga 1) - z rezultatu pracy na platformie e-learningowej (waga 1) - z innych form pracy własnej studenta. Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0-59% = ndst (niedostateczny) Do średniej wliczane są oceny niedostateczne. Testy sprawdzające zapowiedziane z 2-tygodniowym wyprzedzeniem, weryfikacja form pisemnych i ustnych przygotowanych w ramach pracy własnej studenta, ocena aktywności na zajęciach, weryfikacja rezultatów pracy na platformie e-learningowej. |
Uwagi: |
Lektorat o profilu: język specjalistyczny, dla studentów Wydziału Biologii i Ochrony Środowiska |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.