Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy - specjalistyczny [31-ST-L30-ANG-B2.2S] semestr letni 2017/2018
lektorat, grupa nr 4

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy - specjalistyczny [31-ST-L30-ANG-B2.2S]
Zajęcia: semestr letni 2017/2018 [2017/2018L] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 4 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 11:15 - 12:45
sala 121 (SALA RADY INS.)
Wydział Nauk Przyrodniczych (Katowice, ul. Bankowa 9) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 21
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Katarzyna Radzięda
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

R.Pickering, Complete Biology for Cambridge IGCSE, Oxford 2015

Microbiology and biotechnology, P.Lowrie, Cambridge 2008

Literatura uzupełniająca:

K.Kelly, Science, Macmillan 2008

T.Phillips, Technical English, Garnet Education 2011

P.Dummett, Life, National Geographic Heinle 2013

R.Lee, English for Environmental Science, Garnet Education 2009

M.McCarthy & F.O’Dell, Academic Vocabulary in Use, Cambridge 2008

M.Vince, FCE Language Practice, Macmillan 2009

Materiały własne lektora

Kurs e-learningowy na platformie SPNJO „English for Natural Sciences”

Zakres tematów:

1. Rozmowa o zagrożeniach dla bioróżnorodności oraz problemie wymierania gatunków po wysłuchaniu wykładu „ Threats to biodiversity” i na podstawie przykładu krytycznie zagrożonego goryla górskiego ( types of extinction, causes of anthropogenic extinction, viability of species). Definiowanie zagrożeń dla środowiska na podstawie lekcji „Environment at stake” w kursie języka specjalistycznego EFNS na platformie SPNJO.

2. Zastosowanie języka prezentacji (signpost language ) w formułowaniu wypowiedzi na temat wybranych bieżących zagrożeń środowiska (pollution, global warming, waste disposal, ozone layer depletion). Powtórzenie i zastosowanie okresów warunkowych.

3. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych: przedstawienie charakterystyki organizmów: Prokarionty – bakterie, cyjanobakterie: struktura, reprodukcja, znaczenie dla ekonomii.

4. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych: przedstawienie charakterystyki organizmów: Protisty – typy oraz znaczenie.

5. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych: przedstawienie charakterystyki organizmów: Grzyby – budowa, typy, znaczenie dla człowieka.

6. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych: przedstawienie charakterystyki organizmów: Wirusy i retrowirusy – struktura, cykl rozwojowy, typy, zagrożenia dla ludzi i roślin.

7. Wypowiadanie się na temat zwyczajowego pożywienia człowieka i zmian w odżywianiu w przyszłości, na podstawie filmu „Eating insects” (caterpillars, crickets, mealworm fruits, revolting food, bug munching). Powtórzenie i zastosowanie struktur strony biernej.

8. Wprowadzenie frazeologii związanej z tematem diety człowieka ( macronutrients, vitamins minerals). Rozmowa na temat zbilansowanej diety i wymagań energetycznych.

9. Wprowadzenie leksyki dotyczącej biomolekuł ( starch, glucose, lipids, biochemical reactions, reagent, carry out, sample), rozmowa na temat testów wykrywania substancji organicznych ( np. test biuretyczny, próba Benedicta).

10. Wypowiadanie się na temat pracy w laboratorium, sprzętu laboratoryjnego i technik (safety and asepsis, culture medium, growth factors, agar plates, inoculating loop).

11. Formułowanie wypowiedzi na temat metod badań ( experimental study, correlational study, field study, case study), zastosowanie umiejętności projektowania i opisu eksperymentu biologicznego ( variables, control, aim, hypothesis).

12. Dyskutowanie na temat najnowszych badań/odkryć w zakresie nauk biologicznych na podstawie forum w kursie języka specjalistycznego EFNS na platformie SPNJO.

Metody dydaktyczne:

Metody prowadzenia zajęć:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Liczba godzin pracy własnej studenta: 30

Opis pracy własnej studenta:

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład prezentacja, streszczenie tekstu). Przygotowanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nie uzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z 2 testów śródsemestralnych (umiejętnościowych i wiedzowych) ( waga 2),

- z wypowiedzi ustnych/ prac pisemnych (waga 1)

- za aktywne uczestnictwo w zajęciach (waga 1)

- z rezultatu pracy na platformie e-learningowej (waga 1)

- z innych form pracy własnej studenta.

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

0-59% = ndst (niedostateczny)

Do średniej wliczane są oceny niedostateczne.

Testy sprawdzające zapowiedziane z 2-tygodniowym wyprzedzeniem, weryfikacja form pisemnych i ustnych przygotowanych w ramach pracy własnej studenta, ocena aktywności na zajęciach, weryfikacja rezultatów pracy na platformie e-learningowej.

Uwagi:

Lektorat o profilu: język specjalistyczny, dla studentów Wydziału Biologii i Ochrony Środowiska

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)