Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.2]
semestr letni 2017/2018
lektorat,
grupa nr 22
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.2] |
Zajęcia: |
semestr letni 2017/2018 [2017/2018L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 22 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy czwartek, 9:35 - 11:05
sala 231 Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 24 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Anna Kluczka |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: - Dellar H., Walkley A. Outcomes Upper Intermediate - second edition Student’s Book, National Geographic Learning, Cengage Learning 2014 - Maris A., Outcomes Upper Intermediate - second edition Workbook, National Geographic Learning, Cengage Learning 2014 Literatura uzupełniająca: - Vince M. First Certificate Language Practice, Macmillan 2011 - Gairns R., Redman S. Oxford Word Skills Intermediate, Oxford University Press, 2012 - Swan M., Walter C. Oxford English Grammar Course, Oxford University Press 2013 - Murphy R., English Grammar in Use, Cambridge University Press 2010 - Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora |
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 5-8 podręcznika podstawowego (Outcomes Upper Intermediate - second edition, National Geographic Learning, Cengage Learning) 1. Formułowanie wypowiedzi ustnej na temat sposobów spędzania czasu wolnego i zdrowego stylu życia (w tym m.in. uprawiania sportu), poszerzenie słownictwa z tego zakresu. 2. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych: sprawdzenie usłyszanej informacji poprzez powtórzenie części zdania z formą czasownika i dodanie zaimka pytającego („You’ve got what?”, „ You went where?”). 3. Wyrażanie żalu i komentowanie zdarzeń przeszłych związanych z uprawianiem sportu, analiza tekstu „Sport - you’ve got to love it”, wykorzystanie konstrukcji z czasownikiem modalnym (should(n’t) have / could(n’t) have / would(n’t) have + past participle). 4. Wypowiadanie się na temat sportów nietypowych i ekstremalnych oraz niebezpieczeństw z nimi związanych, zastosowanie frazeologii związanej z urazami i wypadkami. 5. Utrwalenie struktur czasownikowych i usystematyzowanie różnic w użyciu czasów Present Perfect Continuous oraz Present Perfect Simple. 6. Wypowiadanie się na temat miejsc pobytu wakacyjnego z użyciem wyrazów określających przymiotniki (np.: absolutely soaked) i rzeczowniki (np.: hardly any facilities, a complete waste of time). Poszerzenie słownictwa związanego z tematem. 7. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych: wyrażanie opinii i okazywanie zdziwienia za pomocą pytań przeczących („Couldn’t you stay there?,” „Don’t you find it annoying?”). 8. Rozmowa na temat problemów związanych z zakwaterowaniem oraz sposobów ich rozwiązywania. Zastosowanie frazeologii związanej z tematem, użycie wyrażenia have something done. 9. Doskonalenie umiejętności rozumienia idiomów angielskich (na przykład: to be out of pocket, to take the mickey, to cost an arm and a leg). 10. Dyskusja na temat szoku kulturowego związanego z wyjazdem do innego kraju na podstawie tekstów (trzech e-maili) oraz programu radiowego „A shock to the system”. Poszerzenie słownictwa dotyczącego ww. tematyki. 11. Relacjonowanie zdarzeń związanych z różnymi rodzajami pogody, z uwzględnieniem pogody ekstremalnej i klęsk żywiołowych. Rozwijanie leksyki w ww. zakresie. 12. Opisywanie wydarzeń przeszłych (zastosowanie czasów narracyjnych: Past Simple, Past Continuous, Past Perfect). Użycie odpowiednich wyrażeń dla udramatycznienia opisów. 13. Dyskusja na tematy związane z przyrodą (zwierzęta i rośliny), na podstawie przeczytanych artykułów prasowych. Użycie zdań imiesłowowych. Mówienie o trendach z wykorzystaniem następujących zwrotów: to go up/down sharply/slightly, to be a result of, to lead to…. 14. Rozwijanie umiejętności rozumienia znaczenia słów w różnych kontekstach. Rozróżnianie pomiędzy znaczeniem dosłownym i przenośnym (np.: stormy weather, a stormy relationship). 15. Dyskusja na temat przestępstw, poszerzenie słownictwa dotyczącego ww. tematyki. 16. Rozwijanie umiejętności wyrażania różnych stopni pewności za pomocą czasowników modalnych wyrażających dedukcję w teraźniejszości: must be, can’t be, might be i w przeszłości: might not have known, must have forgotten). • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. • Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i/lub video. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin pracy własnej studenta: 30 Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład: prezentacja, projekt, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 3 testów w semestrze (sprawdzających umiejętności i wiedzę) (waga 2), - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1), - innych form pracy własnej studenta (waga 1). Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = + db (plus dobry) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = + dst (plus dostateczny) 60 - 68% = dst (dostateczny) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.