Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.2] semestr letni 2017/2018
lektorat, grupa nr 22

To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.2]
Zajęcia: semestr letni 2017/2018 [2017/2018L] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 22 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 9:35 - 11:05
sala 231
Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 24
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Anna Kluczka
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

- Dellar H., Walkley A. Outcomes Upper Intermediate - second edition Student’s Book, National Geographic Learning, Cengage Learning 2014

- Maris A., Outcomes Upper Intermediate - second edition Workbook, National Geographic Learning, Cengage Learning 2014

Literatura uzupełniająca:

- Vince M. First Certificate Language Practice, Macmillan 2011

- Gairns R., Redman S. Oxford Word Skills Intermediate, Oxford University Press, 2012

- Swan M., Walter C. Oxford English Grammar Course, Oxford University Press 2013

- Murphy R., English Grammar in Use, Cambridge University Press 2010

- Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 5-8 podręcznika podstawowego (Outcomes Upper Intermediate - second edition, National Geographic Learning, Cengage Learning)

1. Formułowanie wypowiedzi ustnej na temat sposobów spędzania czasu wolnego i zdrowego stylu życia (w tym m.in. uprawiania sportu), poszerzenie słownictwa z tego zakresu.

2. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych: sprawdzenie usłyszanej informacji poprzez powtórzenie części zdania z formą czasownika i dodanie zaimka pytającego („You’ve got what?”, „ You went where?”).

3. Wyrażanie żalu i komentowanie zdarzeń przeszłych związanych z uprawianiem sportu, analiza tekstu „Sport - you’ve got to love it”, wykorzystanie konstrukcji z czasownikiem modalnym (should(n’t) have / could(n’t) have / would(n’t) have + past participle).

4. Wypowiadanie się na temat sportów nietypowych i ekstremalnych oraz niebezpieczeństw z nimi związanych, zastosowanie frazeologii związanej z urazami i wypadkami.

5. Utrwalenie struktur czasownikowych i usystematyzowanie różnic w użyciu czasów Present Perfect Continuous oraz Present Perfect Simple.

6. Wypowiadanie się na temat miejsc pobytu wakacyjnego z użyciem wyrazów określających przymiotniki (np.: absolutely soaked) i rzeczowniki (np.: hardly any facilities, a complete waste of time). Poszerzenie słownictwa związanego z tematem.

7. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych: wyrażanie opinii i okazywanie zdziwienia za pomocą pytań przeczących („Couldn’t you stay there?,” „Don’t you find it annoying?”).

8. Rozmowa na temat problemów związanych z zakwaterowaniem oraz sposobów ich rozwiązywania. Zastosowanie frazeologii związanej z tematem, użycie wyrażenia have something done.

9. Doskonalenie umiejętności rozumienia idiomów angielskich (na przykład: to be out of pocket, to take the mickey, to cost an arm and a leg).

10. Dyskusja na temat szoku kulturowego związanego z wyjazdem do innego kraju na podstawie tekstów (trzech e-maili) oraz programu radiowego „A shock to the system”. Poszerzenie słownictwa dotyczącego ww. tematyki.

11. Relacjonowanie zdarzeń związanych z różnymi rodzajami pogody, z uwzględnieniem pogody ekstremalnej i klęsk żywiołowych. Rozwijanie leksyki w ww. zakresie.

12. Opisywanie wydarzeń przeszłych (zastosowanie czasów narracyjnych: Past Simple, Past Continuous, Past Perfect). Użycie odpowiednich wyrażeń dla udramatycznienia opisów.

13. Dyskusja na tematy związane z przyrodą (zwierzęta i rośliny), na podstawie przeczytanych artykułów prasowych. Użycie zdań imiesłowowych. Mówienie o trendach z wykorzystaniem następujących zwrotów: to go up/down sharply/slightly, to be a result of, to lead to….

14. Rozwijanie umiejętności rozumienia znaczenia słów w różnych kontekstach. Rozróżnianie pomiędzy znaczeniem dosłownym i przenośnym (np.: stormy weather, a stormy relationship).

15. Dyskusja na temat przestępstw, poszerzenie słownictwa dotyczącego ww. tematyki.

16. Rozwijanie umiejętności wyrażania różnych stopni pewności za pomocą czasowników modalnych wyrażających dedukcję w teraźniejszości: must be, can’t be, might be i w przeszłości: might not have known, must have forgotten).

• Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

• Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i/lub video.

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Liczba godzin pracy własnej studenta: 30

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład: prezentacja, projekt, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z minimum 3 testów w semestrze (sprawdzających umiejętności

i wiedzę) (waga 2),

- z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1),

- innych form pracy własnej studenta (waga 1).

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = + db (plus dobry)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = + dst (plus dostateczny)

60 - 68% = dst (dostateczny)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)