Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.4E] semestr letni 2017/2018
lektorat, grupa nr 53

To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.4E]
Zajęcia: semestr letni 2017/2018 [2017/2018L] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 53 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy piątek, 8:00 - 9:30
sala 9
Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 19
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Prowadzący: Simona Wojtyga
Literatura:

literatura obowiązkowa English File 3rd edition Intermediate Clive Oxenden Christina Latham-Koenig, Oxford 2013 Rozdz. 7-8

literatura uzupełniająca - Luke Prodromou “Grammar and Vocabulary”,

Longman 2007

Kurs językowy na platformie UPGOW opcjonalnie:

http://el.us.edu.pl/upgow/course/index.php?categoryid=33

E-lektorat- język angielski opcjonalnie : http://el.us.edu.pl/upgow/enrol/index.php?id=138

Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora

Platforma e-learningowa Moodle (opcjonalnie)

Zakres tematów:

TREŚCI - j. angielski poziom B1 semestr letni (II)

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 3-4 podręcznika podstawowego (English File 3rd edition Intermediate, Oxford)

1. Porównywanie odległości, częstotliwości, szybkości, opisywanie podróży przez miasto z wykorzystaniem różnych środków transportu, na podstawie analizy tekstu ‘Top Gear Challenge’ (zastosowanie przymiotników w stopniu wyższym, np. Riding a motorbike is quicker than cycling, wykorzystanie wyrażenia as... as..., zastosowanie zwrotu How long does it take ).

2. Rozwinięcie zakresu leksyki z tematu transport, np. rodzaje transportu, transport publiczny, wykorzystanie czasowników frazalnych związanych z przemieszczaniem się, np. set off, end up).

3. Wypowiadanie się na temat najbardziej niebezpiecznej rzeczy podczas kierowania samochodem, opisywanie pozytywnych i negatywnych doświadczeń na drodze (zastosowanie przymiotników w stopniu najwyższym, wykorzystanie przymiotników dzierżawczych i rodzajnika określonego, tworzenie zdań z przysłówkiem ever, np. It’s the best car I have ever had).

4. Rozwijanie umiejętności narracyjnych: opisywanie systemu transportu publicznego (wykorzystanie stopnia wyższego i najwyższego przymiotników, używanie zaimków osobowych i zaimków dopełnieniowych po słowie than w stopniu wyższym).

5. Formułowanie wypowiedzi pisemnej: opisywanie podróży w trakcie której się zgubiło (wykorzystanie czasów przeszłych, przypomnienie zasad interpunkcji, sekwencja wydarzeń przeszłych, wykorzystanie spójników, np. although, as soon as).

6. Wyrażanie opinii na temat stereotypów dotyczących roli kobiet i mężczyzn na podstawie tekstu ‘Commando dad’( wykorzystanie słownictwa w zakresie kolokacji: czasownik + przyimek, np. spend money on, believe in oraz przymiotnik + przyimek np. excited about, bored with.

7. Nabywanie umiejętności dyskutowania na temat obowiązujących stereotypów (wyrażanie własnej opinii, pytanie o opinie i reagowanie na nie; zgadzanie się/nie zgadzanie się, wykorzystanie zwrotów personally, in my opinion, to be honest, if you ask me).

8. Usystematyzowanie wiadomości na temat rodzajników ( rodzajnik określony, nieokreślony, rodzajnik zerowy, rodzajniki z rzeczownikami policzalnymi i niepoliczalnymi, zależność rodzajnika od wymowy, np. a university, an hour).

9. Dyskutowanie na temat umiejętności wykonywania czynności w teraźniejszości i w przeszłości, opowiadanie o czynności którą chciałoby się umieć wykonywać, np. nurkowanie, znajomość języków obcych ( wykorzystanie czasowników modalnych can/can’t, could/couldn’t, i wyrażenia be able to, zastosowanie zaimków zwrotnych, np. I could learn it myself ).

10. Opisywanie stanów emocjonalnych (przymiotniki zakończone na -ed) oraz osób i zjawisk, które je wywołują (przymiotniki zakończone na -ing).

11. Wzbogacenie leksyki w zakresie stosowania telefonów komórkowych ( wykorzystanie czasowników frazalnych, np. hang up, call back, turn off, rzeczowniki złożone, np. ringtone, screensaver).

12. Doskonalenie wymowy, nabywanie umiejętności rozpoznania głosek niewymawianych, tzw silent consonants, (np. nieme ‘b’ dumb, nieme ‘l’ calm).

13. Dyskutowanie na temat norm zachowania się w różnych sytuacjach, nazywanie dobrych i złych manier, wyrażanie przymusu, obowiązku i powinności (wykorzystanie czasowników modalnych should/shouldn’t, must/mustn’t, i zwrotu have to/don’t have to, zastosowanie wyrażenia potocznego have got to).

• Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

• Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video.

Metody dydaktyczne:

Metody prowadzenia zajęć: Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej: praca w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość

liczba godzin dydaktycznych (kontaktowych) 30

liczba godzin pracy własnej studenta 30

opis pracy własnej studenta Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych; prezentacje, dialog).

Przygotowywanie do testów sprawdzających.

organizacja zajęć Zajęcia w blokach 2-godzinnych zgodnie z harmonogramem

Metody i kryteria oceniania:

Wymagania merytoryczne Opanowanie materiału gramatyczno-leksykalnego oraz nabycie sprawności językowych określonych treściach zajęć.

Zakres gramatyczno-leksykalny pokrywający się z treściami podręcznika

kryteria oceny Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60 % i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z minimum 3 testów na semestr (umiejętnościowych i wiedzowych) (waga 2)

- z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1)

- praca studenta na platformie e-learningowej (opcjonalna) (waga 1)

- innych form pracy studenta, za aktywne uczestnictwo w zajęciach (waga 1)

Zakres na każdą ocenę: na ocenę dst student musi opanować 60%

90 – 100 % bdb (bardzo dobry)

84 – 89 % db + (dobry plus)

75 – 83 % db (dobry)

69 – 74 % dst + (dostateczny plus )

60 - 68 % dst (dostateczny)

59 – 0% ndst (niedostateczny)

przebieg procesu weryfikacji Testy sprawdzające podczas zajęć zapowiedziane z 1-2 tyg. wyprzedzeniem, weryfikacja form pisemnych i ustnych przeprowadzonych w ramach pracy własnej studenta, systematyczne sprawdzanie leksyki, weryfikacja wyników pracy studenta na platformie e-learningowej (opcjonalnie).

Opanowanie materiału gramatyczno-leksykalnego oraz nabycie sprawności językowych określonych w treściach zajęć wszystkich modulów „Język obcy”.

Oceną końcową egzaminu jest średnia ważona ocen z części pisemnej i ustnej egzaminu

- część pisemna (test ) (waga 2)

- część ustna (waga 1)

Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie każdej części na ocenę co najmniej dostateczną.

Skala ocen:

90-100% = bdb ( bardzo dobry)

84-89% = db+ ( dobry plus)

75-83% = db (dobry)

69-74% = dst+ (dostateczny plus)

60-68% = dst (dostateczny)

59-0% = ndst (niedostateczny)

Część pisemna egzaminu ( test ), zgodna ze wzorcem egzaminu końcowego przyjętym w SPNJO, zawiera następujące elementy:

1.Rozumienie tekstu słuchanego

2.Rozumienie tekstu pisanego

3.Leksyka

4.Gramatyka

5.Komunikacja

6.Krótka forma pisemna

Część ustna egzaminu zgodna ze wzorcem egzaminu końcowego przyjętym w SPNJO.

Uwagi:

PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; II ROK NAUKI JĘZYKA

[WFil;

WNS;

WPiPs;

WPiA ;

WRiTv;

WTl]

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)