Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.4E]
semestr letni 2017/2018
lektorat,
grupa nr 57
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.4E] |
Zajęcia: |
semestr letni 2017/2018 [2017/2018L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 57 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każda środa, 15:55 - 17:25
sala 049 Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 25 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu |
Prowadzący: | Anna Wolska |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa Christina Latham-Koenig, Clive Oxenden: "English File” 3E, B1, OUP 201 Literatura uzupełniająca Murphy: ”English Grammar in Use” Intermediate, CUP 2010 BJ Thomas: “Intermediate vocabulary”, Nelson Ltd. M. Vince: “Intermediate Language Practice”, Heinemann ELT. Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora |
Zakres tematów: |
. Poszerzenie i zastosowanie słownictwa z zakresu edukacji- nazwy przedmiotów szkolnych e, egzaminy -np. O-, A- levels. Organizacja systemu nauczania w krajach anglojęzycznych. Rodzaje szkół np. state schools ,czasowniki związane z procesem uczenia np. practise, revise. Rożnica w znaczeniu czasowników Bring up i educate -związki frazeologiczne np. stricte teachers ,to wear a uniform., behave well. 2. Dyskutowanie na temat problemów związanych ze szkołą i edukacją Wypowiadanie opinii na temat systemow edukacji na podstawie tekstu „Do you want to practise 5 hours or 6?”Argumentowanie za pomocą wyrażeń primarily , my second point is oraz reagowanie na zasłyszane wiadomości za pomocą wyrażenia I party agree. 3. Wypowiadanie się na temat przyszłych planów związanych z edukacją-planów możliwych do spełnienia –użycie okresu warunkowego First conditional., zdań podrzędnych okolicznikowych czasu i spojników as soon as after. ,before. 4. Opisywanie domu na podstawie tekstu „Tchaikowsky’s House”- poszerzenie zasobu słownictwa oznaczającego poszczególne części domu np. roof, hall, rosom ,lokalizację domu In the centre of the city, At the outskirts –cała lista przimkowmiejsca It is situate In In the city, on the secondo floor 5. Formułowanie wypowiedzi na temat domu swoich Marzen- sytuacje mało prawdoppodobne do spełnieni-używanie drugiego okresu warunkowego i sytuacji fikcyjnych z uzyciem wyrazu „would”. 6. Doskonalenie umiejętności używania wyrażeń z języka codziennego(spędzanie wolnego czasu sugerowanie wyjścia do klubu ,kina , na koncerza pomocą wyrażen „What aboout …,Shal we… 7. Relacjonowanie wypowiedzi innych osób dotyczących zakupów- Reported Speech –mechanizm zamiany w mowie zależnej odpowiednich czasów teraźniejszych na odpowiadające im czasy przeszłe-lista czasowników oznaczających relacjonowanie np. Claim advise refuse. 8 .Wyrażanie opinii na temat robienia zakupów problemy z tym związane w sklepie i online umiejętnośc formułowania pisemnej reklamacji usługi lub towaru. 9. Wzbogacanie leksyki z tematu praca- wyrażenia be promoted , get sacked czasowniki oznaczające rózne rodzaje zatrudnienia jak temporary, self employed różnica między slowami Job i work oraz znaczenia samego słowa work 10 Usystematyzowanie poznanych sufiksów tworzenie rzeczowników od czasowników np. promowe –promotion, qualify-qualification. 11.Wypowiadanie się na temat pracy odpowiedniej do charakteru –konstrukcje gerundialne i bezokolicznikowe oraz listy czasowników po których występuje gerund czy bezokolicznik. 12. jak odnieść sukces wypowiedzi na ten temat i umiejętność opisywania produktu na podstawie tekstu „In the dragon’s Den” 13. Formułowanie wypowiedzi w rejestrze formalnym na przykładach życiorysu i listu motywacyjnego. * Doskonalenie umiejętności wypowiedzi pisanej i ustnej na tematy poruszane na zajęciach. * doskonalenie rozumienia tekstu pisanego i słuchanego na podstawie tekstów, materiałów audio czy video. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji 30-liczba godzin 30-liczba godzin pracy własnej studenta Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, ( opcjonalne) Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 3 testów na semestr(kompetencyjnych i wiedzowych) ( waga 2): • Test 1: File 7 podręcznika (wraz z materiałami dodatkowymi realizowanymi podczas zajęć) • Test 2: File 8 podręcznika (wraz z materiałami dodatkowymi) - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych ( waga 1), Do średniej wliczane są oceny niedostateczne Egzamin Opanowanie materiału gramatyczno-leksykalnego oraz nabycie sprawności językowych określonych wszystkich 4 modułów „język obcy Oceną końcową z egzaminu jest średnia ważona ocen: Średnia z oceny pisemnej i ustnej Część pisemna (test) (waga2) Część ustna (waga1) . Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0-59% = ndst (niedostateczny) |
Uwagi: |
PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; II ROK NAUKI JĘZYKA [WFil; WNS; WPiPs; WPiA ; WRiTv; WTl] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.