Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.2]
semestr letni 2017/2018
lektorat,
grupa nr 18
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.2] |
Zajęcia: |
semestr letni 2017/2018 [2017/2018L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 18 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy czwartek, 13:30 - 15:00
sala 371-372 Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Katowice, ul. Bankowa 14) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 24 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Ryszard Kalamarz |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Oxenden, C., Latham-Koenig, C. 2013. English File Intermediate Student’s Book. 3rd Edition. Oxford: OUP. Kurs e-learningowy “e-Workbook B1” (el.us.edu.pl/spnjo) Literatura uzupełniająca: Latham-Koenig, C. , Oxenden, C., Hudson, J. 2013. English File Intermediate Workbook. 3rd Edition. Oxford: OUP. Gairns, R., Redman, S. 2008. Oxford Word Skills. Intermediate. London: OUP. Vince, M. 2008. Macmillan English Grammar in Contexts. Intermediate. London: Macmillan. Brown,G.D. 2008. Professional English in Use. Law. Cambridge: CUP Kursy na platformie e-learningowej el.us.edu.pl/spnjo i el.us.edu.pl/upgow. Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora. |
Zakres tematów: |
1. Czytanie i słuchanie informacji na temat wyścigu w Londynie, wypowiadanie się i poszukiwanie informacji w artykule, w oparciu o usystematyzowany i poszerzony zakres słownictwa na temat środków transportu, korzystania z transportu; słuchanie wypowiedzi eksperta i dyskutowanie na temat niebezpieczeństw podczas prowadzenia pojazdu, wypowiadanie się z poprawnym użyciem form przymiotników i przysłówków w stopniu wyższym i najwyższym; wyrażanie stanowiska w dyskusji, zgadzanie się i niezgadzanie się z przedstawianymi argumentami; 2. Czytanie artykułów i wypowiadanie się na temat funkcjonowania stereotypów, z poprawnym stosowaniem rodzajników i użyciem poszerzonego słownictwa. 3. Czytanie artykułu, słuchanie wypowiedzi na temat wychowywania dzieci oraz roli mężczyzn w tym procesie; dyskutowanie na temat stereotypowych ról mężczyzn i kobiet z wykorzystaniem kolokacji czasowników i przymiotników z przyimkami zależnymi. 4. Praktyczne użycie języka sytuacyjnego (przeprowadzanie wywiadu i udzielanie wywiadu, wyrażanie własnej opinii, zgadzanie się i niezgadzanie z argumentami). 5. Czytanie i wypowiadanie się na temat doskonalenia umiejętności i napotykanych problemów z wykorzystaniem poprawnych form czasowników can, could i be able to oraz za pomocą przymiotników zakończonych na –ing i –ed. 6. Czytanie artykułu, wypowiadanie się na temat umiejętności posługiwania się językami obcymi z wykorzystaniem poszerzonego słownictwa i z użyciem zaimków reflektywnych. Słuchanie, notowanie i wymienianie doświadczeń na temat dobrych praktyk w uczeniu się języka obcego; 7. Wypowiadanie się na temat wykorzystywania telefonu z wykorzystaniem słownictwa dotyczącego telefonów. 8. Czytanie artykułu na temat zasad, wskazówek i dobrych zwyczajów korzystania z telefonu, z wykorzystaniem czasowników modalnych opisujących obowiązek: must, have to i should. 9. Wypowiadanie się na temat dobrych i złych manier, komentowanie zdarzeń i zachowań z użyciem formy should have; słuchanie wypowiedzi osoby i wyrażanie własnej opinii na temat różnic kulturowych w zakresie dobrych obyczajów, wymienianie się opiniami na temat dobrych manier w różnych sytuacjach. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnej metody nauczania, z elementami dyskusji, z pisemną lub ustną informacja zwrotną, z udziałem pracy własnej studenta; ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej oraz metod i technik kształcenia na odległość i zastosowaniem TIK Liczba godzin dydaktycznych: 30 Liczba godzin pracy własnej studenta: 30 Opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej, filmami. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (do wyboru na przykład projekt, prezentacja, dialog, e-mail). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawą merytoryczną oceny jest opanowanie materiału gramatyczno-leksykalnego oraz nabycie sprawności językowych określonych w treściach zajęć. Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z 2 testów sprawdzających gramatyczno-leksykalnych i 1 testu sprawdzającego sprawności językowe (waga 2), - z krótkich sprawdzianów leksykalnych (waga 1), - z wypowiedzi ustnych i pisemnych (waga 1), - z realizacji kursu „e-Workbook B1 (waga 1). Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0 -59% = ndst (niedostateczny) Testy sprawdzające zapowiedziane z 1-2-tygodniowym wyprzedzeniem, weryfikacja form pisemnych i ustnych przygotowanych w ramach pracy własnej studenta, ocena aktywności na zajęciach, systematyczne sprawdzanie leksyki w formie krótkich testów, weryfikacja wyników pracy studenta na platformie e-learningowej. |
Uwagi: |
PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; I ROK [WYDZIAŁ PRAWA I ADMINISTRACJI; Administracja] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.