Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.2] semestr letni 2017/2018
lektorat, grupa nr 9

To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.2]
Zajęcia: semestr letni 2017/2018 [2017/2018L] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 9 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 15:00 - 16:30
sala 360-361
Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Katowice, ul. Bankowa 14) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 19
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Marcin Gorgol
Strona domowa grupy: http://-
Literatura:

literatura obowiażkowa:

Ch. Latham-Koenig, C. Oxenden: English File intermediate third edition: OUP.2013

Literatura uzupełniająca:

Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora.

Kurs językowy zamieszczony na platformie UPGOW: http://el.us.edu.pl/upgow/course/index.php?categoryid=33

E-lektorat – język angielski: http://el.us.edu.pl/upgow/course/view.php?id=134

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 3-4 podręcznika podstawowego (English File 3rd Edition Intermediate, Oxford):

1. Porównywanie odległości, częstotliwości, szybkości, opisywanie podróży przez miasto z wykorzystaniem różnych środków transportu, na podstawie analizy tekstu ‘Top Gear Challenge’ (zastosowanie przymiotników w stopniu wyższym, np. Riding a motorbike is quicker than cycling, wykorzystanie wyrażenia as... as..., zastosowanie zwrotu How long does it take ).

2. Rozwinięcie zakresu leksyki z tematu transport, np. rodzaje transportu, transport publiczny, wykorzystanie czasowników frazalnych związanych z przemieszczaniem się, np. set off, end up).

3. Wypowiadanie się na temat najbardziej niebezpiecznej rzeczy podczas kierowania samochodem, opisywanie pozytywnych i negatywnych doświadczeń na drodze (zastosowanie przymiotników w stopniu najwyższym, wykorzystanie przymiotników dzierżawczych i rodzajnika określonego, tworzenie zdań z przysłówkiem ever, np. It’s the best car I have ever had).

4. Rozwijanie umiejętności narracyjnych: opisywanie systemu transportu publicznego (wykorzystanie stopnia wyższego i najwyższego przymiotników, używanie zaimków osobowych i zaimków dopełnieniowych po słowie than w stopniu wyższym).

5. Formułowanie wypowiedzi pisemnej: opisywanie podróży w trakcie której się zgubiło (wykorzystanie czasów przeszłych, przypomnienie zasad interpunkcji, sekwencja wydarzeń przeszłych, wykorzystanie spójników, np. although, as soon as).

6. Wyrażanie opinii na temat stereotypów dotyczących roli kobiet i mężczyzn na podstawie tekstu ‘Commando dad’( wykorzystanie słownictwa w zakresie kolokacji: czasownik + przyimek, np. spend money on, believe in oraz przymiotnik + przyimek np. excited about, bored with.

7. Nabywanie umiejętności dyskutowania na temat obowiązujących stereotypów (wyrażanie własnej opinii, pytanie o opinie i reagowanie na nie; zgadzanie się/nie zgadzanie się, wykorzystanie zwrotów personally, in my opinion, to be honest, if you ask me).

8. Usystematyzowanie wiadomości na temat rodzajników ( rodzajnik określony, nieokreślony, rodzajnik zerowy, rodzajniki z rzeczownikami policzalnymi i niepoliczalnymi, zależność rodzajnika od wymowy, np. a university, an hour).

9. Dyskutowanie na temat umiejętności wykonywania czynności w teraźniejszości i w przeszłości, opowiadanie o czynności którą chciałoby się umieć wykonywać, np. nurkowanie, znajomość języków obcych ( wykorzystanie czasowników modalnych can/can’t, could/couldn’t, i wyrażenia be able to, zastosowanie zaimków zwrotnych, np. I could learn it myself ).

10. Opisywanie stanów emocjonalnych (przymiotniki zakończone na -ed) oraz osób i zjawisk, które je wywołują (przymiotniki zakończone na -ing).

11. Wzbogacenie leksyki w zakresie stosowania telefonów komórkowych (wykorzystanie czasowników frazalnych, np. hang up, call back, turn off, rzeczowniki złożone, np. ringtone, screensaver).

12. Doskonalenie wymowy, nabywanie umiejętności rozpoznania głosek niewymawianych, tzw silent consonants, (np. nieme ‘b’ dumb, nieme ‘l’ calm).

13. Dyskutowanie na temat norm zachowania się w różnych sytuacjach, nazywanie dobrych i złych manier, wyrażanie przymusu, obowiązku i powinności (wykorzystanie czasowników modalnych should/shouldn’t, must/mustn’t, i zwrotu have to/don’t have to, zastosowanie wyrażenia potocznego have got to).

• Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

• Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video.

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Liczba godz. pracy własnej studenta: 30

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Dozwolone są dwie nieusprawiedliwione nieobecności, nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej (łączna liczba usprawiedliwionych i nieusprawiedliwionych nieobecności) skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen

- z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr (umiejętnościowych i wiedzowych) (waga 2),

- z wypowiedzi ustnych na zajęciach (waga 1),

- praca studenta na platformie e-learningowej (opcjonalnie) (waga 1),

- innych form pracy własnej studenta, przy założeniu, że z każdego ze sprawdzianów należy uzyskać minimum ocenę dostateczną.

Skala ocen:

100%-90% ocena : bdb

89%-84% ocena: db plus

83%-75% ocena: db

74%-69% ocena: dst plus

68%-60% ocena: dst

59%-0% ocena: ndst

Uwagi:

PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; I ROK

[WYDZIAŁ PEDAGOGIKI I PSYCHOLOGII: Pedagogika, Pedagogika specjalna]

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)