Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Moduł do wyboru I - Podstawy psychomotoryki [06-PC-S1-56] semestr zimowy 2017/2018
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Moduł do wyboru I - Podstawy psychomotoryki [06-PC-S1-56]
Zajęcia: semestr zimowy 2017/2018 [2017/2018Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 21
Limit miejsc: 21
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Natalia Stankowska
Literatura:

Sekułowicz M., Kruk-Lasocka J., Kulmatycki L. (red), Psychomotoryka. Ruch pełen znaczeń, Wydawnictwo Naukowe DSW, Wrocław 2008.

Kruk-Lasocka J., Krajewski J. (red.), Psychomotoryka 2. Ruch pełen znaczeń. Wydawnictwo Naukowe DSW, Wrocław 2013.Wydawnictwo Naukowe DSW, Wrocław 2013.

Majewski A., Majewska J, Zarys Psychomotoryki. Wydawnictwo Harmonia, Gdańsk 2011.

Olechnowicz H. (red.), U źródeł rozwoju dziecka. O wspomaganiu rozwoju prawidłowego i zakłóconego. Nasza Księgarnia, Warszawa 1988.

Pilecka W, Pilecki J. (red.)., Stymulacja psychoruchowego rozwoju dzieci o obniżonej sprawności umysłowej.Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków 2004.

oraz wybrana literatura uzupełniająca.

Zakres tematów:

Wprowadzenie do przedmiotu, psychomotoryka jako forma całościowego wspierania dzieci. Czym jest psychomotoryka, najważniejsze szkoły terapii psychomotorycznej, psychomotoryka jako koncepcja terapeutyczna.

Psychomotoryka jako koncepcja wspierania rozwoju dziecka na różnych etapach jego rozwoju (analiza etapów rozwoju ruchowego dziecka i analiza możliwości stosowania form zajęć psychomotorycznych).

Ocena rozwoju psychoruchowego dziecka, obserwacja psychomotoryczna. konstruowanie ćwiczeń usprawniających w oparciu o studium przypadku..

Metody dydaktyczne:

Metody podająca, problemowa, praktyczna.

Metody i kryteria oceniania:

Znajomość zagadnień omawianych podczas ćwiczeń. Znajomość wskazanych fragmentów literatury obowiązkowej.

Kolokwium obejmujące materiał przerabiany podczas ćwiczeń.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)