Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Socjoterapia w pracy z osobami z niepełnosprawnością [06-PE-REW-S2-21] semestr letni 2017/2018
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Socjoterapia w pracy z osobami z niepełnosprawnością [06-PE-REW-S2-21]
Zajęcia: semestr letni 2017/2018 [2017/2018L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 31
Limit miejsc: 35
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Anna Kurzeja
Literatura:

Bernatchez A.: L’utilisation therapeutique de l’animal aupres de l’enfant, Animots, Quebec

2000.

Coren S.: Dlaczego kochamy psy. Warszawa 2003.

Delacato C.H.: Dziwne, niepojęte. Autystyczne dziecko. Fundacja Synapsis, Warszawa 1995.

Franczyk A., Krajewska K., Skorupa J., Baw się porzez animaloterapię. Kraków 2012.

Flynn C.: Battered women and their animal companions: Symbolic interaction between human and nonhum animals, Society and Animals, t.8, nr2 w: Konecki K.T., Ludzie i ich zwierzęta. Interakcjonistyczno-symboliczna analiza społecznego świata właścicieli zwierząt domowych. Warszawa 2005.

Kulisiewicz B.: Witaj piesku! Dogoterapia we wspomaganiu rozwoju dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Kraków 2007.

Pawlik-Popielarska B.: Terapia z udziałem psa. Gdańsk 2005.

Redefer L.A., Goldman J.F.: Brie report: Pet facilitated therapy with autistic children,

Jurnal of autism and developmental disorders 1989 [w:] Bernatchez A.: L’utilisation

therapeutique de l’animal aupres de l’enfant, Animots, Quebec 2000.

Serpell J.: W towarzystwie zwierząt, Warszawa 1999.

Strumińska A. (red.), Psychopedagogiczne aspekty hipoterapii dzieci i młodzieży

niepełnosprawnych intelektualnie, Warszawa 2003.

Franczyk A., Krajewska K.: Skarbiec nauczyciela-terapeuty, Kraków 2005.

Heipertz-Hengst C.: Jazda konna dla osób niepełnosprawnych, Warszawa 1997.

Konecki K.T.: Ludzie i ich zwierzęta. Interakcjonistyczno-symboliczna analiza społecznego świata właścicieli zwierząt domowych. Warszawa 2005.

Olechnowicz H.: Dziecko własnym terapeutą, Warszawa 1995.

Olechnowicz H.: U źródeł rozwoju dziecka, Warszawa 1999.

Pileccy W., J. (red.): Stymulacja psychoruchowego rozwoju dzieci o obniżonej sprawności umysłowej, Kraków 2000.

Randolph Flynn P.A.: W trosce o zdrowie. Pomaganie z perspektywy holistycznej [w:] Santorski J. (red.): Abc psychologicznej pomocy, Warszawa 1993.

Straub I.: Hipoterapia. Neurofizjologiczna gimnastyka lecznicza na koniu, Stuttgart 1991.

Sutton C.: Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami u dzieci, Warszawa 1992.

Zakres tematów:

wprowadzenie do przedmiotu, trening socjoterapii – zajęcia warsztatowe – wzajemne poznawanie się

trening socjoterapii – zajęcia warsztatowe – rozpoznawanie uczuć

podstawy prowadzenia zajęć socjoterapeutycznych

socjoterapia w pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną

możliwości zastosowania socjoterapii w pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną – możliwości i ograniczenia, podsumowanie zajęć

Metody dydaktyczne:

Metody warsztatowe, dyskusja

Metody i kryteria oceniania:

Zajęcia ułożone są w bloki teoretyczno-warsztatowe, które składają się z:

- dyskusji w oparciu o zadana lekturę dotyczącą specyfiki socjoterapii osób z niepełnosprawnością intelektualną

- warsztatu prowadzonego przez studentów z uwzględnieniem wybranej wcześniej tematyki oraz poziomu intelektualnego potencjalnych uczestników

Studenci prowadzący warsztat oddają papierowa wersję konspektu zajęć warsztatowych - prowadzenie zajęć podlega ocenie przez wykładowcę oraz uczestników zajęć.

Ocena ostateczna jest średnią arytmetyczną ocen z:

1) z przeprowadzonych zajęć, ich konspektu, oceny uczestników

2) zawartości teczki wytworów powstałych na zajęciach (w razie nieobecności student wykonuje zadania zastępcze w domu)

3) aktywności podczas dyskusji w oparciu o zadaną literaturę i wiedzę na temat społecznego funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną

4) obecność na zajęciach

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)