Diagnostyka psychopedagogiczna [12P-O-NP-3DP]
semestr zimowy 2017/2018
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Diagnostyka psychopedagogiczna [12P-O-NP-3DP] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2017/2018 [2017/2018Z]
(zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 56 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Dorota Prysak |
Literatura: |
Bobińska K., Pietras T., Gałecki P., (red.) Niepełnosprawność intelektualna – etiopatopeneza, epidemiologia, diagnoza, terapia, Wydawnictwo Conlinuo, Wrocław. Guzik-Tkacz M., Badania diagnostyczne w pedagogice i psychopedagogice, (2011), Warszawa Jarosz E., Diagnoza psychopedagogiczna : Podstawowe problemy i rozwiązania (2006), Warszawa Klaczak M., Majewicz P., (red.), (2006), Diagnoza i rewalidacja ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, Wyd., NAP, Kraków. Lepalczyk I. , Badura J. (red.), Elementy diagnostyki pedagogicznej (1987), Warszawa Niemierko B., Diagnostyka edukacyjna: podręcznik akademicki, (2009), Warszawa Skałbania B., Diagnostyka pedagogiczna: wybrane obszary badawcze i rozwiązania praktyczne, (2011), Kraków Wysocka E., Diagnoza pedagogiczna, (2013), Kraków Yin R. Studium przypadku w badaniach naukowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, (2015), Kraków Ziemski S. , Problemy dobrej diagnozy ( 1973), Warszawa |
Zakres tematów: |
1. Diagnoza psychopedagogiczna – ogólne założenia teoretyczne. 2. Diagnostyka jako dziedzina pedagogiki 3. Charakterystyka badań diagnostycznych 4. Etyczne normy i problemy diagnostyki 5. Psycholog i pedagog jako diagności 6. Postępy edukacyjnej diagnostyki rozwojowej w Polsce |
Metody dydaktyczne: |
Metody podające: objaśnienie i/lub wyjaśnienie. Metody problemowe: metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna z prezentacją materiału ilustracyjnego w formie multimedialnej |
Metody i kryteria oceniania: |
Kolokwium - pisemna praca egzaminacyjna (zestaw pytań otwartych i zamkniętych na przygotowanym arkuszu) weryfikująca wiedzę z zakresu: - wykładów, ćwiczeń oraz posiadanie wiedzy zaczerpniętej ze wskazanej literatury obowiązkowej oraz wybranych artykułów w czasopismach naukowych. Warunkiem zaliczenia pisemnej pracy egzaminacyjnej na najniższym dopuszczalnym poziomie (z oceną dostateczną) jest udzielenie pełnej odpowiedzi na co najmniej 50% zadanych pytań. Max. ilość punktów przypada na ocenę bardzo dobrą. |
Uwagi: |
Pedagogika Specjalna w zakresie oligofrenopedagogiki |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.