Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Diagnostyka psychopedagogiczna [12P-O-NP-3DP] semestr zimowy 2017/2018
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Diagnostyka psychopedagogiczna [12P-O-NP-3DP]
Zajęcia: semestr zimowy 2017/2018 [2017/2018Z] (zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 56
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Dorota Prysak
Literatura:

Bobińska K., Pietras T., Gałecki P., (red.) Niepełnosprawność intelektualna – etiopatopeneza, epidemiologia, diagnoza, terapia, Wydawnictwo Conlinuo, Wrocław.

Guzik-Tkacz M., Badania diagnostyczne w pedagogice i psychopedagogice, (2011), Warszawa

Jarosz E., Diagnoza psychopedagogiczna : Podstawowe problemy i rozwiązania (2006), Warszawa

Klaczak M., Majewicz P., (red.), (2006), Diagnoza i rewalidacja ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, Wyd., NAP, Kraków.

Lepalczyk I. , Badura J. (red.), Elementy diagnostyki pedagogicznej (1987), Warszawa

Niemierko B., Diagnostyka edukacyjna: podręcznik akademicki, (2009), Warszawa

Skałbania B., Diagnostyka pedagogiczna: wybrane obszary badawcze i rozwiązania praktyczne, (2011), Kraków

Wysocka E., Diagnoza pedagogiczna, (2013), Kraków

Yin R. Studium przypadku w badaniach naukowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, (2015), Kraków

Ziemski S. , Problemy dobrej diagnozy ( 1973), Warszawa

Zakres tematów:

1. Diagnoza psychopedagogiczna – ogólne założenia teoretyczne.

2. Diagnostyka jako dziedzina pedagogiki

3. Charakterystyka badań diagnostycznych

4. Etyczne normy i problemy diagnostyki

5. Psycholog i pedagog jako diagności

6. Postępy edukacyjnej diagnostyki rozwojowej w Polsce

Metody dydaktyczne:

Metody podające: objaśnienie i/lub wyjaśnienie.

Metody problemowe: metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna z prezentacją materiału ilustracyjnego w formie multimedialnej

Metody i kryteria oceniania:

Kolokwium - pisemna praca egzaminacyjna (zestaw pytań otwartych i zamkniętych na przygotowanym arkuszu) weryfikująca wiedzę z zakresu:

- wykładów, ćwiczeń oraz posiadanie wiedzy zaczerpniętej ze wskazanej literatury obowiązkowej oraz wybranych artykułów w czasopismach naukowych.

Warunkiem zaliczenia pisemnej pracy egzaminacyjnej na najniższym dopuszczalnym poziomie (z oceną dostateczną) jest udzielenie pełnej odpowiedzi na co najmniej 50% zadanych pytań. Max. ilość punktów przypada na ocenę bardzo dobrą.

Uwagi:

Pedagogika Specjalna w zakresie oligofrenopedagogiki

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)