Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pomiar dydaktyczny - pozadydaktyczny wymiar działań edukacyjnych [34P-NJPO-NP-PDE] semestr zimowy 2017/2018
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Pomiar dydaktyczny - pozadydaktyczny wymiar działań edukacyjnych [34P-NJPO-NP-PDE]
Zajęcia: semestr zimowy 2017/2018 [2017/2018Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 18
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Danuta Krzyżyk
Literatura:

Europejski system opisu kształcenia językowego. Warszawa 2001.

H. Komorowska: Metodyka nauczania języków obcych. Warszawa 2002.

D. Krzyżyk: Czytanie ze zrozumieniem. Teoretyczne podstawy testu czytania ze zrozumieniem. W: Przygotowanie ucznia do egzaminu maturalnego z języka polskiego (materiały konferencyjne). Jaworzno 2005, s. 52–60.

D. Magnusson: Wprowadzenie do teorii testów. Warszawa 1981.

B. Niemierko: Pomiar wyników kształcenia. Warszawa 1999.

R. Pawłowska: Lingwistyczna teoria nauki czytania. Gdańsk 1993.

Polityka językowa a certyfikacja. Red. J. Tambor, D. Rytel-Kuc. Katowice-Leipzig 2006.

Państwowe Egzaminy Certyfikatowe z Języka Polskiego jako Obcego. Standardy wymagań egzaminacyjnych. Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu 2003.

A. Seretny, E. Lipińska: ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego, Kraków 2005.

T. Szaran: Pomiar dydaktyczny. Warszawa 2000.

Zakres tematów:

Na zajęciach będą realizowane następujące zagadnienia szczegółowe:

1. Pomiar dydaktyczny, pomiar różnicujący i pomiar sprawdzający; pomiar sprawdzający jednostopniowy i pomiar sprawdzający wielostopniowy.

2. System testowania i sprawdzania postępów w nauce (typy testów i zadań testujących).

3. Przygotowanie testu dydaktycznego; etapy pracy nad testem dydaktycznym.

4. Taksonomia celów nauczania.

5. Konstruowanie zadań sprawdzających – technika pisania zadań; operatory; formy zadań; rodzaje zadań ze względu na ich strukturę, rodzaje zadań ze względu na stopień trudności; wymagania stawiane zadaniom; typowe błędy w konstruowaniu zadań.

6. Poziomy rozumienia tekstu czytanego i pisanego (poziom percepcyjny, semantyczny, receptywny, krytyczny, twórczy), rodzaje zadań odpowiadających poszczególnym poziomom.

7. Tworzenie własnych zadań testowych o różnej strukturze i różnym stopniu trudności, sprawdzających różne umiejętności i wiedzę polonistyczną.

Metody dydaktyczne:

Metoda zadaniowo-ćwiczeniowa, metoda problemowa, wykład interaktywny, dyskusja, ćwiczenia praktyczne, instruktaż, praca pod kierunkiem, pokaz.

Metody i kryteria oceniania:

Ocena końcowa zostanie ustalona na podstawie aktywności i zaangażowania Studentów. Wymagane jest także zaliczenie cząstkowych zadań praktycznych.

Uwagi:

Praca własna Studentów: samodzielna realizacja wskazanych partii materiału, usystematyzowanie materiału przedstawionego na zajęciach.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)