Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Konwergencje mediów [02-KM-S2-029] semestr letni 2018/2019
Laboratorium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Konwergencje mediów [02-KM-S2-029]
Zajęcia: semestr letni 2018/2019 [2018/2019L] (zakończony)
Laboratorium [L], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi poniedziałek (parzyste), 15:00 - 16:30
sala 217
Plac Sejmu Śląskiego jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 18
Limit miejsc: 18
Prowadzący: Piotr Aptacy
Literatura:

- Henry Jenkins, Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów, Warszawa 2007.

- Katarzyna Kopecka-Piech, Leksykon konwergencji mediów, Kraków 2015.

- Jean Burges, Joshua Green, YouTube. Wideo online i kultura uczestnictwa, Waszawa 2011.

- Katarzyna Kopecka-Piech, Koncepcje konwergencji mediów, [w:] "Studia Medioznawcze" nr 3 (46) / 2011, Warszawa 2011.

- Jan Kreft, Problemy z konwergencją, [w:] "Studia Medioznawcze" nr 3 (46) / 2011, Warszawa 2011.

- John Fiske, Kulturowa ekonomia fandomu, „Kultura Popularna” 2008, nr 3 (21).

- Piotr Siuda, Mechanizmy kultury prosumpcji, czyli fani i ich globalne zróżnicowanie, „Studia Socjologiczne” 2012, nr 4 (207).

- Michael Wedel, Książka – film – DVD. Paratekstualność, konwergencja mediów i transmedialna narracja na przykładzie „Władcy Pierścieni”, [w:] Kino po kinie, red. Andrzej Gwóźdź, Oficyna Naukowa, Warszawa 2010.

- Agnieszka Całek, Tabloidyzacja a konwergencja mediów - obraz wzajemnych zależności w polskim dyskursie publicznym. Analiza przypadku Tomasza Lisa, [w:] Środkowoeuropejskie Studia Polityczne nr 2/2013.

Zakres tematów:

1. Pojawienie się pojęcia konwergencji i jego zastosowania w obrębie różnych paradygmatów naukowych.

2. Przekształcenia przestrzeni medialnej i informacyjnej na przełomie XX i XXI wieku.

3. Konwergencja technologiczna, ekonomiczna, zawartości.

4. Rynkowe i regulacyjne aspekty konwergencji.

5. Kultura uczestnictwa – zmiana statusu użytkowników mediów

6. Opowiadanie transmedialne w ujęciu medioznawczym i narratologicznym).

7. Zjawisko prosumpcji (kultura fanowska).

8. Przemiany w obrębie mediów informacyjnych, tabloidyzacja.

9. Reklama w dobie konwergencji mediów.

Metody dydaktyczne:

02-MO2S-14-f_l

Laboratorium

Praca z tekstami teoretycznymi, prezentacja przykładów konwergencji mediów.

15 godzin

Praca własna

studiowanie tekstów naukowych; przygotowanie przykładów egzemplifikujących tezy z zakresu konwergencji mediów

45 godzin

Metody i kryteria oceniania:

02-MO2SN-14-w_d

Dyskusja/debata sprawdzająca.

Sprawdzenie umiejętności i kompetencji w zakresie wykorzystania nabytej wiedzy w formułowaniu własnych spostrzeżeń i wniosków.

Bdb – student bardzo często uczestniczy w dyskusji, jasno przedstawia swoje opinie, ustosunkowuje się do wypowiedzi innych dyskutantów, trafnie używa pojęć związanych z konwergencją mediów.

Db – student często zabiera głos, jasno przedstawia swoje opinie, ustosunkowuje się do wypowiedzi innych dyskutantów, trafnie używa pojęć związanych z konwergencją mediów.

Dst – student rzadko zabiera głos, niejasno przedstawia swoje opinie, ustosunkowuje się do wypowiedzi innych dyskutantów, nietrafnie używa pojęć związanych z konwergencją mediów.

Ndst – student nawet wywołany do zabrania głosu nie potrafi sformułować wypowiedzi.

02-MO2SN-14-w_pm

Prezentacja multimedialna.

Sprawdzenie wiedzy, umiejętności i kompetencji.

Bdb - Prezentacja multimedialna od strony formalnej i merytorycznej oraz technicznej nie budzi zastrzeżeń. Przygotowane plansze nie powtarzają prezentowanej przez studenta wypowiedzi, a jedynie ją ilustrują lub uzupełniają. Materiał graficzny został przygotowany poprawnie i wybrany tak, by skupiać uwagę, jednocześnie nie wykraczając poza tematykę prezentacji. Wykorzystana została wiedza merytoryczna opanowana na zajęciach i omawiane wcześniej źródła bibliograficzne. Wykorzystano źródła wykraczające poza znajomość obowiązkowej bibliografii.

Db - Prezentacja multimedialna spełnia większość kryteriów podanych powyżej, jednak ogranicza się jedynie do materiału omawianego na zajęciach ilustrując go wybranymi przykładami. Pojawiają się niedociągnięcia formalne, takie jak złe przygotowanie plansz, nielogiczna kolejność ich prezentacji, dublowanie treści wypowiedzi itd.

Dst - Prezentacja merytorycznie odnosi się do prezentowanych zagadnień, podsumowując je jedynie w stopniu zasługującym na pozytywną ocenę. Wyraźnie widoczne są niedociągnięcia opisane w punkcie powyżej.

Ndst - Prezentacja nie spełnia żadnych z opisanych wcześniej wymagań.

Ocena końcowa z laboratorium wyliczana jest na podstawie średniej z otrzymanych ocen cząstkowych.

Uwagi:

Dopuszczalna jest jedna nieusprawiedliwiona nieobecność na zajęciach. Przekroczenie tego limitu skutkuje koniecznością zaliczenia owianego materiału na konsultacjach, których terminy i godziny podane są na stronie INKSI oraz gablotach na terenie wydziału.

O kolejności omawiania tekstów decyduje prowadzący zajęcia, informując o nadchodzących lekturach w trakcie zajęć z właściwym wyprzedzeniem.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)