Praktyczna nauka języka hiszpańskiego I [02-FL-HA-S1-PNJH-1]
semestr zimowy 2018/2019
Ćwiczenia 3,
grupa nr 1
Przedmiot: | Praktyczna nauka języka hiszpańskiego I [02-FL-HA-S1-PNJH-1] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2018/2019 [2018/2019Z]
(zakończony)
Ćwiczenia 3 [C3], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy poniedziałek, 9:45 - 11:15
sala 1.3 Wydział Humanistyczny – Instytut Językoznawstwa (Sosnowiec, ul. Grota-Roweckiego 5) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 22 |
Limit miejsc: | 30 |
Prowadzący: | Bartosz Poloczek |
Literatura: |
1. Arnal C., Ruiz de Garibay, A., Escribe en español, SGEL, Madrid, 1999. 2. Borobio V., ELE Actual A2 (Libro del alumno y cuaderno de ejercicios), SM, Madrid, 2013. 3. Criado, E., Expresión escrita, En Clave- ELE, Madrid, 2005. 4. Prisma A2 Continua. Libro del alumno. Edinumen, Madrid 2006. 5. Sándor L., Tiempo para practicar los pasados, Edelsa, Madrid, 2012. 6. Español en marcha. Nivel basico (A1+A2). Libro del alumno, F.C.Viudez, P. Diaz Ballesteros, I.Rodero, C.Sardinero Franco, SGEL, Madrid 2006. 7. Prisma. Comienza. Prisma del alumno, Equipo Prisma, Edinumen, Madrid, 2007. 8. Pons. Słownik tematyczny. Hiszpański, N. Deike, LektorKlett, Poznań, 2008 9. Pisanie po hiszpańsku, M. Marzoch, Eremis, Warszawa, 2009 |
Zakres tematów: |
1. Opis osób, rzeczy, miejsc i przedmiotów w czasie teraźniejszym. 2. Opis dnia i zwyczajów. 3. Opis przyrody, zjawisk atmosferycznych. 4. Listy nieformalne. 5. Lista zakupów. 6. Wyrażanie opinii. 7. Zasady interpunkcji. 8. Opis rodziny. |
Metody dydaktyczne: |
1. Omówienie tekstów pod kątem określonych zagadnień. 2. Szczegółowe wyjaśnienie słownictwa. 3. Analiza określonych zwrotów, konstrukcji, użytego słownictwa. 4. Wyjaśnienie pojawiających się zagadnień gramatycznych (użycie czasów, trybów, rodzajnika, zaimków, przyimków). 5. Samodzielne redagowanie określonych form wypowiedzi pisemnych. Praca indywidualna, praca w grupach, z użyciem słownika lub bez. 6. Tłumaczenie zdań/tekstów na język hiszpański. 7. Różnorodne ćwiczenia polegające m.in. na uzupełnianiu luk, przekształcaniu tekstów, wpisywaniu poprawnych form. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena końcowa wystawiona na podstawie wyników prac pisemnych oraz pracy studenta podczas zajęć, wyliczana za pomocą średniej arytmetycznej z ocen cząstkowych. Skala oceny końcowej: < 2,76 ndst 2,76 - 3,25 dst 3,26 - 3,75 dst+ 3,76 - 4,25 db 4,26 - 4,75 db+ > 4,76 bdb Ocena z kolokwium wystawiona na podstawie skali: 75% - 80% => dostateczny (3) 80,5% - 85% => dostateczny plus (3+) 85,5% - 90% => dobry (4) 90,5% - 95% => dobry plus (4+) 95,5% - 100% => bardzo dobry (5) |
Uwagi: |
język pisany - Język hiszpański z programem : kultura, literatura i media w Ameryce Łacińskiej - studia pierwszego stopnia, stacjonarne - I rok, 1 semestr |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.