Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka hiszpańskiego I [02-FL-HA-S1-PNJH-1] semestr zimowy 2018/2019
Ćwiczenia 3, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Praktyczna nauka języka hiszpańskiego I [02-FL-HA-S1-PNJH-1]
Zajęcia: semestr zimowy 2018/2019 [2018/2019Z] (zakończony)
Ćwiczenia 3 [C3], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 9:45 - 11:15
sala 1.3
Wydział Humanistyczny – Instytut Językoznawstwa (Sosnowiec, ul. Grota-Roweckiego 5) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 22
Limit miejsc: 30
Prowadzący: Bartosz Poloczek
Literatura:

1. Arnal C., Ruiz de Garibay, A., Escribe en español, SGEL, Madrid, 1999.

2. Borobio V., ELE Actual A2 (Libro del alumno y cuaderno de ejercicios), SM, Madrid, 2013.

3. Criado, E., Expresión escrita, En Clave- ELE, Madrid, 2005.

4. Prisma A2 Continua. Libro del alumno. Edinumen, Madrid 2006.

5. Sándor L., Tiempo para practicar los pasados, Edelsa, Madrid, 2012.

6. Español en marcha. Nivel basico (A1+A2). Libro del alumno, F.C.Viudez, P. Diaz Ballesteros, I.Rodero, C.Sardinero Franco, SGEL, Madrid 2006.

7. Prisma. Comienza. Prisma del alumno, Equipo Prisma, Edinumen, Madrid, 2007.

8. Pons. Słownik tematyczny. Hiszpański, N. Deike, LektorKlett, Poznań, 2008

9. Pisanie po hiszpańsku, M. Marzoch, Eremis, Warszawa, 2009

Zakres tematów:

1. Opis osób, rzeczy, miejsc i przedmiotów w czasie teraźniejszym.

2. Opis dnia i zwyczajów.

3. Opis przyrody, zjawisk atmosferycznych.

4. Listy nieformalne.

5. Lista zakupów.

6. Wyrażanie opinii.

7. Zasady interpunkcji.

8. Opis rodziny.

Metody dydaktyczne:

1. Omówienie tekstów pod kątem określonych zagadnień.

2. Szczegółowe wyjaśnienie słownictwa.

3. Analiza określonych zwrotów, konstrukcji, użytego słownictwa.

4. Wyjaśnienie pojawiających się zagadnień gramatycznych (użycie czasów, trybów, rodzajnika, zaimków, przyimków).

5. Samodzielne redagowanie określonych form wypowiedzi pisemnych. Praca indywidualna, praca w grupach, z użyciem słownika lub bez.

6. Tłumaczenie zdań/tekstów na język hiszpański.

7. Różnorodne ćwiczenia polegające m.in. na uzupełnianiu luk, przekształcaniu tekstów, wpisywaniu poprawnych form.

Metody i kryteria oceniania:

Ocena końcowa wystawiona na podstawie wyników prac pisemnych oraz pracy studenta podczas zajęć, wyliczana za pomocą średniej arytmetycznej z ocen cząstkowych. Skala oceny końcowej:

< 2,76 ndst

2,76 - 3,25 dst

3,26 - 3,75 dst+

3,76 - 4,25 db

4,26 - 4,75 db+

> 4,76 bdb

Ocena z kolokwium wystawiona na podstawie skali:

75% - 80% => dostateczny (3)

80,5% - 85% => dostateczny plus (3+)

85,5% - 90% => dobry (4)

90,5% - 95% => dobry plus (4+)

95,5% - 100% => bardzo dobry (5)

Uwagi:

język pisany - Język hiszpański z programem : kultura, literatura i media w Ameryce Łacińskiej - studia pierwszego stopnia, stacjonarne - I rok, 1 semestr

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)