Edukacja wizualna [13-EP-S2-EW1]
semestr zimowy 2018/2019
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Edukacja wizualna [13-EP-S2-EW1] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2018/2019 [2018/2019Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 16 |
Limit miejsc: | 8 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Aleksander Ostrowski |
Literatura: |
Arnheim R. Sztuka i percepcja wzrokowa, Warszawa 2005 Berger J. O patrzeniu, Warszawa 1999 Młodkowski J. Aktywność wizualna człowieka, Warszawa 1998 Strzemiński W. Teoria widzenia,Kraków 1974 Red. Ostrowiecki M, Estetyka reklamy, Art.-Tekst, Kraków 2002 Wysłouch: Literatura a sztuki wizualne, PWN, Warszawa 94 |
Zakres tematów: |
Propnowane tematy do realizacji: - auto-opowieść, - opowieść o.... Treści programowe obejmują: przekazanie wiedzy i doświadczeń z zakresu opracowania koncepcji i realizacji wypowiedzi artystycznej z uwzględnieniem: - w sferze praktyki: • umiejętności zindywidualizowania realizacji artystycznej • syntezy doświadczeń artystycznych z zakresu praktyki nabywanej w trakcie studiów • umiejętności plastycznego przetwarzania pojęć i znaczeń • coraz bardziej świadomego śledzenia i autooceny procesu kreacyjnego od koncepcji dzieła do realizacji poprzez etap poszukiwań twórczych • świadomego doboru środków wyrazu do określonego celu artystycznego -w sferze teorii: • relacji zachodzących pomiędzy wyobraźnią a dziełem plastycznym • syntezy wiedzy z zakresu praktyki nabywanej w trakcie studiów • analizy dzieła plastycznego ze szczególnym uwzględnieniem stylistyki i indywidualizacji • śledzenia związków treści i formy wypowiedzi artystycznej. |
Metody dydaktyczne: |
W realizacji przedmiotu stosuje się następujące metody prowadzenia zajęć.: - prezentacja multimedialna, wykład nt. podstawowych pojęć dotyczących podjętej przez studenta tematyki, - wprowadzenie teoretyczne dotyczące realizowanych zadań, - korekta prowadzącego indywidualna i grupowa w trakcie i po realizacji każdego zadania, - dyskusja, burza mózgów - praca własna studenta w oparciu o uwagi prowadzącego |
Metody i kryteria oceniania: |
Student pracując aktywnie na zajęciach oraz w ramach tzw. pracy własnej powinien rozwijać swoją świadomość plastyczną i swoje plastyczne umiejętności, Praca twórcza studenta powinna mieć znamiona indywidualnych poszukiwań rozwiązania plastycznego problemu zgodnie z zaproponowanymi przez prowadzącego zasadami oraz sugestiami wyboru różnorodnych dróg. |
Uwagi: |
Student pracując aktywnie na zajęciach oraz w ramach tzw. pracy własnej powinien rozwijać swoją świadomość plastyczną i swoje plastyczne umiejętności, Praca twórcza studenta powinna mieć znamiona indywidualnych poszukiwań rozwiązania plastycznego problemu zgodnie z zaproponowanymi przez prowadzącego zasadami oraz sugestiami wyboru różnorodnych dróg. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.