Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Malarstwo [13-EPSP-S2-MA1] semestr zimowy 2018/2019
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Malarstwo [13-EPSP-S2-MA1]
Zajęcia: semestr zimowy 2018/2019 [2018/2019Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 5
Limit miejsc: 5
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Adam Molenda
Literatura:

Nie istnieje stała lista lektur, prowadzący na bieżąco proponuje i aktualizuje literaturę związaną z wystawami, zjawiskami artystycznymi i twórczością artystów.

Ponadto w związku z problematyką zajęć mogą być proponowane do rozważenia treści niektórych książek, np.:

-Zbigniew Podgórzec, "Rozmowy z Jerzym Nowosielskim";

-Jerzy Nowosielski, red. Krystyna Czerni, "Zagubiona bazylika";

-Pierre Francastel "Twórczość malarska a społeczeństwo";

-Olga Kosiewicz, "Polska sztuka współczesna przełomu XX i XXI wieku";

-J. Werner, "Technologia malarstwa i grafiki";

-Zeszyty Malarstwa, Zeszyty naukowo-artystyczne Wydziału Malarstwa ASP w Krakowie;

-"Pokolenia", red.Roman Maciuszkiewicz, Zakład Malarstwa, Wydział Artystyczny w Cieszynie, UŚ w Katowicach;

-czasopisma poświęcone sztuce współczesnej: Arteon, Format

Zakres tematów:

Zasadniczym zadaniem jest zaprezentowanie na koniec semestru zestawu prac malarskich. Możliwe są prezentacje w innych formach, np. instalacje w przestrzeniach, interwencje w określonej przestrzeni, działania pokrewne z uwzględnieniem innych mediów.

Przykładowe tematy prac (do wyboru):

- martwa natura, obserwacja przedmiotu w czasie;

- Europa, Europa - dwa obrazy w jednym, zestawienie dwóch spojrzeń, dwóch punktów widzenia;

- Monografia osoby, kilka obrazów w jednym lub seria obrazów;

- Ilustracja historyczna;

- Detal obiektu, fotorealistyczny obraz z płytką (małą) głębią ostrości;

- Cieszyn - wybrany aspekt rzeczywistości miasta lub projekt muralu w mieście;

- Malarstwo abstrakcyjne, które można zdefiniować jako "otwarte, bezkształtne, przestrzenne";

- Malarstwo abstrakcyjne, które można zdefiniować jako "zamknięte, statyczne, płaskie".

Ponadto możliwe jest zgłaszanie przez studentów propozycji realizacji prac na podstawie własnych projektów, notatek, koncepcji, obserwacji i idei. Realizacja jest możliwa po omówieniu i przeanalizowaniu problematyki.

W szczególnych wypadkach możliwa jest praca w grupie (jeśli skala realizacji wymaga wkładu pracy większej liczby osób).

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia praktyczne w pracowni (metoda projektów, metody podające, metody eksponujące, metody problemowe), przygotowanie do samodzielnej i świadomej realizacji indywidualnych projektów artystycznych w obszarze szeroko rozumianego malarstwa (wszyscy studenci) oraz konsultacje indywidualne w formie bezpośredniej.

Metody i kryteria oceniania:

Wystawiana jest jedna ocena końcowa modułu (czyli semestralna). Ocena ustalana jest na podstawie pokazu lub wystawy przygotowanej przez studenta pracy.

Ocenie podlega wykonany i zaprezentowany zestaw prac malarskich lub innego rodzaju praca z zakresu malarstwa, w określonej formie, z ewentualnym uwzględnieniem przestrzeni, ewentualnie praca-projekt. Wystawa - pokaz powinna prezentować świadomość artystyczną i umiejętności warsztatowe studenta, aktywność, pomysłowość w tworzeniu koncepcji i realizacji własnego dzieła, powinna ukazywać logikę twórczego myślenia studenta, jego możliwości intelektualne i kreacyjne, umiejętność pełnego przygotowania pracy do pokazu jak też werbalne umiejętności autoanalizy i autorefleksji. W ocenie oprócz formy wizualnej prezentowanej pracy uwzględnia się również proces jej powstawania: projekty, źródła inspiracji, wypowiedzi autora, udział w dyskusji.

Uwagi:

Nie ma

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)