Seminarium magisterskie [13-EP-S2-SEM1]
semestr zimowy 2018/2019
seminarium,
grupa nr 2
Przedmiot: | Seminarium magisterskie [13-EP-S2-SEM1] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2018/2019 [2018/2019Z]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 2 |
Limit miejsc: | 2 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Aleksandra Giełdoń-Paszek |
Literatura: |
lista lektur jest uzależniona od od tematu pisemnej pracy magisterskiej realizowanej przez studenta proponowane lektury niezależnie od realizowanego tematu Duraj- Nowakowa K., Studiowanie literatury przedmiotu, Wydawnictwo UJ, Kraków 2002. Mendel T., Majchrzak J., Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych: poradnik pisania prac promocyjnych oraz innych opracowań naukowych wraz z przygotowaniem ich do obrony i publikacji. Poznań 1996. Kuhn T., Struktura rewolucji naukowych. Warszawa 1968. Kępińska A., Energie sztuki, Warszawa 1990 Kowalczyk I., Ciało i władza, Polska sztuka krytyczna lat 90. Warszawa 2002 Kubler G., Kształt czasu, uwagi o historii rzeczy, Warszawa 1970 Krawczak E., Antropologia kulturowa. Klasyczne kierunki, szkoły i orientacje, Lublin 2003; Lévi-Strauss C., Antropologia strukturalna. Przeł. K. Pomian. Warszawa 2000. Lyotard J. F., Kondycja ponowoczesna, Warszawa 1993; Malinowski B., Funkcjonalna analiza kultury. W: Szkice z teorii kultury. Warszawa 1952. Margolis J., Czym, w gruncie rzeczy, jest dzieło sztuki. Kraków 2004. Mitosek Z., Teorie badań literackich. Warszawa 1988. Morawski S., Funkcje sztuki dawnej i twórczości najnowszej. W: Na zakręcie od sztuki do po-sztuki. Kraków 1985. Morawski S., Główne nurty estetyki XX wieku. Wrocław 1992. Morawski S., Na zakręcie od sztuki do po-sztuki. Kraków 1985. McLuhan M., Wybór tekstów, Poznań 2001; Odkrywanie modernizmu. Przekłady i komentarze, red. R. Nycz R., Kraków: Universitas, 2004. Panofsky E., Studia z historii sztuki, Warszawa 1971; Piękno w sieci. Estetyka a nowe media, red. K. Wilkoszewska, Kraków 1999; Pytkowski W., Organizacja badań i ocena prac naukowych, PWN, Warszawa 1985 Piotrowski P., Znaczenie modernizmu, Rebis Poznań 1999; Stróżewski W., Dialektyka twórczości, PWM, Kraków 1983. Stróżewski W., Wokół piękna, Kraków: Universitas, 2002. Welsch W., (red. Krystyna Wilkoszewska), Estetyka poza estetyką. O nową postać estetyki, Universitas, Kraków 2005. Ossowski St.: Wybór pism estetycznych. Wprowadzenie, wybór i opracowanie Bohdan Dziemidok. Kraków 2004. Paluch A., Mistrzowie antropologii społecznej. Warszawa 1999. Rosner K., Hermeneutyka jako krytyka kultury. Warszawa 1991. Słownik terminów literackich. Red. J. Sławiński. Wrocław-Warszawa-Kraków-Gdańsk 1988. Słownik terminologiczny sztuk pięknych. Red. K. Kubalska-Sułkiewicz, M. Bieska-Łach, Manteuffel-Szarota. Warszawa 2003. Szymańska B., Co to jest strukturalizm. Kraków 1980. Świerkocki M., Postmodernizm. Nowy paradygmat kultury. Warszawa 1999. Wolicka E., Historia sztuki w nurcie historii kultury. „Znak” 1993, nr 462 (11). Kraków 1993. |
Zakres tematów: |
Zasady konstruowania pisemnej pracy magisterskiej metody badawcze i narzędzia analiz naukowych zagadnienia redakcji tekstu analiza indywidualnie dobranej literatury przedmiotu analiza struktury pracy korekta i omawiania poszczególnych fragmentów prac studentów (indywidualnie) omawianie bieżących zagadnień z zakresu metodologi sztuki oraz piśmiennictwa o sztuce |
Metody dydaktyczne: |
seminarium z elementami ćwiczeń i konwersatorium |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie z oceną na podstawie napisanej pracy i realizacji zadań na seminarium, obecność na zajęciach |
Uwagi: |
dr hab. A. Giełdoń-Paszek |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.