Ceramika [13-EP-S1-CER2]
semestr letni 2018/2019
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Ceramika [13-EP-S1-CER2] |
Zajęcia: |
semestr letni 2018/2019 [2018/2019L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy wtorek, 14:15 - 16:30
sala Pracownia Ceramiki Dom Studenta "CIESZKO" (Cieszyn, ul. Bielska 64) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 13 |
Limit miejsc: | 12 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Małgorzata Skałuba-Krentowicz |
Literatura: |
Louise Taylor: The Ceramics Bible, Susan Peterson: Contemporary Ceramics, Susan, Jan Peterson: The Craft and art of Clay - A Complete Potters Handbook, Jacqui Atkins: Handbuilt Pottery Techniques oraz bieżące czasopisma, np. Ceramics Mounthly, katalogi poświęcone sztuce współczesnej, towarzyszące ważniejszym wydarzeniom artystycznym w kraju I za granicą Wszystkie publikacje dostępne są w Pracowni Ceramiki |
Zakres tematów: |
Studenci w ramach przedmiotu Ceramika, poznają w praktyce podstawy technologii ceramiki artystycznej w tym podstawowe metody formowania ceramiki: metodę wałeczkową oraz metodę formowania z plastra. Temat zadania I: Kształt słowa, to kilkuelementowa kompozycja przestrzenna, przedstawiona za pomocą podstawowych brył geometrycznych: sześcianu, stożka, kuli oraz walca, będąca interpretacją wybranego/wylosowanego słowa, np.: lekkość, dziwność, stabilność, płynność. Temat zadania II: Mój obraz – mozaika, to wieloelementowa kompozycja na płaszczyźnie. Początkiem realizacji tego zadania jest zaobserwowanie i zaznaczenie na kalce technicznej najsilniejszych kierunków kompozycyjnych na obrazie i przeniesienie powstałej siatki na podłoże gliniane. Dalsza realizacja zgodnie z technologią mozaiki ceramicznej (wycinanie, wypalanie, szkliwienie, ponowne wypalanie, naklejanie na sztywne podłoże, fugowanie) |
Metody dydaktyczne: |
- wykładowe – zapoznanie studentów z podstawami technologii ceramiki artystycznej. - prezentacyjną – omówienie na wybranych przykładach z historii sztuki dzieł ceramiki artystycznej, rzeźby ceramicznej, ceramiki funkcjonalnej/użytkowej - projektowe – wykonanie projektów na zadany temat - dyskusyjne – rozmowa, korekta przedstawionych przez studentów projektów i prac, omawianie rezultatów prób technologicznych - realizacyjne – ćwiczenia praktyczne dotyczące m.in. budowania obiektu ceramicznego oraz próby technologiczne dotyczące powierzchni ceramicznych ich struktur, faktur i koloru . |
Metody i kryteria oceniania: |
- obecność na zajęciach - regularne przedstawianie projektów - przygotowanie do ćwiczeń i aktywny udział - zrealizowanie zadania zgodnie z założeniami - stosowanie oryginalnych i indywidualnych rozwiązań artystycznych - wdrażanie nabytej wiedzy technologicznej w praktyce - poziom prac - dokonany postęp - końcowe zaliczenie semestru na podstawie zrealizowanych prac |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.