Pedagogika szkolna na III i IV etapie edukacyjnym [13-EM-S2-PSEE]
semestr zimowy 2018/2019
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Pedagogika szkolna na III i IV etapie edukacyjnym [13-EM-S2-PSEE] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2018/2019 [2018/2019Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każda środa, 8:30 - 10:00
sala 1 Budynek G - Collegium Technicum (Cieszyn, ul. Niemcewicza 4) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 13 |
Limit miejsc: | 12 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Aleksandra Gancarz |
Literatura: |
1. Kowalczuk M.: Pedagogiczna diagnoza i profilaktyka zaburzeń odżywiania się u młodzieży szkolnej. Kraków 2008. 2. Kuśpit M.: Podmiotowe uwarunkowania radzenia sobie ze stresem w środowisku szkolnym młodzieży uzdolnionej artystycznie. Lublin 2018. 3. Mańkowska B.: Wypalenie zawodowe. Źródła, mechanizmy, zapobieganie. Gdańsk 2016. 4. Oleszkiewicz A., Senejko A.: Dorastanie. W: J. Trempała (red.): Psychologia rozwoju człowieka. Podręcznik akademicki. Warszawa 2011. 5. Panejko-Wanat K., Wanat W.: W pogoni, w ucieczce. Narkotyki i narkomania. Warszawa 2014. 6.Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe. (Dz. U. z 2018 r. poz. 996, 1000, 1290, 1669 i 2245). 7. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 stycznia 2018 r. w sprawie podstawy programowej kształcenia ogólnego dla liceum ogólnokształcącego, technikum oraz branżowej szkoły II stopnia (Dz. U. z 2018, nr 467). |
Zakres tematów: |
1. Dorastanie w wymiarze biologicznym, poznawczym, emocjonalnym, osobowościowym i społecznym. 2. Reforma oświaty i muzyka na III etapie edukacyjnym. 3. Konflikty rówieśnicze wśród nastolatków. 4. Korzystanie z używek w okresie adolescencji. 5. Cyberprzemoc wśród młodzieży. 6. Zaburzenia odżywiania wśród młodzieży. 7. Agresja i autoagresja wśród nastolatków. 8. Radzenie sobie ze stresem 9. Awans zawodowy nauczyciela po reformie oświaty. 10. Wypalenie zawodowe nauczycieli. |
Metody dydaktyczne: |
Pokaz, dyskusja. |
Metody i kryteria oceniania: |
Studenci przygotowują indywidualnie lub w dwu-, trzyosobowych zespołach projekty dotyczące samodzielnie wybranego tematu. Podczas zajęć prezentują wybrany temat, wskazując literaturę fachową. Przedstawiają własne propozycje działań i poddają swój pomysł pod dyskusję grupy. |
Uwagi: |
dr A.Gancarz |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.