Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Potrzeby edukacyjne uczniów na III i IV etapie edukacyjnym 13-EM-S2-PEEE
semestr zimowy 2018/2019
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Potrzeby edukacyjne uczniów na III i IV etapie edukacyjnym 13-EM-S2-PEEE
Zajęcia semestr zimowy 2018/2019 (2018/2019Z) (zakończony)
Ćwiczenia (C), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy wtorek, 16:30 - 18:00
sala 104
Niemcewicza 6 jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 13
Limit miejsc: 12
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Natalia Ruman
Literatura:

Edukacja jako odpowiedź. Odpowiedzialni nauczyciele w zmieniającym się świecie, red. Grzegorz Mazurkiewicz, Wyd. UJ, Kraków 2014

• Barbie E. (2004), Badania społeczne w praktyce. Warszawa. Wyd. Naukowe PWN.

• Clifford H.E. (2006), Dyscyplina i kierowanie klasą. Warszawa

• Fontana D.(1998), Psychologia dla nauczycieli

• Gajewska G. (2009), Pedagogika opiekuńcza. Elementy metodyki. Zielona Góra, Wyd. PEKW „Gaja”.

• Janowski A. (2009), Pedagogika praktyczna. Warszawa. Wyd. Fraszka Edukacyjna

• Janowski A. (20100, Poznawanie uczniów. Zdobywanie informacji w pracy wychowawczej. Warszawa, Wyd. Fraszka Edukacyjna

• Janowski A. (1995), Uczeń w teatrze życia szkolnego. Warszawa

• Jundziłł E. Pawłowska R. [red.](2008), Pedagogika opiekuńcza. Przeszłość – Teraźniejszość – Przyszłość. Gdańsk, Wydawnictwo Harmonia (wybrane rozdz.).

• Krauze – Sikorska H., Kuszak K. [red.] (2008), Wybrane problemy psychospołecznego funkcjonowania dzieci i młodzieży z utrudnieniami w rozwoju. Poznań, Wyd. naukowe UAM.

• Kruszewski K. [red.](1998), Sztuka nauczania. Czynności nauczyciela. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN. (rozdz.IX-XII)

• Piorunek M. (2004), Projektowanie przyszłości edukacyjno-zawodowej w okresie adolescencji. Poznan, Wyd. Naukowe UAM

• Rimm S.B. (1994), Bariery szkolnej kariery. Warszawa, WSiP.

• Łobocki M.(2003), Metody i techniki badan pedagogicznych. Kraków. Wyd. Impuls.

• Łobocki M. (1985), Współdziałanie nauczycieli i rodziców w procesie wychowania. Warszawa, nasza Księgarnia..

• Łuczak B. (2000), Niepowodzenia w nauce. Poznań

• Materne J.(1988), Opiekuńcze funkcje szkoły. Warszawa, PWN

• Stemplewska-Żakowicz K., Krejtz K.(2005), Wywiad

• McWhirter, J.B.T.,A.M.,E.H.(2005), Zagrożona młodzież. Warszawa,

Zakres tematów:

1. ZAPOZNANIE Z NOWELIZACJĄ OŚWIATY NT. III I IV CYKLU EDUKACYNEGO

2. NAUCZYCIEL JAKO PRZYWÓDCA EDUKACYJNY – CZY NA TYCH ETAPACH KSZTAŁCENIA?

3. ORGANIZOWANIE PRACY NAUCZYCIELA W LICEUM DLA PODEJMOWANIA PRZEZ UCZNIÓW ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA NAUKĘ

4. METODA PROJEKTU JAKO BEZBOLESNA FORMA REALIZACJI WYMAGAŃ MEN

5. RODZICE – BRAKUJĄCE OGNIWO I NIEWYKORZYSTANY POTENCJAŁ EDUKACJI

6. UCZENIE SIĘ WE WSPÓŁPRACY – CZY MOŻLIWE?

7. PRZYKŁADOWE PROJEKTY JAKO DOBRE PRAKTYKI

Metody dydaktyczne:

METODY

Analiza odpowiedzi na pytania; w tym na pyt. kolokwium.

Analiza wypowiedzi w dyskusji.

Analiza odpowiedzi na pytania egzaminu/kolokwium.

Analiza poprawności realizacji zadania.

Metody i kryteria oceniania:

Aktywny udział w zajęciach, kolokwium, praca zaliczeniowa

Uwagi:

dr N.Ruman

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.