Potrzeby edukacyjne uczniów na III i IV etapie edukacyjnym [13-EM-S2-PEEE]
semestr zimowy 2018/2019
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Potrzeby edukacyjne uczniów na III i IV etapie edukacyjnym [13-EM-S2-PEEE] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2018/2019 [2018/2019Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 13 |
Limit miejsc: | 12 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Natalia Ruman |
Literatura: |
Edukacja jako odpowiedź. Odpowiedzialni nauczyciele w zmieniającym się świecie, red. Grzegorz Mazurkiewicz, Wyd. UJ, Kraków 2014 • Barbie E. (2004), Badania społeczne w praktyce. Warszawa. Wyd. Naukowe PWN. • Clifford H.E. (2006), Dyscyplina i kierowanie klasą. Warszawa • Fontana D.(1998), Psychologia dla nauczycieli • Gajewska G. (2009), Pedagogika opiekuńcza. Elementy metodyki. Zielona Góra, Wyd. PEKW „Gaja”. • Janowski A. (2009), Pedagogika praktyczna. Warszawa. Wyd. Fraszka Edukacyjna • Janowski A. (20100, Poznawanie uczniów. Zdobywanie informacji w pracy wychowawczej. Warszawa, Wyd. Fraszka Edukacyjna • Janowski A. (1995), Uczeń w teatrze życia szkolnego. Warszawa • Jundziłł E. Pawłowska R. [red.](2008), Pedagogika opiekuńcza. Przeszłość – Teraźniejszość – Przyszłość. Gdańsk, Wydawnictwo Harmonia (wybrane rozdz.). • Krauze – Sikorska H., Kuszak K. [red.] (2008), Wybrane problemy psychospołecznego funkcjonowania dzieci i młodzieży z utrudnieniami w rozwoju. Poznań, Wyd. naukowe UAM. • Kruszewski K. [red.](1998), Sztuka nauczania. Czynności nauczyciela. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN. (rozdz.IX-XII) • Piorunek M. (2004), Projektowanie przyszłości edukacyjno-zawodowej w okresie adolescencji. Poznan, Wyd. Naukowe UAM • Rimm S.B. (1994), Bariery szkolnej kariery. Warszawa, WSiP. • Łobocki M.(2003), Metody i techniki badan pedagogicznych. Kraków. Wyd. Impuls. • Łobocki M. (1985), Współdziałanie nauczycieli i rodziców w procesie wychowania. Warszawa, nasza Księgarnia.. • Łuczak B. (2000), Niepowodzenia w nauce. Poznań • Materne J.(1988), Opiekuńcze funkcje szkoły. Warszawa, PWN • Stemplewska-Żakowicz K., Krejtz K.(2005), Wywiad • McWhirter, J.B.T.,A.M.,E.H.(2005), Zagrożona młodzież. Warszawa, |
Zakres tematów: |
1. ZAPOZNANIE Z NOWELIZACJĄ OŚWIATY NT. III I IV CYKLU EDUKACYNEGO 2. NAUCZYCIEL JAKO PRZYWÓDCA EDUKACYJNY – CZY NA TYCH ETAPACH KSZTAŁCENIA? 3. ORGANIZOWANIE PRACY NAUCZYCIELA W LICEUM DLA PODEJMOWANIA PRZEZ UCZNIÓW ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA NAUKĘ 4. METODA PROJEKTU JAKO BEZBOLESNA FORMA REALIZACJI WYMAGAŃ MEN 5. RODZICE – BRAKUJĄCE OGNIWO I NIEWYKORZYSTANY POTENCJAŁ EDUKACJI 6. UCZENIE SIĘ WE WSPÓŁPRACY – CZY MOŻLIWE? 7. PRZYKŁADOWE PROJEKTY JAKO DOBRE PRAKTYKI |
Metody dydaktyczne: |
METODY Analiza odpowiedzi na pytania; w tym na pyt. kolokwium. Analiza wypowiedzi w dyskusji. Analiza odpowiedzi na pytania egzaminu/kolokwium. Analiza poprawności realizacji zadania. |
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywny udział w zajęciach, kolokwium, praca zaliczeniowa |
Uwagi: |
dr N.Ruman |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.