Praktyczna nuka języka hiszpańskiego II [02-FL-HT-S1-PNJH-2]
semestr letni 2018/2019
Ćwiczenia 2,
grupa nr 2
Przedmiot: | Praktyczna nuka języka hiszpańskiego II [02-FL-HT-S1-PNJH-2] |
Zajęcia: |
semestr letni 2018/2019 [2018/2019L]
(zakończony)
Ćwiczenia 2 [C2], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy piątek, 11:30 - 13:00
sala 1.23 Wydział Humanistyczny – Instytut Językoznawstwa (Sosnowiec, ul. Grota-Roweckiego 5) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 28 |
Limit miejsc: | 40 |
Prowadzący: | Paulina Krawczyk |
Literatura: |
1. Encinar Á.: Uso interactivo del vocabulario, Madrid, Edelsa 2000. 2. Castro F., Nuevo Ven 1. Libro del alumno, Madrid, Edelsa, 2007. 3. Castro F., Nuevo Ven 1. Libro de ejercicio, Madrid, Edelsa, 2007. 4. Cybulska-Janczew M., I. Fabjańska-Potapczuk: Słownictwo hiszpańskie w ćwiczeniach, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011. 5. Wawrykowicz, Ana, La mar de palabras, Wroclaw, EUROPA, 2003. |
Zakres tematów: |
1. Llamadas telefónicas. Invitaciones (invitar, proponer o concertar una cita) 2. Contar acontecimientos pasados (Pretérito Perfecto): preguntar por la causa y justificarse 3. Contar acontecimientos pasados (Pretérito Indefinido): contar la biografía 4. Describir acciones habituales en el pasado: la descripción de la infancia 5. El pasado (antes. ..) y el presente (ahora ...): comparación 6. Los jóvenes españoles, latinos y polacos: diferencias culturales, planes para el futuro 7. El futuro (dentro de veinte años ...): pronósticos, posibilidades, etc. 8. La salud y la enfermedad. En la consulta de médico. 9. El banco, el correo, el dinero: instrucciones 10. La vida en el pueblo y en la ciudad: ventajas y desventajas 11. El medio ambiente 12. Noticias: transmitir lo dicho por otra persona, reaccionar ante una noticia 13. Los viajes y las vacaciones |
Metody dydaktyczne: |
Podczas zajęć z konwersacji wykorzystywane są różnorodne formy ćwiczeń, min.: - rozmowy na tematy życia codziennego i aktualnych wydarzeń - praca z materiałem video – zrozumienie przekazu, pytania i temat do dyskusji - tworzenie narracji do obrazu (opisywanie wydarzeń oglądanych w filmie bez głosu) - tworzenie wspólnych historii poprzez improwizację - scenki przedstawiające konkretną sytuację, przyjmowanie określonych ról społecznych - gry językowe utrwalające nabyte słownictwo - uzupełnianie ankiet, analiza, wyciąganie wniosków oraz dyskusja - praca z tekstem – poszerzenie słownictwa - ćwiczenia wzmacniające nawyk myślenia w języku obcym (operacje matematyczne, proste pytania z zaskoczenia) - tworzenie atmosfery wzajemnego szacunku i zaufania pozwalającej na otwarte wypowiedzi |
Metody i kryteria oceniania: |
Praca w grupach Praca w parach Praca indywidualna |
Uwagi: |
konwersacja język hiszpański - studia pierwszego stopnia, stacjonarne - I rok, 2 semestr B |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.