Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nuka języka hiszpańskiego II [02-FL-HT-S1-PNJH-2] semestr letni 2018/2019
Ćwiczenia 2, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Praktyczna nuka języka hiszpańskiego II [02-FL-HT-S1-PNJH-2]
Zajęcia: semestr letni 2018/2019 [2018/2019L] (zakończony)
Ćwiczenia 2 [C2], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy piątek, 11:30 - 13:00
sala 1.23
Wydział Humanistyczny – Instytut Językoznawstwa (Sosnowiec, ul. Grota-Roweckiego 5) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 28
Limit miejsc: 40
Prowadzący: Paulina Krawczyk
Literatura:

1. Encinar Á.: Uso interactivo del vocabulario, Madrid, Edelsa 2000.

2. Castro F., Nuevo Ven 1. Libro del alumno, Madrid, Edelsa, 2007.

3. Castro F., Nuevo Ven 1. Libro de ejercicio, Madrid, Edelsa, 2007.

4. Cybulska-Janczew M., I. Fabjańska-Potapczuk: Słownictwo hiszpańskie w ćwiczeniach, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011.

5. Wawrykowicz, Ana, La mar de palabras, Wroclaw, EUROPA, 2003.

Zakres tematów:

1. Llamadas telefónicas. Invitaciones (invitar, proponer o concertar una cita)

2. Contar acontecimientos pasados (Pretérito Perfecto): preguntar por la causa y justificarse

3. Contar acontecimientos pasados (Pretérito Indefinido): contar la biografía

4. Describir acciones habituales en el pasado: la descripción de la infancia

5. El pasado (antes. ..) y el presente (ahora ...): comparación

6. Los jóvenes españoles, latinos y polacos: diferencias culturales, planes para el futuro

7. El futuro (dentro de veinte años ...): pronósticos, posibilidades, etc.

8. La salud y la enfermedad. En la consulta de médico.

9. El banco, el correo, el dinero: instrucciones

10. La vida en el pueblo y en la ciudad: ventajas y desventajas

11. El medio ambiente

12. Noticias: transmitir lo dicho por otra persona, reaccionar ante una noticia

13. Los viajes y las vacaciones

Metody dydaktyczne:

Podczas zajęć z konwersacji wykorzystywane są różnorodne formy ćwiczeń, min.:

- rozmowy na tematy życia codziennego i aktualnych wydarzeń

- praca z materiałem video – zrozumienie przekazu, pytania i temat do dyskusji

- tworzenie narracji do obrazu (opisywanie wydarzeń oglądanych w filmie bez głosu)

- tworzenie wspólnych historii poprzez improwizację

- scenki przedstawiające konkretną sytuację, przyjmowanie określonych ról społecznych

- gry językowe utrwalające nabyte słownictwo

- uzupełnianie ankiet, analiza, wyciąganie wniosków oraz dyskusja

- praca z tekstem – poszerzenie słownictwa

- ćwiczenia wzmacniające nawyk myślenia w języku obcym (operacje matematyczne, proste pytania z zaskoczenia)

- tworzenie atmosfery wzajemnego szacunku i zaufania pozwalającej na otwarte wypowiedzi

Metody i kryteria oceniania:

Praca w grupach

Praca w parach

Praca indywidualna

Uwagi:

konwersacja język hiszpański - studia pierwszego stopnia, stacjonarne - I rok, 2 semestr B

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)