Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie - sem. 1 [06-PS-SM-401] semestr zimowy 2018/2019
seminarium, grupa nr 10

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium magisterskie - sem. 1 [06-PS-SM-401]
Zajęcia: semestr zimowy 2018/2019 [2018/2019Z] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 10 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 11:30 - 13:00
(sala nieznana)
co drugi wtorek (nieparzyste), 13:30 - 15:00
(sala nieznana)
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 10
Limit miejsc: 12
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Katarzyna Ślebarska
Literatura:

Literatura podstawowa:

- Bedyńska, A, Cypryańska, M. (2013). Statystyczny drogowskaz 1. Praktyczne wprowadzenie do wnioskowania statystycznego. Warszawa: Sedno Wydawnictwo Akademickie.

- Bedyńska, A, Cypryańska, M. (2013). Statystyczny drogowskaz 2. Praktyczne wprowadzenie do analizy wariancji. Warszawa: Sedno Wydawnictwo Akademickie.

- Bedyńska, A, Książek, M. (2013). Statystyczny drogowskaz 3. Praktyczne przewodnik do wykorzystania modeli regresji oraz równań strukturalnych. Warszawa: Sedno Wydawnictwo Akademickie.

- Boć, J. (2009). Jak pisać pracę magisterską. Wrocław: Kolonia Limited.

- Harasimczuk, J., Cieciuch, J. (2012). Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w jezyku polskim na podstawie reguł APA. Warszawa: Liberi Libri.

- Morison, M. (1996). Jak pisać prace pisemne i prace badawcze oraz jak zdać egzamin z psychologii. Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwo.

- Sternberg, R.J. (red.) (2011). Recenzowanie prac naukowych w psychologii. Warszawa: PARADY G-MAT.

Literatura dodatkowa:

- Ajzen, I. (2011). The Theory of Planned Behavior: Reaction and reflection. Psychology and Health, 26, 1113-1127. DOI: 10.1080/08870446.2011.613995

- Aspinwall, L., & Taylor, S. (1997). A stitch in time: Self-regulation and proactive coping. Psychological Bulletin, 121, 417–436. doi:10.1037/0033-2909.121.3.417

- Bandura, A. (1997).Self-Efficacy. The Exercise of Control. New York, NY: W.H. Freeman and Company

- Blau, G. (1994). Testing a two-dimensional measure of job search behavior. Organizational Behavior and Human Decision Processes, 59, 288-312. DOI: 10.1006/obhd.1994.1061

- Bridges, W. (1996). Transitions: Making Sense Of Life's Changes. Addison-Wesley.

- Demerouti, E. (2014). Design your own job through job crafting. European Psychologist, 19(4), 237–247. DOI: 10.1027/1016-9040/a000188

- Griffin, M.A., Neal, A., & Parker, S.K. (2007) . A new model of work role performance: Positive behavior in uncertain and interdependent contexts. Academy of Management Journal, 50, 327–347. DOI: 10.5465/AMJ.2007.24634438

- Korte, R., Brunhaver, S., & Sheppard, S. (2015). (Mis)Interpretations of organizational socialization: The expectations and experiences of newcomers and managers. Human Resource Development Quarterly, 26(2), 185-208. DOI: 10.1002/hrdq.21206

- Lent, R. W., & Brown, S. D. (2013). Social cognitive model of career self-management: Toward a unifying view of adaptive career behavior across the life span. Journal of Counseling Psychology, 60, 557–568. DOI: 10.1037/a0033446

- McKee-Ryan, F., Song, Z., Wanberg, C. R., & Kinicki, A. J. (2005). Psychological and physical well-being during unemployment: A meta-analytic study. Journal of Applied Psychology, 90, 53–76. doi:10.1037/0021-9010.90. 1.53

- Nicholson, N. (1984). A theory of work roles transition. Administrative Science Quarterly, 29, 172-191. DOI: 10.2307/2393172

- Schnake, M.E., Williams, R.J., & Fredenberger, W. (2007). Relationship between frequency of use of career management practises and employee attitudes, intention to turn over, and job search behavior. Journal of Organizational Culture, Communications and Conflict 11,53-64.

- Ślebarska, K., Moser, K., & Gunnesch-Luca, G. (2009). Unemployment, social support, individual resources, and job search behavior. Journal of Employment Counseling, 46, 159 – 170. DOI: 10.1177/0894845318763947

- Ślebarska, K., Soucek, R., & Moser, K. (2018). Increasing proactive coping in organizational newcomers: Improving job adaptation or rocking the boat? Journal of Career Development. DOI: https://dx.doi.org/10.1177/0894845318763947

- Wanberg, C.R., Glomb, T.M., Song Z., & Sorenson, S. (2005). Job-Search Persistence During Unemployment: A 10-Wave Longitudinal Study. Journal of Applied Psychology, 90,411-430 DOI: 10.1037/0021-9010.90.3.411

Zakres tematów:

Zajęcia mają na celu poszerzenie i uporządkowanie wiedzy na temat istoty i wyznaczników procesu tranzycji na rynek pracy w oparciu o doniesienia z badań empirycznych. Zajęcia mają przygotować studentów do samodzielnego identyfikowania problemów i podjęcia badań empirycznych w odniesieniu do szeroko rozumianego procesu tranzycji, obejmującego okres przed zmianą, fazę „pomiędzy” (in between jobs) oraz proces socjalizacji organizacyjnej. Mają również przygotować do korzystania ze źródeł naukowych i krytycznej ich analizy.

Metody dydaktyczne:

Analiza literatury i doniesień z badań, dyskusje grupowe nad określonymi zagadnieniami, prezentacje referatów przez poszczególnych studentów, formułowanie własnych problemów badawczych.

Praca własna studenta:

- studiowanie literatury na temat wybrany przez studenta w uzgodnieniu z promotorem, praca z materiałami źródłowymi.

- przygotowanie referatu, zawierającego przegląd i krytyczną analizę badań i aktualnego stanu wiedzy w wybranym temacie.

- przygotowanie ustnej i pisemnej prezentacji własnego problemu badawczego (sformułowanie problemu badawczego, pytań badawczych, zmiennych, które będą objęte badaniem oraz sporządzenie podstawowej bibliografii).

Metody i kryteria oceniania:

Na ocenę końcową składają się oceny uzyskane z referatu, ustnej prezentacji zamysłu badawczego oraz pisemnego przedstawienia problemu badań własnych. Będzie ona obliczana na podstawie następującej formuły: 30% oceny referatu + 20% oceny ustnej prezentacji zamysłu badawczego + 50% oceny pisemnego przedstawienia problemu badań własnych.

Ostateczny wynik wpisywany do indeksu ustalany jest na podstawie następującej skali:

- od 3,00 do 3,25 – ocena dostateczna (3,0);

- od 3,26 do 3,75 – ocena dostateczna plus (3,5)

- od 3,76 do 4,25 – ocena dobra (4,0)

- od 4,26 do 4,60 – ocena dobra plus (4,5)

- od 4,61 do 5,00 – ocena bardzo dobra (5,0)

1) Samodzielnie przygotowany i przedstawiony referat ma pokazać samodzielność studenta oraz jego umiejętność dokonania krytycznego przeglądu badań na określony temat na podstawie odpowiednio dobranych źródeł naukowych.

2) Student powinien być w stanie sformułować i uzasadnić w toku dyskusji grupowych ważność i oryginalność tematu, nad którym zamierza pracować, zaprezentować swoje kompetencje w zakresie krytycznego myślenia oraz wyrażania swoich myśli w sposób komunikatywny i z użyciem odpowiedniej terminologii naukowej.

3) Student powinien przedstawić na piśmie problematykę planowanej przez siebie pracy badawczej wraz z odwołaniem się w prawidłowy sposób (zgodnie ze standardami APA) do odpowiedniej literatury naukowej.

Uwagi:

Terminy wygłoszenia referatów, jak również przedstawienia propozycji problematyki własnych badań zostaną ustalone z uczestnikami seminarium w trakcie trwania semestru. Pisemna praca, prezentująca problem badań własnych, powinna zostać dostarczona prowadzącemu seminarium nie później niż na tydzień przed końcem semestru.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)