Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Fakultet 3. Psychologia gier i graczy komputerowych 06-PS-SM-103.09
semestr letni 2018/2019
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Fakultet 3. Psychologia gier i graczy komputerowych 06-PS-SM-103.09
Zajęcia semestr letni 2018/2019 (2018/2019L) (zakończony)
Ćwiczenia (C), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każda środa, 17:00 - 18:30
sala 209
Grażyńskiego jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 26
Limit miejsc: 27
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Kamila Pierchała
Literatura:

American Psychiatric Association (2018) Kryteria diagnostyczne zaburzeń psychicznych DSM-5

Barun, B., Stopfer, J.M., Müller, K.W., Beutel, M.E., Egloff, B. (2016) Personality and video gaming: Comparing regular gamers, non-gamers, and gaming addicts and differentiating between game genres. Computers in Human Behavior, 53, 406-412

Bean, A.M., Ferro, L.S., Nickenig Vissoci, J.R., Rivero, T., Groth-Marnat, G. (2016) The emerging adolescent World of Warcraft video gamer: A five factor exploratory profile model. Entertainment Computing, 17, 45-54

Pereira, R., Wilwert, M.L., Takase, E. (2016) Contributions of Sport Psychology to the Competitive Gaming: An Experience Report with a Professional Team of League of Legends. International Journal of Applied Psychology, 6(2), 27-30

Martončik, M. (2015) e-Sports: Playing just for fun or playing to satisfy life goals? Computers in Human Behavior, 48, 208-211

Trepte, S., Reinecke, L., Juechems, K. (2012) The social side of gaming: How playing online computer games creates online and offline social support. Computers in Human Behavior, 28, 832-839

Shui-Lien Chen, L., Hung-Jen Tu, H., Shih-Tse Wang, E. (2008) Personality Traits and Life Satisfaction among Online Game Player. Cyber Psychology & Behavior, vol. 11 (2), 145,149

Sjöblom, M., Hamari, J. (2017) Why do people watch others play video games? An empirical study on

the motivations of Twitch users. Computers in Human Behavior, 75, 985-996

Zakres tematów:

Gracze komputerowi – ogólna charakterystyka grupy

Osobowość graczy

Radzenie sobie ze stresem wśród graczy

Motywacja do grania

Funkcje poznawcze wśród graczy

Internet Gaming Disorder

E-sport jako nowa dziedzina sportu?

Obserwatorzy e-sportu

Profesjonalni gracze – charakterystyka grupy

Rola psychologa w e-sporcie

Metody dydaktyczne:

Metody podające: wykład informacyjny, praca ze źródłem drukowanym

Metody problemowe

Metody i kryteria oceniania:

Projekt grupy: praca zaliczeniowa na wybrany temat dotyczący obszaru gier komputerowych, graczy oraz e-sportu.

Podzieleni na grupy studenci będą mieli za zadanie przygotować pracę zaliczeniową dotycząco jednego z omawianych na zajęciach obszarów. Studenci mogą przygotować artykuł w postaci przeglądu literatury lub autorskie badania.

Przy ocenianiu pracy będzie brany pod uwagę:

- dobór literatury,

- spójność tekstu,

- poprawność merytoryczna,

- oryginalność wniosków (badań)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.