Wybrane zagadnienia socjologii ogólnej [05-SO-S1-WZSO]
semestr letni 2018/2019
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Wybrane zagadnienia socjologii ogólnej [05-SO-S1-WZSO] |
Zajęcia: |
semestr letni 2018/2019 [2018/2019L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy piątek, 12:45 - 14:15
sala 235 Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 30 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie lub ocena |
Prowadzący: | Maja Drzazga-Lech |
Literatura: |
1. Anthony Giddens, Socjologia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010 2. Zbigniew Bokszański, Stereotypy a kultura, Wydawnictwo Funna, 2001. 3. Peter Berger, Thomas Luckmann, Społeczne tworzenie rzeczywistości, PWN 2010. 4. Maria Świątkiewicz-Mośny, Tożsamość napietnowana, Wydawnoctwo Nomos. 5. Tożsamość polska w odmiennych kontekstach, Leon Dyczewski, Dariusz wadowski (red) wydawnictwo KUL, Lublin 2009 6. Stałość i zmienność tożsamości, Leon Dyczewski, Justyna Szulich-Kałużna, Robert Szwed (red), Wydawnictwo KUL, Lublin 2010 7. Tożsamość i komunikacja, justyna Szulich - kałużna, Leon Dyczewski, Robert Szwed (red), wydawnictwo KUL, Lublin 2011. 8. Tożsamość w wielokulturowym konekście, leon Dyczewski, Krzysztof jurek (red) Wydawnictwo KUL, Centrum Europejskie Natolin, lublin-Warszawa 2013k Domański, Struktura społeczna, Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR, Warszawa 2004. 9. Tożsamość. Nowoczesność. Stereotypy, Renata Dopierała, Kaja Kazimierska (red), wydawnictwo NOMOS, Kraków 2012. Raporty CBOS |
Zakres tematów: |
1. Socjologiczna problematyka osobowości, tożsamości i postaw 2. Kultura 3. Grupy społeczne i ich typologie 4. Koncepcje struktury społecznej 5. Problematyka kontroli społecznej 6. Nierówności społeczne i stratyfikacja 7. Ruchliwość społeczna 8. Zdrowie 9. Nowoczesność, ponowoczesność i globalizacja 10. Wielokulturowość 11. Pamięć zbiorowa 12. Ubóstwo 13. Media |
Metody dydaktyczne: |
Metody dydaktyczne: Metoda ćwiczebna Metoda stolików eksperckich Burza mózgów Gamifikacja Zajęcia wspomagane przez działania realizowane na platformie internetowej. Kolokwium końcowe zrealizowane na platformie moodle Uniwersytetu Śląskiego. |
Metody i kryteria oceniania: |
1. Obecnośc na zajęciach. Mozliwe są 2 -ie nieusprawiedliwione nieobecności na zajęciach. Jeśli student częściej nieuczestniczy w zajęciach, zobligowany jest do zdania materiału z zajęć w trakcie konsultacji, albo przygotowania krótki prezentacji typu pecha kucha na temat uzgodniony z osobą prowadzącą ćwiczenia. Studenta obowiązuje znajomość tematyki ze wszystkich zajęć, również z tych, w których nie uczestniczył. 2. Aktywna obecność na zajęciach. Sensowne uczestnictwo w ćwiczeniach w opariu o znajomość omawianej na zajęciach literatury. 3. Referaty 3.1. Do wyznaczonego terminu studenci szukają problemu socjologicznego, który ich szczególnie interesuje i jednej pozycji literaturowej, socjologicznej, która tego zagadnienia dotyczy 3.2. Konsultacja propozycji referatu ze mną.Akceptuję/modyfikuję temat referatu, wskazuję drugą pozycję literaturową 3.3. Prezentacja referatów w formie power point pecha- kucha (20 slajdów, 20 sekund na slajd, czyli 6:40 na całość referatu). To rozpoczniemy od połowy semestru. 4. Zaangażowanie studenta w realizacje zadań podczas zajęć (metoda stolików eksperckich, burza muzgów). 5. Pozytywne zaliczenie kolokwium. zagadnienia, w oparciu o które zostaną skonstruowane pytania na kolokwium, będą omawiane w trakcie zajęć. Studenci zostaną ocenieni we wszystkich z pięciu wymienionych obszarach z wykorzystanim skali: 5, 4,5, 4, 3,5, 3, 2. |
Uwagi: |
2 semestr socjologii, WOWS, I stopień, stacjonarne |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.