Lektorat [06D-Z5.6-IILEKT]
semestr zimowy 2018/2019
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Lektorat [06D-Z5.6-IILEKT] | ||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2018/2019 [2018/2019Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 10:15 - 11:45
sala 9 Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres? |
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 10 | ||||||||||||
Limit miejsc: | 10 | ||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||
Prowadzący: | Izabela Olkuska | ||||||||||||
Literatura: |
literatura obowiązkowa: British Council: “English for Academics,” Cambridge, 2015. Marion Grussendorf:”English for Presentations”, OUP. 2008. literatura uzupełniająca: Bernard Seal: ”Academic Encounters”, CUP, 2008. Michael McCarthy: ”Academic Vocabulary in Use”, CUP, 2008. Dodatkowe materiały internetowe. |
||||||||||||
Zakres tematów: |
- Pogłębianie umiejętności komunikacyjnych: zabieranie głosu w dyskusji na temat przeczytanych tekstów, wyrażanie opinii, reagowanie na wypowiedzi, zgadzanie się/nie zgadzanie się. - Poznawanie słownictwa pedagogicznego na podstawie przeczytanych tekstów. - Doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem (teksty akademickie), analiza informacji w złożonych tekstach. - Rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem (tematy akademickie). - Doskonalenie umiejętności pisania w języku angielskim: organizacja informacji w tekście pisanym, parafraza informacji w eseju, streszczenie przeczytanego artykułu. - Przygotowanie wystąpienia ustnego (prezentacji) na tematy pedagogiczne. |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, prezentacji). Praca własna studenta (10 godz.): Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład, prezentacja, dialog). |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z testu leksykalnego (słownictwo pedagogiczne/psychologiczne i akademickie) (waga 2), - z prezentacji (waga 2) Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) |
||||||||||||
Uwagi: |
II pe/ps |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.