Praktyczna nauka języka angielskiego: moduł 1, Język pisany 1 [02-FA-TX-S1PNJ1-JP-1]
semestr zimowy 2018/2019
Ćwiczenia,
grupa nr 5
Przedmiot: | Praktyczna nauka języka angielskiego: moduł 1, Język pisany 1 [02-FA-TX-S1PNJ1-JP-1] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2018/2019 [2018/2019Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 5 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy wtorek, 8:00 - 9:30
sala 1.46 Wydział Humanistyczny – Instytut Językoznawstwa (Sosnowiec, ul. Grota-Roweckiego 5) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 32 |
Limit miejsc: | 40 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Monika Kowalczyk-Piaseczna, Andrzej Łęcki |
Literatura: |
literatura obowiązkowa: Brown, Kristine and Hood, Susan. Writing Matters: Writing Skills and Strategies for Students of English. Cambridge: Cambridge University Press, 1992. Chandler, Alice. The Rationale of Rhetoric: A Developmental Text in Composition. New York [etc.]: Holt, Rinehart, and Winston, 1970. Crews, Frederick and Sandra Schor. The Borzoi Handbook for Writers. Dean, Michael. Write It: Writing Skills for Intermediate Learners of English: Learner's Book. Cambridge: Cambridge University Press, 1993. Evans, Virginia Successful Writing Proficiency. Blackpill: Express Publishing, 1997. Imhoof, Maurice and Hudson, Herman. From Paragraph to Essay. London: Longman, 1978. Langan, John. College Writing Skills, McGraw-Hill International Edition, 2000. Spatt, Brenda, Writing from Sources, Bedford Books, 2010. Wiener, Harvey S. Creating Compositions. McGraw-Hill Higher Education, 2000. literatura uzupełniająca: Wilson, Philip. Przewodnik po interpunkcji angielskiej, Wyd. Philip Wilson, 1992. |
Zakres tematów: |
1. Wprowadzenie do przedmiotu, zasady oceniania prac pisemnych. Rodzaje wypracowań. Technika burzy mózgów. 2. Struktura tekstów pisanych: myśl przewodnia, teza, podział na akapity. Struktura spójnego akapitu: zdanie wprowadzające, logiczny związek zdań w akapicie ze zdaniem wprowadzającym, środki stylistyczne wykorzystywane do łączenia akapitów. 3. Akapit definiujący z wykorzystaniem egzemplifikacji. 4. Zasady interpunkcji angielskiej. Ćwiczenia. 5. Wypracowanie prezentujące argumenty za i przeciw – plan i struktura pracy. 6. Wypracowanie prezentujące argumenty za i przeciw – ćwiczenia leksykalne. 7. Wypracowanie prezentujące opinię własną – plan i struktura pracy. 8. Wypracowanie prezentujące opinię własną – ćwiczenia leksykalne. 9. Wypracowanie przedstawiające rozwiązania problemu – plan i struktura pracy. 10. Wypracowanie przedstawiające rozwiązania problemu – ćwiczenia leksykalne. 11. Analiza i poprawa błędów leksykalnych, gramatycznych i stylistycznych na podstawie prac studentów. |
Metody dydaktyczne: |
liczba godzin pracy własnej studenta: 15 h opis pracy własnej studenta: - przygotowanie prac pisemnych; - przygotowanie argumentacji, poszukiwanie i weryfikacja informacji; - praca nad wzbogaceniem słownictwa oraz umiejętnością stosowania różnorodnych struktur syntaktycznych; - lektura uzupełniająca. |
Metody i kryteria oceniania: |
kryteria oceny: ocena prac pisemnych uwzględnia: - aspekt merytoryczny (dobór i trafność argumentacji; sposób przekazania argumentów); - aspekt językowy (poprawność językowa; bogactwo zastosowanych struktur). przebieg procesu weryfikacji: systematyczna ocena rozwoju umiejętności kompozycyjnych studenta na podstawie: - ćwiczeń wykonywanych w trakcie zajęć; - wypowiedzi pisemnych przygotowywanych w trakcie zajęć (różne formy eseju i/ lub innych form wypowiedzi) i/ lub wypowiedzi pisemnych przygotowywanych w domu IOS: 60% obecności na zajęciach; realizacja wszystkich zadań pisanych w trakcie zajęć lub przygotowywanych w domu oraz dwie dodatkowe prace dozwolone 2 nieobecności |
Uwagi: |
I rok filologii angielskiej, specjalność tłumaczeniowa z językiem japońskim |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.