Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka angielskiego: moduł 1, Język pisany 1 [02-FA-TX-S1PNJ1-JP-1] semestr zimowy 2018/2019
Ćwiczenia, grupa nr 5

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Praktyczna nauka języka angielskiego: moduł 1, Język pisany 1 [02-FA-TX-S1PNJ1-JP-1]
Zajęcia: semestr zimowy 2018/2019 [2018/2019Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 5 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 8:00 - 9:30
sala 1.46
Wydział Humanistyczny – Instytut Językoznawstwa (Sosnowiec, ul. Grota-Roweckiego 5) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 32
Limit miejsc: 40
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Monika Kowalczyk-Piaseczna, Andrzej Łęcki
Literatura:

literatura obowiązkowa:

Brown, Kristine and Hood, Susan. Writing Matters: Writing Skills and Strategies for Students of English. Cambridge: Cambridge University Press, 1992.

Chandler, Alice. The Rationale of Rhetoric: A Developmental Text in Composition. New York [etc.]: Holt, Rinehart, and Winston, 1970.

Crews, Frederick and Sandra Schor. The Borzoi Handbook for Writers.

Dean, Michael. Write It: Writing Skills for Intermediate Learners of English: Learner's Book. Cambridge: Cambridge University Press, 1993.

Evans, Virginia Successful Writing Proficiency. Blackpill: Express Publishing, 1997.

Imhoof, Maurice and Hudson, Herman. From Paragraph to Essay. London: Longman, 1978.

Langan, John. College Writing Skills, McGraw-Hill International Edition, 2000.

Spatt, Brenda, Writing from Sources, Bedford Books, 2010.

Wiener, Harvey S. Creating Compositions. McGraw-Hill Higher Education, 2000.

literatura uzupełniająca:

Wilson, Philip. Przewodnik po interpunkcji angielskiej, Wyd. Philip Wilson, 1992.

Zakres tematów:

1. Wprowadzenie do przedmiotu, zasady oceniania prac pisemnych. Rodzaje wypracowań. Technika burzy mózgów.

2. Struktura tekstów pisanych: myśl przewodnia, teza, podział na akapity. Struktura spójnego akapitu: zdanie wprowadzające, logiczny związek zdań w akapicie ze zdaniem wprowadzającym, środki stylistyczne wykorzystywane do łączenia akapitów.

3. Akapit definiujący z wykorzystaniem egzemplifikacji.

4. Zasady interpunkcji angielskiej. Ćwiczenia.

5. Wypracowanie prezentujące argumenty za i przeciw – plan i struktura pracy.

6. Wypracowanie prezentujące argumenty za i przeciw – ćwiczenia leksykalne.

7. Wypracowanie prezentujące opinię własną – plan i struktura pracy.

8. Wypracowanie prezentujące opinię własną – ćwiczenia leksykalne.

9. Wypracowanie przedstawiające rozwiązania problemu – plan i struktura pracy.

10. Wypracowanie przedstawiające rozwiązania problemu – ćwiczenia leksykalne.

11. Analiza i poprawa błędów leksykalnych, gramatycznych i stylistycznych na podstawie prac studentów.

Metody dydaktyczne:

liczba godzin pracy własnej studenta: 15 h

opis pracy własnej studenta:

- przygotowanie prac pisemnych;

- przygotowanie argumentacji, poszukiwanie i weryfikacja informacji;

- praca nad wzbogaceniem słownictwa oraz umiejętnością stosowania różnorodnych struktur syntaktycznych;

- lektura uzupełniająca.

Metody i kryteria oceniania:

kryteria oceny:

ocena prac pisemnych uwzględnia:

- aspekt merytoryczny (dobór i trafność argumentacji; sposób przekazania argumentów);

- aspekt językowy (poprawność językowa; bogactwo zastosowanych struktur).

przebieg procesu weryfikacji:

systematyczna ocena rozwoju umiejętności kompozycyjnych studenta na podstawie:

- ćwiczeń wykonywanych w trakcie zajęć;

- wypowiedzi pisemnych przygotowywanych w trakcie zajęć (różne formy eseju i/ lub innych form wypowiedzi) i/ lub wypowiedzi pisemnych przygotowywanych w domu

IOS: 60% obecności na zajęciach; realizacja wszystkich zadań pisanych w trakcie zajęć lub przygotowywanych w domu oraz dwie dodatkowe prace

dozwolone 2 nieobecności

Uwagi:

I rok filologii angielskiej, specjalność tłumaczeniowa z językiem japońskim

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)