Teorie interpretacji [02-FP-S2-TI]
semestr zimowy 2018/2019
Ćwiczenia,
grupa nr 5
Przedmiot: | Teorie interpretacji [02-FP-S2-TI] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2018/2019 [2018/2019Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 5 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 18 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 15 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Barbara Sadkowska, Alina Świeściak-Fast | ||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
1. M.P. Markowski, Interpretacja i literatura, „Teksty Drugie” 2001, nr 5; R. Nycz, Teoria interpretacji: problem pluralizmu, w: tenże, Tekstowy świat. Poststrukturalizm a wiedza o literaturze, Warszawa 1993. 2. P. Ricoeur, "O interpretacji", w: "Teorie literatury XX wieku. Antologia", red. A. Burzyńska, M.P. Markowski, Kraków 2006; H.-G. Gadamer, Tekst i interpretacja, w: tamże. 3. S. Freud, "Motyw wyboru szkatułek", w: tenże, "Sztuki plastyczne i literatura". "Dzieła", t. X, Warszawa 2009; M.P. Markowski, "Psychoanaliza", w: "Teorie literatury XX wieku. Podręcznik", red. A. Burzyńska, M.P. Markowski, Kraków 2006. 4. A. Burzyńska, "Dekonstrukcja i interpretacja" (część II: „Przeciw interpretacji czyli burzliwe lata 60.", c. III: "Dekonstrukcja jako krytyka interpretacji"), Kraków 2001; M.H. Abrams, "Ustalanie i dekonstruowanie", w: "Dekonstrukcja w badaniach literackich", red. R. Nycz, Gdańsk 2000. 5. S. Fish, "Czy na tych zajęciach jest tekst", w: tenże, "Interpretacja, retoryka, polityka: eseje wybrane", red. A. Szahaj, przeł. K. Arbiszewski, Kraków 2002; A. Szahaj, "Granice anarchizmu interpretacyjnego", „Teksty Drugie” 1997, nr 6. F. Jameson, "Teoria interpretacji", w: "Współczesna teoria badań literackich za granicą", t. 4, cz. 2, oprac. H. Markiewicz, Kraków 1992. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Omówienie miejsca interpretacji w dzisiejszych badaniach literackich. 2. Teorii interpretacji i hermeneutyka. 3. Teoria interpretacji i psychoanaliza. 4. Teoria interpretacji i dekonstrukcja. 5. Teoria interpretacji i neopragmatyzm. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
miniwykład, dyskusja |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
praca zaliczeniowa, aktywność na zajęciach |
||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
3 semestr fil. pol. II stopnia, grupa dziekańska G1 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.