Kultura i literatura: moduł 1, Kultura angielskiego obszaru językowego 1 [02-FA-NX-S1-KAOJ1-1]
semestr zimowy 2018/2019
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Kultura i literatura: moduł 1, Kultura angielskiego obszaru językowego 1 [02-FA-NX-S1-KAOJ1-1] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2018/2019 [2018/2019Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy czwartek, 15:00 - 16:30
sala 2.22 Wydział Humanistyczny – Instytut Językoznawstwa (Sosnowiec, ul. Grota-Roweckiego 5) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 21 |
Limit miejsc: | 35 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Rafał Borysławski |
Strona domowa grupy: | http://ikila.us.edu.pl/index.php/pracownicy/item/485-rafal-boryslawski |
Literatura: |
Norman Davies, The Isles. A History (London: Macmillan, 1999) Kate Fox, Watching the English (London: Brealey, 2009) Wojciech Lipoński, Dzieje kultury brytyjskiej (Warszawa: PWN, 2003) D. Morley, K. Robins, eds., British Cultural Studies (Oxford: Oxford University Press, 2001) British Life and Institutions (London: Longman, 1993) Kiran Desai, The Inheritance of Loss (London: Penguin, 2008) Sue Townsend, Adrian Mole and the Weapons of Mass Destruction (London: Soho Press, 2006). materiały audio, video oraz dokumenty internetowe, materiały prasowe. |
Zakres tematów: |
1. Introduction to the course. The idea of cultural studies and English and British stereotypes. Reading: Kate Fox, “Introduction – Anthropology at Home”, from Watching the English. The Hidden Rules of English Behaviour (2004). 2. A true Englishman? Englishness vs. Britishness and English/British national identity. History and mythicization of Englishness.Reading: Krishan Kumar, “Englishness and English National Identity” from D. Morley, K. Robins, British Cultural Studies (2001) 3. Dreaming of England? British heritage industry, heritage cinema and heritage lifestyle. Reading: Andrew Higson, “Heritage Cinema and Television” from D. Morley, K. Robins, British Cultural Studies (2001) 4. Reading between the lines? Contemporary politics and ideologies from Thatcherism, New Labour’s Cool Britannia to Cameron’s Big Society. Reading: Stephen Driver, Luke Martell, “Blair and Britishness” from D. Morley, K. Robins, British Cultural Studies (2001) 5. Pirates, slaves and democracy? British Empire and its legacy – the roots of multiculturalism in Britain. Reading: Kiran Desai, Inheritance of Loss (2006), fragments. 6. Multicultural Britain: Asian Britishness – curry and bombs? Reading: Tariq Modood, “British Asian Identities: Something Old, Something Borrowed, Something New” from D. Morley, K. Robins, British Cultural Studies (2001) 7. Multicultural Britain: Black Britishness –how black is black? Reading: Jim Pines, “Rituals and Representations of Black Britishness” from D. Morley, K. Robins, British Cultural Studies (2001) 8. Multicultural Britain: Ireland (Northern) and the UK – a difficult neighbour vs. a big brother? Reading: Kevin Davey, “No longer ‘Ourselves Alone’ in Northern Ireland” from D. Morley, K. Robins, British Cultural Studies (2001) 9. Buy yourself some happiness: contemporary consumer society in Britain. Reading: Philip Crang and Peter Jackson, “Geographies of Consumption” from D. Morley, K. Robins, British Cultural Studies (2001) 10. Angry Britain? music and theatre in late 20th/early 21st century Britain. Reading: David Hesmondhalgh, “British Popular Music and National Identity” from D. Morley, K. Robins, British Cultural Studies (2001) 11. Shock and awe? (Young) British art in the 1990s and beyond. Reading: Rosemary Betterton, “’Young British Art’ in the 1990s” 12. God save the Queen? Monarchy and the Media. Reading: David Chaney, “Mediated Monarchy”; Nick Couldry, “Everyday Royal Celebrity” 13. Overview and revision of the main issues discussed during the term. 14. Term test. |
Metody dydaktyczne: |
ćwiczenia, 90 minut. Elementy wykładu, konwersatorium, praca w grupach, przedstawianie własnej pracy przez studentów. |
Metody i kryteria oceniania: |
• 15-minutowe prezentacje na zadane tematy (raz w semestrze) (20% oceny, obowiązkowo) • przygotowanie zadanych do przeczytania materiałów (10%) • udział w dyskusjach (10%) • test zaliczeniowy w styczniu 2019 (60%) • obecność na zajęciach (obowiązkowa, honorowane zwolnienia lekarskie/sądowe). |
Uwagi: |
I rok filologii angielskiej, specjalność nauczycielska z j. niemieckim |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.