Komunikowanie się w organizacji [05-DK-S1-KWO16]
semestr letni 2018/2019
Ćwiczenia,
grupa nr 3
Przedmiot: | Komunikowanie się w organizacji [05-DK-S1-KWO16] |
Zajęcia: |
semestr letni 2018/2019 [2018/2019L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
co druga środa (nieparzyste), 12:45 - 14:15
sala 338 Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 26 |
Limit miejsc: | 26 |
Zaliczenie: | Zaliczenie lub ocena |
Prowadzący: | Dagmara Głuszek-Szafraniec |
Literatura: |
1. J. Stankiewicz, Komunikowanie się w organizacji, Wydawnictwo ASTRUM, Wrocław 1999. 2. S.P. Robbins, Zasady zachowania w organizacji, Zysk i S-ka Wydawnictwo, Poznań 2001 3. R. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi, GWP Gdańsk 2003; 4. B. Dobek – Ostrowska Podstawy komunikowania społecznego, Wydawnictwo Astrum Wrocław 1999; 5. E. Griffin, Podstawy komunikacji społecznej, GWP Gdańsk 2003; 6. G. Hofstede, Kultury i organizacje, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2000; 7. G.Bassi, R.Zamburlin, Komunikacja w małżeństwie. Jak być razem? Wydawnictwo eSPe, Karków 2003. 8. A. Szymańska, Public Relations w systemie zintegrowanej komunikacji marketingowej, Unimex, Wrocłw 2004. Literatura uzupełniająca: 1. T. Goban – Klas Media i komunikowanie masowe, Wydawnictwo Naukowe PWN 2005; 2. Z. Nęcki, Komunikacja międzyludzka, Kraków 2002; 3. A. Pratkanis, E. Aronson, Wiek propagandy, PWN Warszawa 2003; 4. B. Sobkowiak, Procesy komunikowania się w organizacji, [w:] Współczesne systemy komunikowania, red. Bogusława Dobek-Ostrowska, Wrocław 1998,s. 33-37. 5. J. Stewart (red), Mosty zamiast murów. O komunikowaniu się między ludźmi, PWN Warszawa 2002; 6. P. Thomson, Sposoby komunikacji interpersonalnej, Zysk i S – ka, Poznań 1998; 7. M. Leary, Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji, GWP Gdańsk 2004; 8. M. McKay, M. Davis, P. Fanning, Sztuka skutecznego porozumiewania się, GWP Gdańsk 2003. 9. M. Zuber, Komunikowanie międzykulturowe, [w:] Studia z teorii komunikowania masowego, red. Bogusława Dobek-Ostrowska, Wrocław 1999, s. 36-40. |
Zakres tematów: |
1. Bariery i komunikowanie w sytuacjach konfliktowych 2. Analiza transakcyjna 3. Teorie komunikowania organizacyjnego 4. Komunikowanie w różnych typach organizacji 5. Komunikowanie pisemne formalne w organizacji 6. Znaczenie płci w komunikowaniu 7. Prezentacje form komunikacji w wybranym modelu organizacji*. |
Metody dydaktyczne: |
*Zajęcia prowadzone są z użyciem następujących metod: - dyskusja moderowana, - opis wyjaśniający, - metoda „burzy mózgów”, - analizowanie i rozwiązywanie problemów praktycznych i teoretycznych. |
Metody i kryteria oceniania: |
Praca własna studenta obejmuje zapoznanie się z obowiązkową literaturą przedmiotu. Ponadto student powinien regularnie przygotowywać się do tematyki poruszanej na ćwiczeniach, brać aktywny udział w proponowanych przez prowadzących formach doskonalenia umiejętności praktycznych. Ocena przygotowania do zajęć teoretycznych – dyskusja moderowana przez prowadzącego. Ocena umiejętności stosowania zdobytej wiedzy w trakcie rozwiązywania problemów. Ocena wystąpień studentów na temat sposobów komunikowania się w wybranej organizacji. Ocena pracy semestralnej na temat komunikowania w wybranej organizacji. Kolokwium zaliczeniowe. Kryteria oceny: Znajomość teorii z zakresu komunikowania organizacyjnego. Zaprezentowanie systemu komunikacyjnego wybranej organizacji. Aktywność na większości zajęć, udział w dyskusjach. Umiejętność zaproponowania rozwiązań mających udoskonalić systemy komunikowania organizacyjnego w instytucjach różnego rodzaju. Kolokwium zaliczeniowe – ocena pozytywna – 50 proc.+1 możliwych punktów. |
Uwagi: |
4 semestr dziennikarstwo i komunikacja społeczna stacjonarne I stopnia |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.