Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia społeczna [02-KP-DW-S1-PS] semestr zimowy 2018/2019
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Psychologia społeczna [02-KP-DW-S1-PS]
Zajęcia: semestr zimowy 2018/2019 [2018/2019Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi czwartek (parzyste), 15:15 - 16:45
sala 201
Wydział Teologiczny (Katowice, ul. Jordana 18) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 13
Limit miejsc: 13
Prowadzący: Marcin Moroń
Literatura:

Aronson, E., Wilson, T. D. i Akert, R. M. (2012). Psychologia społeczna. Poznań: Zysk – S-ka.

Balawajder, K. (1998). Komunikacja, konflikty, negocjacje w organizacji. Katowice: WUŚ.

Brycz, H. (2012). Człowiek instrukcja obsługi: przewodnik po zachowaniach społecznych. Sopot: Smak Słowa.

Clarke, D. (2005). Zachowania prospołeczne i antyspołeczne. Gdańsk: GWP.

Jarymowicz, M. (2000). Psychologia tożsamości. W: J. Strelau (red.), Psychologia podręcznik akademicki (s. 107-125). Gdańsk: GWP.

Kahneman, D. (2012). Pułapki myślenia: o myśleniu szybkim i wolnym. Poznań: Media Rodzina.

Kenrick, D., Neuberg, S. i Cialdini R. (2002). Psychologia społeczna. Rozwiązane tajemnice. Gdańsk: GWP.

Kofta, M. i Bilewicz, M. (2011) (red.). Wobec obcych. Zagrożenia psychologiczne a stosunki międzygrupowe. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Krahe, B. (2004). Agresja. Gdańsk: GWP.

Leathers, D. G. (2003). Komunikacja niewerbalna. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Łukaszewski W. (2003). Wielkie pytania psychologii. Gdańsk: GWP.

Łukaszewski, W., Doliński, D., Fila-Jankowska, A., Maruszewski, T., Niedźwieńska, A., Oleś, P. i Szkudlarek, T. (2012). Tożsamość. Trudne pytanie kim jestem. Sopot: Smak Słowa.

Mika, S. (1984). Psychologia społeczna. Warszawa: PWN.

Nisbett R. (2011). Geografia myślenia. Sopot: Smak Słowa. [s. 37-88]

Pawłowski, B. (2009) (red.). Biologia atrakcyjności człowieka. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego.

Wilmot, W. W. i Hocker, J. L. (2011). Konflikty między ludźmi. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Wojciszke, B. (2011). Psychologia społeczna. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.

Zimbardo, Ph. G. i Leippe, M. R. (2004). Psychologia zmiany postaw i wpływu społecznego. Poznań: Zysk i Ska.

Zakres tematów:

Zajęcia 1. Wprowadzenie – człowiek w sytuacji

Zajęcia 2. Postrzeganie siebie i innych. Zasada oszczędności poznawczej i dysonans poznawczy w spostrzeganiu społecznym.

Zajęcia 3. Psychologia Ja (źródła; autoregulacja)

Zajęcia 4. Postawy i zmiana postaw

Zajęcia 5. Atrakcyjność interpersonalna

Zajęcia 6. Interakcje międzyludzkie: wsparcie i pomoc, agresja i konflikty. Interwencje psychologiczne.

Zajęcia 7. Relacje międzygrupowe: od uprzedzeń do współpracy.

Zajęcia 8. Podsumowanie i zaliczenia.

Metody dydaktyczne:

Prezentacje multimedialne, analiza przypadków, praca w małych grupach

Metody i kryteria oceniania:

Aby uzyskać zaliczenie należy spełnić następujące warunki:

(A) Obecność na zajęciach. Spośród 8 planowych zajęć student może opuścić bezkarnie jedne zajęcia. Każde kolejne nieobecności wiążą się albo z adekwatnym obniżeniem oceny końcowej (opcja dla mniej ambitnych), albo z możliwością spotkania się z prowadzącym w okolicznościach pokoju nr 240 w umówionym wcześniej terminie celem rzeczowej rozmowy na temat, realizowany w czasie nieobecności.

Warunkiem wstępnym zaliczenia jest 90% frekwencja na zajęciach.

(B) Kolokwium, które będzie sprawdzać wiedzę z zakresu literatury podstawowej oraz umiejętność wyprowadzania wniosków z analizowanych ujęć teoretycznych procesu komunikowania się. Przed kolokwium prowadzący przekaże listę (stosunkowo szczegółową) zagadnień.

Punktacja: ocena dostateczna (51%-60% punktacji maksymalnej kolokwium); dostateczny plus (61%-70%); dobry (71%-80%); dobry plus (81%-90%); bardzo dobry (91%-100%)

Uwagi:

3 sem.komunikacji promocyjnej i kryzysowej-specj.doradztwo wizerunkowe i rzecznikostwo/stacj. I st./

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)